Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مردم استان زنجان از هرگونه خرید و فروش فیش شرکت‌های تعاونی مسکن خودداری کنند.

او می گوید: در حال حاضر دلالان و بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام به فضاسازی کاذب در خصوص خرید و فروش فیش زمین‌های خارج از محدوده کرده‌اند که این امر غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان باید هوشیارانه عمل کنند تا  فریب دلالان و سودجویان را نخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تعاونی‌ها اراضی زراعی خارج از محدوده را خریداری کرده و تبدیل به سهام و فیش می‌کنند و به فروش می‌رسانند که این امر غیرقانونی است و باید با متخلفان برخورد جدی صورت بگیرد.

بیات منش می گوید: شهروندان زنجانی به هیچ وجه شایعات دلالان و سودجویان در خصوص الحاق این زمین‌ها را باور نکنند؛ چراکه این اراضی، جزو اراضی کشاورزی بوده و هرگز زمین کشاورزی تبدیل به زمین مسکونی و الحاق به محدوده شهری نخواهد شد.

او بابیان اینکه طرح جامع شهری با مشارکت کارگروه زیر بنایی، استانداری، شورای شهر و شهرداری تهیه شده است، گفت: این طرح در کارگروه زیر بنایی تصویب شده و زیر نظر تمام دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه ریزی و در شورای عالی معماری شهرسازی تصویب شده است.

زنجان به اندازه جمعیت خود، زمین کافی داخل محدوده دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه افق طرح جامع شهری زنجان ۱۰ساله است، گفت: زنجان به تناسب جمعیت خود، به اندازه کافی زمین در داخل محدوده شهری خود دارد و نیازی به الحاق محدوده جدید نیست و تنها زمین‌هایی که در قانون برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده به عنوان زمین جدید به محدوده افزوده نخواهد شد.

او می گوید: مردم  از خرید و فروش این اراضی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر از قیمت معامله شده توسط دلالان و بنگاه داران است موکدا خودداری کنند.

به گفته بیات منش  متولی حوزه زمین و مسکن، اداره کل راه و شهرسازی است و دستگاه‌های نظارتی و همچنین جهادکشاورزی و اداره کل تعاون استان باید در این زمینه مراقبت کنند که برخی افراد در تعاونی‌ها اقدام به سودجویی و فریب مردم نکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طبق دستور قضایی اعلام شده هرنوع ساخت و ساز مسکن باید زیر نظر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی باشد، گفت: سود خرید و فروش فیش‌های مورد اشاره تنها عاید بنگاه‌داران و دلالان می‌شود که در این میان از ناآگاهی مردم استفاده کرده و زمین‌ها را به صورت فیش در اختیار مردم قرار می‌دهند.

 بیات منش با اشاره به اینکه طبق دستور مقام قضایی همشهریان باید در جریان فعالیت تعاونی‌های مسکن قرار بگیرند، گفت: متولی الحاق به پیگیری به محدوده شهری، راه و شهرسازی است و یک متر مربع زمین به محدوده شهر اضافه نمی‌شود و اگر همشهریان فیشی خرید کنند قیمت آن به شدت پایین خواهد آمد و متأسفانه خرید و فروش در استان توسط مردم انجام می‌شود.

او می گوید: ما وظیفه نظارتی نداریم، ولی طبق آمار و اطلاعات رسیده به اداره حراست و معاونت املاک راه و شهرسازی استان این فیش‌ها  در استان زنجان خرید و فروش می‌شود.

اتاق اصناف و صمت فعالیت بنگاه‌های املاک را رصد کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان فعالیت بنگاه‌ها را رصد کرده و از نوشتن قول نامه و مستند کردن این نوع معاملات توسط بنگاه‌ها خود داری کنند، گفت: خرید و فروش فیش در بنگاه‌های املاک ممنوع است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن زنجان راه و شهرسازی مسکن ملی شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سامانه بارشی از فردا (پنج‌شنبه) در استان تقویت می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با تقویت سامانه بارشی در استان، شاهد بارش‌های رگباری در مناطق مختلف این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری و رعد و برق بیشتر در مناطق نیمه غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد، افزود: با وجود اینکه آسمان زنجان تا حدودی ابری است اما از بعد از ظهر امروز شاهد وزش باد و بارش خفیف باران در ارتفاعات خواهیم بود.

این مسوول با تاکید بر اینکه روز جمعه هفته جاری بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌بینی شده، هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان طی روزهای آینده هوای خنک‌تری را نسبت به شرایط امروز تجربه خواهند کرد، ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

وی یادآور شد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۸ و ۲۷ درجه، ابهر ۸ و ۲۶ درجه، خرمدره ۹ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۱ درجه، قیدار ۷ و ۲۳ درجه، سلطانیه ۵ و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6093797

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • (ویدیو) بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج + فیلم
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان