Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد صبح امروز با حضور جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع علامه طباطبایی (ره) قم و با پیام تصویری آیت الله ناصر مکارم شیرازی آغاز به‌کار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود با تقدیر از تشکیل چنین ابتکاری، بر لزوم اهتمام همگان به این قبیل برنامه‌ها که ثمرات فراوانی را به دنبال دارد، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان چند نکته مهم، ابتدا به نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب از مساجد برخاست و مساجد بودند که مبدا انقلاب شدند. مردم در مساجد تعلیمات را فرا می‌گرفتند و سپس در اختیار دیگران قرار می‌دادند.

مکارم شیرازی با بیان اینکه مساجد باید زنده نگه داشته شود و رکن بودن خود را حفظ کند، اضافه کرد: در مساجد معارف اسلام برای همگان خصوصا جوانان و کودکان گفته شود، مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد و این سرمایه اصلی را نباید از دست بدهیم.

این مرجع تقلید شیعه بر لزوم حراست و پاسداری از این سرمایه ارزشمند، به نقش علمای اسلام در حمایت از محرومان و فقرا اشاره کرده و تاکید کرد: اخیراً در کنار مساجد صندوق‌های قرض‌الحسنه و درمانگاه احداث می‌کنند، این کار بسیار عاقلانه‌ای است که باعث ایجاد جاذبه مردمی و گرایش بیش از پیش نسل جوان به مساجد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری «کنگره نقش شیعه در پیدایش و پیشرفت علوم اسلامی» در چند سال قبل، تصریح کرد: بحمدالله این کنگره ثمرات بسیار خوبی به همراه داشت، پنجاه جلد کتاب محصول کنگره در دسترس قرار گرفت، که عصاره آن در هفده جلد به چاپ رسید و در اختیار کتابخانه‌های مساجد و دیگر کتابخانه‌ها قرار گرفت؛ متعصبین تلاش می‌کردند تا اینها را مخفی کنند.

این مرجع تقلید بیان داشت: امیدوارم روی این مساله هم کار کنید و بویژه عزیزان دانشجو باید از این نقش به خوبی آگاه شوند و شما عزیزان در اجلاسیه می‌توانید روی این مساله هم تمرکز و توجه داشته باشید.

وی در پایان گفت: بنده گرچه نتوانستم در جلسه حضور پیدا کنم اما معتقدم این اجلاسیه نقش مؤثری در انقلاب و پیشرفت اسلام و تشیع دارد، از صمیم دل برای موفقیت همه شما عزیزان دعا می‌کنم.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مکارم شیرازی جامعه مدرسین اجلاسیه حوزه علمیه قم مکارم شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

آیت‌الله عباس کعبی در نشست فصلی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی که در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج (ع) عقیدتی سیاسی انتظامی در قم برگزار شد، با توصیه به حاضرین برای خواندن مکرر سوره‌های فتح، محمد (ص)، صف و جمعه گفت این سوره‌ها سوره‌های جهاد، ایثار و شهادت و حضور در میدان و در کنار ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار (ع) بودن است و اگر الهام بگیریم در کنار ولایت ولی فقیه ماندن است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان کردن مصائب و سختی‌های رسالت نبی مکرم اسلام (ص) افزود: جهاد رسول خدا در هفت مرحله ۱-جهاد دعوت ۲-جهاد مقاومت ۳-جهاد بسیج نیرو برای تشکیل دولت اسلامی ۴-جهاد تشکیل دولت اسلامی ۵-جهاد حفظ نظام اسلامی ۶-جهاد فتح اسلامی ۷-جهاد روابط بین الملل دولت اسلامی یود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سنگ زیرین رسالت‌های بزرگ خودسازی است و در انقلاب ما نیز مراحل جهاد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی این مرجع بی نظیر تقلید آیت الله امام خمینی (ره) در دوران معاصر آغاز و هم اکنون در حال رسیدن به اوج است و دارد به یک قدرت بین المللی نوین تبدیل می‌گردد که ضربه "وعده صادق" نقطه عطفی در این عرصه بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رکن اصلی عملیات غرور آفرین "وعده صادق" را هدایت‌ها و رهنمایی‌ها و رهبری شایسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبری عظیم الشأن فرمودند وعده صادق عزت عظمت شکوه جلال و اقتدار ملت ایران را نشان داد و اراده ملت ایران را به نمایش گذاشت.

آیت الله کعبی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: جهاد شما حفظ صیانت و ایجاد تحول معنوی و بصیرتی در کارکنان و خانواده‌ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد یعنی تبدیل ضعف به قدرت، تهدید به فرصت، کارنامه موفق عقیدتی سیاسی آنگاه بالنده‌تر می‌شود که ببینیم در هر کدام از عقیدتی سیاسی‌ها چقدر مجاهدانه ضعف‌ها به قدرت و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده است و خلاقیت و ابتکارشان چقدر بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بستر‌ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با تاکید به داشتن روحیه جهادی تصریح کرد: روحیه جهادی می‌تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت‌های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است، گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و افزود: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد