Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، این عمل جراحی بر روی یک بیمار مرد ۴۵ ساله انجام شد که تومور مغزی در نیمکره سمت چپ سرش داشت.

جراح این بیمار در گفت و گو با خبرنگاران با اظهار این که تومور در قسمت حساس مغز وجود داشت ، گفت : با توجه به محل تومور و نزدیکی آن به بافت های عملکردی مهم مغز، لازم بود حین برداشتن تومور از نظر تکلم به صورت مداوم تحت پایش و بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حامد احمدیان افزود : خوشبختانه حین جراحی و برداشتن تومور، اختلالی در تکلم بیمار ایجاد نشد و پس از جراحی نیز بیمار مشکل خاصی نداشت.

جراحی مغز بدون بیهوشی یا جراحی مغز در حالت هوشیاری یکی از پیچیده ترین روش جراحی مغز است که در آن جراح مغز و اعصاب بدون بیهوش کردن بیمار و در حالی که بیمار کاملا هوشیار است و به پرسش های جراح مغز پاسخ می دهد، انجام می گیرد. 

از این روش جراحی مغز برای درمان انواع تومورهای مغزی و تشنج های صرعی استفاده می شود. با توجه به این که یکی از مهم ترین عوارض جراحی مغز، آسیب به بخش های مهم مغز و اختلال در تکلم و فلج و ضعف حرکتی بعد از جراحی است. از این رو، کاربرد این نوع جراحی مغز در درمان و جراحی تومورهای مغزی که در ناحیه حساس مغز و نواحی که مربوط به گفتار و توانایی حرکتی است، بیشتر  است چون در این حالت جراح مغز و اعصاب قادر است با بررسی عملکرد این بخش ها، از وارد کردن آسیب به نواحی مهم مغز پیشگیری کند. 

کاربرد دیگر این نوع جراحی مغز برای بیمارانی است که قادر به تحمل داروی بیهوشی نیستند اما به دلیل بیماری تومور مغزی و فشاری که تومور به بافت مغز وارد می کند؛ جراح مغز و اعصاب مجبور است برای تخلیه و خارج کردن تومور، عمل جراحی مغز را انجام دهد.

 همچنین از این روش جراحی مغز برای درمان تشنج های مقاوم به دارو که نیاز به جراحی دارند نیز استفاده می شود. خصوصا صرع های غیرقابل کنترلی که از نوع کانونی هستند زیرا مرکز اینگونه تشنج ها در ناحیه تلکم و حس های حرکتی قرار دارد، انجام می شود.

عمل مغز بدون بی هوشی در واقع همان جراحی جمجمه است اما با این تفاوت که بیمار در این جراحی کاملا هوشیار است و ناظر صفر و تا صد جراحی است.

برچسب‌ها مازندران جراحی مغز و اعصاب بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران جراحی مغز و اعصاب بابل مازندران جراحی مغز و اعصاب بابل مغز و اعصاب جراحی مغز جراح مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: طی تماس شهروندان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان مبنی بر غرق شدگی پسر ۶ ساله در کانال آب اطراف شهرستان مرودشت سریعا تکنسین‌های پایگاه اورژانس کوشکک به محل مورد نظر اعزام شدند.

 او افزود: بیمار بدون هرگونه علائم حیاتی و تنفسی بود و نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان بلافاصله عملیات احیاء تنفسی و ریوی را شروع کردند.

کریمی بیان کرد: با تلاش نیرو‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ عملیات احیاء به سرعت و بدون وقفه و با موفقیت انجام شد و حدود ۳۰ دقیقه پس از احیاء، تنفس بیمار بازگشت.

او افزود: بیمار سریعا توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت انتقال یافت و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. 

مرودشت در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران