Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:30:43 GMT

هلال احمر البرز به حالت آماده باش درآمد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۹۱۹۲

هلال احمر البرز به حالت آماده باش درآمد

محمد باقر خلفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی  بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب  استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن درخواست از رانندگان برای  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران درصورت نیاز  امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش برف و باران مردم  از هرگونه  توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل های استان  خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی البرز با اشاره به ورود سامانه سرد بارشی به استان اعلام کرد که کولاک برف برای ارتفاعات و جاده های کوهستانی و بارش شدید در دشت مرکزی البرز از عصر امروز  پنجشنبه تا صبح یکشنبه هفته آینده پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید، سقوط بهمن و در دشت البرز مرکزی رگبار ساعتی و رعد و برق، پاره‌ای نقاط تگرگ خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اختلال تردد به دلیل کولاک برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده، سقوط بهمن پیش بینی شده است،‌اظهار داشت: طی چهار روز آینده  آبگرفتگی موقت معابر شهری، سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها، اختلال در تردد را در نقاط مختلف استان البرز را خواهیم داشت.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

برچسب‌ها البرز بارش برف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز بارش برف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران البرز بارش برف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان هواشناسی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان / آماده‌باش هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق این گزارش، احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز و در روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت‎ماه، در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: به هم‌وطنان توصیه می‌شود که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در صورت بروز حادثه با شماره تماس ندای امداد، ۱۱۲، تماس بگیرند.

کد خبر 6097991 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان / آماده‌باش هلال‌احمر
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • واژگونی مینی‌بوس در جاده سوادکوه با ۱۳ مصدوم
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر