Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان  کلاردشت، کردگار محمودی رئیس جمیت  هلال‌احمر شهرستان کلاردشت با اشاره به اینکه  دو کوهنورد در منطقه گرده‌ آلمان‌ها به دلیل سرمای شدید زمین‌گیر شدند و عملیات نجات با اعزام یک فروند بالگرد در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: یک گروه پزشکی و تخصصی کوهستان ایران از ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه امسال خبر گرفتار شدن ۲ تن از کوهنوردان تهرانی به نام‌های عباس کلهر ( مربی برف) و حامد شاه‌حسینی (راهنمای سنگ) در منطقه گرده آلمان‌ها و زیرسنگ سماور را دریافت کردند که به‌دلیل سرمای شدید و یخ‌زدگی یکی از کوهنوردان جهت صعود به دیواره و صخره گرده آلمان‌ها در منطقه خرسان در تماس با جمعیت هلال‌احمر درخواست امدادرسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این دو نفر طی برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده قرار بود سه‌شنبه ۲۱ دی قله علم کوه را از مسیر گرده آلمان‌ها صعود کنند که به‌دلیل سرمای شدید زمین‌گیر شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کلاردشت تصریح کرد: با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ابتدا قرار بر اعزام تیمی در عصر روز چهارشنبه بود که به‌دلیل سرعت باد بالا و ارتفاع بالای پرواز امکان اعزام نیرو با وجود آماده بودن تیم امداد و نجات میسر نشد.

این مسؤول بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین کمیته جست‌وجو و نجات فدراسیون و همچنین امداد کوهستان سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، ابتدای صبح امروز یک فروند بالگرد با پرواز به منطقه علم‌کوه در قالب یک تیم ۶ نفره از امدادگران کوهستان فدراسیون و هلال احمر به منطقه اعزام شدند که تیم امداد هم اکنون در مرکز امداد هوایی سازمان امداد و نجات وارد منطقه شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حادثه علم کوه کلاردشت کوهنوردان گرفتار در برف گرده آلمان ها امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر