Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌اله رنجبر در جلسات کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: با عنایت به تاکید آقای امیری‌مقدم، استاندار در ضرورت توجه به کاهش نرخ بیکاری، تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه مهارت‌آموزی به عنوان مهمترین اولویت‌های دولت در استان کرمانشاه، ضروری است تمامی مدیران دستگاه‌های شهرستان با دغدغه‌مندی، تعهد و تقویت حوزه اقتصادی به اجرای وظایف خود در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری پرداخته و برنامه‌های خود را به طور کامل محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای حل مشکل بیکاری نیازمند حضور سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری هستیم، یقینا اگر فرهنگ سرمایه‌گذارپذیری در شهرستان و استان ترویج یابد، شاهد کاهش قابل توجه در نرخ بیکاری خواهیم بود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان کرمانشاه توانسته‌اند با ایجاد اشتغالی معادل ۱۹ هزار و ۲۲۷ نفر، سهمیه شهرستان را به طور کامل محقق کنند. ما از اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خواستار همکاری به منظور راستی‌آزمایی آمار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات مورد نیاز بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در حال تخصیص به موسسات عامل است، ضروری است میزان پذیرش طرح‌های شهرستان در کمیته فنی مربوطه به طور مستمر، در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رصد و پیگیری شود.

رنجبر گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان، در پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، در وضعیت نامناسبی قرار دارد که این امر با توجه به استقرار ۴ منطقه کمیته امداد در شهر کرمانشاه و واحد ماهیدشت قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: متأسفانه عملکرد موجود بیانگر نبود برنامه‌ریزی منسجم در کمیته امداد جهت رصد پرونده‌های اشتغال‌زا است، لذا معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری باید نسبت به تشکیل کمیته فرعی اشتغال با حضور مدیران مناطق جهت رصد، پیگیری و تسهیلگری پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی به صورت مستمر اقدام کند و پس از احصای مشکلات موجود در عدم پرداخت تسهیلات، جلسه‌ای تخصصی با حضور تمامی مدیران شعب مربوطه در فرمانداری برگزار شود.

وی در پایان با انتقاد از وضعیت عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌های اجرایی که موفق به تحقق سهمیه اشتغال خود نشده‌اند، خواستار مکاتبه مجدد و تذکر به مدیران مربوطه شد و افزود: در صورت عدم جبران عقب‌ماندگی، فهرست دستگاه‌های یاد شده به استحضار استاندار خواهد رسید.

عزیزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه، اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه اشتغال متعهد به اجرای  طرح زیست بوم ملی کسب و کار است و در این خصوص اقدامات قابل توجهی در معاونت اشتغال صورت گرفته است.

وی افزود: تاکید آقای امیری‌مقدم بر اهمیت اشتغال و مهارت‌آموزی به عنوان برنامه اصلی دولت در استان کرمانشاه بسیار ارزشمند است.

احمدی، معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز به ارائه گزارش تسهیلات پرداختی از محل مشاغل خانگی پرداخت.

گفتنی است،شهرستان کرمانشاه دارای ۲۹۰ میلیارد ریال سهمیه از اعتبارات مشاغل خانگی است که تاکنون تسهیلات مورد نیاز جهت اجرای ۲۵۰ طرح با اشتغالی برابر با ۳۰۸ نفر و مبلغ تسهیلاتی معادل ۷۷.۷ میلیارد ریال(معادل ۲۷ درصد سهمیه) پرداخت شده است.

این در حالی است که میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی در استان برابر با ۲۴ درصد اعتبارات مربوطه می‌باشد‌. بی‌شک با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان جذب تسهیلات یاد شده در شهرستان طی هفته‌های آتی از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز فرماندار کرمانشاه نرخ بیکاری سرمایه گذار کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه رفاه اجتماعی سرمایه گذاری برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر

فرماندار شهرستان سنندج از برگزاری اجتماع عظیم بانوان و دختران کُرد با عنوان «مثل ستاره‌ها» در استادیوم ورزشی ۲۲ گولان به مناسبت دهه کرامت و روز دختر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسن عسکری پیش‌ازظهر امروز در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان، با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، عملیات وعده صادق را دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب برشمرد و اظهار داشت: این عملیات اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید و جا دارد ابعاد این عملیات بزرگ برای نسل جوان تبین شود.

وی عملکرد فراجا را در اجرای طرح نور را بسیار خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: ترویج حجاب و عفاف مطالبه‌ی مردم دیندار از ما بود که نیروی انتظامی به خوبی و به دور از حاشیه این طرح را اجرایی کرده و بازتاب مثبتی در بین جامعه متدین داشته و عصبانیت دشمن نیز از آن نشان از موفقیت طرح است.

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به در پیش بوده سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان، گفت: مهمترین دستاورد این سفر پر خیر و برکت در کنار پروژه‌های عمرانی و زیرساختی برداشتن بر چسپ امنیتی از روی استان کردستان و دادن عنوان فرهنگی به این استان بود.

وی با بر شمردن برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این سفر تاریخی تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های مختلف در کنار مشارکت در برنامه‌های پیش‌بینی شده دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان را در حوزه خود برای مردم تشریح کنند.

عسکری از برگزاری اجتماع عظیم بانوان و دختران کُرد با عنوان «مثل ستاره‌ها» در استادیوم ورزشی 22 گولان به مناسبت دهه کرامت و روز دختر خبر داد و افزود: این جشن باشکوه با مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی و بصورت کاملاً مردمی، با برنامه‌های فاخر فرهنگی و با حضور چهره‌های سرشناس ملی و استانی برگزار می‌شود.

فرماندار سنندج با اشاره به در پیش بوده سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از اجرای برنامه‌های این مناسبت مهم در سطح شهرستان نیز خبر داد و خواستار مشارکت تمامی ادارات در این خصوص شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • آمار ضعیف مهاجمان استقلال در لیگ برتر
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر