Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود منصور شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به مناطق سیلزده شهرستان منوجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر فکری به حال تالاب جازموریان نشود این تالاب به عنوان یکی از کانون های ریزگرد کشور باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: جازموریان به دلیل تالاب بودن مسئولیت بین بخشی دارد از این رو منابع طبیعی، وزارت نیرو و محیط زیست در این زمینه مسئول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: دستگاه های مربوطه با محوریت سازمان محیط زیست کمک کنند تا برنامه اقدام ملی برای طرح تالاب جازموریان پیش بینی شود.

وی بیان کرد: اگر موضوع تالاب جازموریان با همین روال پیش برود، مشکلی حل نمی شود لذا باید تمام دستگاه های مربوط دست به دست هم بدهند و با همکاری بین بخشی این مشکل را برطرف کنند لذا این مطالبه در بازگشت از این سفر با سازمان محیط زیست مکاتبه ‌و این درخواست مطرح می شود.

رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور به فعالیت های بیابان زدایی در منطقه جازموریان و در مجموع استان کرمان اشاره کرد و گفت: برای فعالیت های بیابان زدایی کرمان اعتبار گذاشتیم چون بیش از یک میلیون از عرصه های این استان، بیابان است. 

وی با بیان اینکه امسال ۹۰ میلیارد تومان برای بیابان زدایی استان کرمان بودجه گذاشتیم تصریح کرد: اجرای بادشکن، خاکپوش، نهال کاری، مدیریت چرای دام و مدیریت قرق از جمله خدمات انجام شده در راستای پیشگیری از بیابان زایی است.

منصور از افزایش ۱۰ درصدی اعتبار ادارات کل منابع طبیعی استان کرمان خبر داد و بر روند پیگیری امور تاکید کرد.

وی یکی از سیاست های مهم سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور را تقویت پوشش گیاهی برشمرد و گفت: این طرح بر اساس استعداد منطقه اجرا می شود.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای ۲ پویش احیای زاگرس و ایران قوی بیاد هر شهید هزار نهال بکاریم، با مشارکت جوامع محلی طی سال جاری برای تقویت پوشش گیاهی کشور خبر داد و ادامه داد: بذرکاری برای احیای زاگرس دارای ۴۰ درصد آب شیرین کشور یکی از این پویش ها بود.

وی پویش ایران قوی بیاد هر شهید هزار نهال بکاریم، را دومین پویش ملی کشور برای تقویت پوشش گیاهی کشور برشمرد و افزود: این پویش با مشارکت ۷۰ دستگاه اجرایی از جوار حرم مطهر امام رضا(ع) شروع و تا ۱۴ سال تکرار می شود.

وی ادامه داد: این طرح تا سال ۱۴۱۴ برنامه ریزی شده تا ۵۰۰ میلیون بذر یا نهال غرس شود.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیگر برنامه های این سازمان را در زمینه تقویت پوشش گیاهی را طرح زراعت چوب، جنگل کاری اقتصادی و غنی سازی جنگل های طبیعی برشمرد.

وی از هدف گذاری ۴۰ هزار هکتار زراعت چوب در کشور خبر داد و گفت: همچنین ۱۵ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی با گونه های مثمر و غنی سازی در جنگل های طبیعی از دیگر برنامه های سازمان برای تقویت پوشش گیاهی کشور است.

منصور به بازدید خود از شهرستان منوجان اشاره کرد و ره‌آورد سفر به این شهرستان را افزایش ۲۵ درصدی اعتبار طرح های آبخیزداری منوجان اعلام کرد.

وی گفت: در راستای اجرا و مطالعات بیشتر طرح های آبخیزداری در شهرستان منوجان علاوه بر تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب، اعتبار طرح های آبخیزداری این شهرستان را ۲۵ درصد افزایش می دهیم.

وی به بازدید از طرح های آبخیزداری بند سنگی ملاتی سرراس و پل ارتباطی تخریب شده تجدانو در سیلاب اخیر اشاره کرد و بر اهمیت احداث طرح های آبخیزداری در بالادست برای جلوگیری از خسارت سیلاب ها تاکید کرد.

رییس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور در سفر یکروز خود به مناطق سیلزده جنوب کرمان از شهرستان های جیرفت، فاریاب و منوجان بازدید کرد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری منوجان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری منوجان سیل منابع طبیعی و آبخیزداری منوجان سیل مراتع و آبخیزداری کشور رییس سازمان جنگل ها طرح های آبخیزداری تقویت پوشش گیاهی تالاب جازموریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،سردار سعید منتظرالمهدی با تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای تاکید کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و مأموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقا امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه سرویسِ اسکورت و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته وی در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آنها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِربِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و … تبلیغ می‌نمود گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و… می‌نمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکنِ کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشاء و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشاء و … می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای