Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای اعلام شده رسمی از سوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به چهارشنبه هیچ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۵۷ نفر مبتلای جدید و قطعی به ویروس کرونا نیز در شهرستان‌های استان سمنان شناسایی شد که نسبت به ابتدای هفته جاری چهار برابر شده است همچنین ۳۲ نفر نیز به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها افزوده شده است که نسبت به ۷۲ ساعت قبل سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازه زمانی ۲۵ نفر به صورت سرپایی درمان و دوره نقاهت را در منزل خواهند گذراند چرا که نیاز به بستری آن‌ها در بیمارستان نبوده است. هم اکنون همچنین ۵۹ نفر در بیمارستان‌های استان سمنان به دلیل کرونا بستری هستند.

گفتنی است طبق اعلام رسمی مسئولان هیچ مورد امیکرون در استان سمنان مشاهده نشده است اما این به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست چرا که هنوز گونه دلتا در استان قربانی می‌گیرد و تا کنون نزدیک به دو هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

هم اکنون تمام هشت شهرستان استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد. گفتنی است ۹۵ درصد از جمعیت استان دز اول واکسن کرونا را زده‌اند و آمار دز دوم نیز بیش از ۸۶.۵ درصد تا ابتدای هفته جاری اعلام شده است.

همچنان واکسیناسیون، دوری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی اولویت و توصیه مسئولان به مردم است.

کد خبر 5398597

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا قاسم سلیمانی گرگان مراسم تودیع و معارفه آلودگی هوا واکسن کرونا شیوع کرونا عکس استانها سویه اومیکرون کرونا لیگ برتر فوتبال ایران دهه فجر استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد