Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@00:56:32 GMT

افزایش ۲درصدی سرقت در ۱۰ماهه امسال

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۷۵۸۳

افزایش ۲درصدی سرقت در ۱۰ماهه امسال

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، سردار حسین رحیمی توضیح داد: «پنجاه‌ودومین مرحله طرح رعد با تلاش همکارانم در پلیس پیشگیری و کلانتری‌های سطح شهر اجرا شد. این مرحله از طرح رعد با رویکرد برخورد با انواع و اقسام جرایمی که در حوزه کلانتری‌ها رخ می‌دهد، به صورت هجومی به سارقان گوشی موبایل، اراذل و اوباش، قاچاقچیان خرد، کالاهای قاچاق و خرده‌فروشان موادمخدر و غیره اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرحله در مجموع ۶۳۴ نفر از سارقان دستگیر و هزار و ٨٩٧ سرقت کشف شد. همچنین اموال زیادی از مردم نیز کشف شده است.»

 پایان ٧٩٩پرونده سرقت

او با اشاره به اینکه در این مرحله از اجرای طرح رعد ۷۹۹ پرونده سرقت بسته شده، افزود: «۳۲ باندی که از سه نفر به بالا بودند، در این مرحله منهدم شد. اکثر آنها در حوزه سرقت فعالیت می‌کردند. همچنین ۲۶ نفر از محکومان فراری دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

ارزش اموال سرقتی کشف‌شده در این مرحله افزون‌بر ۱۶میلیارد تومان است. همچنین ۲۴درصد سارقان در حوزه لوازم و محتویات خودرو، ۱۳درصد در حوزه قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، ۴درصد در حوزه سرقت منزل، ۴درصد در حوزه مالخری و ۵۵درصد نیز سارقان اماکن خصوصی و دولتی و همچنین حوزه سرقت سیم و کابل‌های شرکت مخابرات، برق و غیره اقدام به سرقت می‌کردند. افراد دستگیرشده به هزار سرقت اعتراف کردند. البته این موضوع و کسب اعتراف از آنها ادامه دارد.»

   کشف ٥٠٠ ماینر

او در ادامه گفت: «در پنجاه‌ودومین مرحله از اجرای طرح رعد چهار قبضه سلاح جنگی به همراه ۶۸ عدد فشنگ کشف شده و ۵۰ عدد انواع سلاح سرد نیز کشف شده است.

همچنین ۶۹ پاتوق سارقان، ۱۱ مرکز مالخرها، ۱۱ مرکز تجمع اراذل و اوباش و ۷۵ مرکز خرده‌فروشی موادمخدر منهدم شد. ۲۲ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار دستگیر شدند. در جریان این مرحله از طرح رعد ۴۵ کیلو موادمخدر نیز کشف و ۲۷۵ خرده‌فروش موادمخدر دستگیر شدند. در این مرحله ۲۸ پرونده کالاهای قاچاق و ۵۰۰ عدد ماینر کشف شده است. این ماینرها در سه مزرعه بیت‌کوین جنوب و جنوب‌غرب تهران که از برق صنعتی استفاده می‌کردند، کشف شده است.»

سردار رحیمی درباره پایین‌آمدن سن سرقت به زیر ۱۸ سال نیز گفت: «اینطور نیست که بتوانیم بگوییم سن سرقت پایین آمده، اما سارقان زیر ۱۸ سالی داریم، با این حال، قابل لمس نیست. مردم باید بدانند به محض اینکه مجرمی به آنها تعدی می‌کند و سرقتی انجام می‌شود، از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس تماس بگیرند. بی‌تردید تمام سرقت‌ها برای ما مهم است. سرقت کوچک و بزرگ برای ما فرقی ندارد. البته سرقت‌های بزرگ و پیچیده از ما انرژی بیشتری می‌گیرد، اما همه سرقت‌ها برای ما مهم هستند، ولی سرقت به عنف و مسلحانه که بازتاب‌های امنیتی دارند مورد توجه ویژه قرار داده خواهند شد.»

او درباره آمارهای ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری در حوزه سرقت نیز گفت: «سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد در این مدت ۲درصد افزایش پیدا کرده و ۲.۷درصد نیز افزایش در حوزه کشف داشته‌ایم.»

منبع: شهروند این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرقت مواد مخدر اشرار باند سرقت کشف سلاح افزایش آمار سرقت کشف شده حوزه سرقت طرح رعد سرقت ها کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی افزایش سرقت به صورت زورگیری وموبایل قاپی در محدوده فرشته الهیه با آموزش واحدهای گشتی سارقین درحین سرقت وتعقیب و گریز با هوشیاری واحد گشتی باشلیک به لاستیک موتور دستگیر شده وبه کلانتری ۱۰۱ تجریش انتقال شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران گشت زنی های محسوس و نامحسوس در این محدوده فعال شد افزود: روز دهم اردیبهشت در گشت زنی های هدفمند ماموران به موتورسیکلت لاکی اقدام به موبایل قاپی در مقابل مامورین می‌کنند ومتواری می‌شوند که پس از تعقیب گریز لاستیک موتور را مورد اصابت گلوله قرارداده وموفق به دستگیر کردن سارقین شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون ویک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصاً تلفن همراه اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی در پایان به اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه و شناسایی مال باختگان اشاره کرد و افزود: پرونده تا کنون دارای ۴شاکی بوده و تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمین ادامه دارد. ومتهمین تحویل پایگاه یکم اگاهی شدند.

کد خبر 6093054

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات+ فیلم
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند