Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@02:17:19 GMT

راهنمای خرید و انتخاب پمپ کف کش

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۹۶۳۷

راهنمای خرید و انتخاب پمپ کف کش

ز آنجا که پمپ کف کش از پمپ هایی است که کارایی بالایی در انتقال آب از عمق را دارد، در اکثر مناطق شهری و روستایی به یکی از پرکاربرد ترین پمپ ها برای انتقال آب از چاه و یا استخر به خطوط آبیاری و آبرسانی تبدیل شده است. ما در ادامه این مطلب سعی داریم بطور خلاصه با معرفی پمپ کف کش و انواع آن، به بررسی و ارائه اطلاعاتی درباره راهنمای خرید و انتخاب پمپ کف کش مناسب با کاربرد های مختلف بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربرد پمپ کف کش چیست ؟

پمپ کف کش یکی از پرکاربردترین انواع پمپ های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز است که کارایی ویژه ای در انتقال آب از عمق چاه یا مخزن  دارد. پمپ کف کش به منظور پمپاژ آب های تمیز طراحی شده و در صنعت کشاورزی، صنایع ساختمان، استخرهای پرورش ماهی، تخلیه مخازن مایع دارای گاز و هوا، تخلیه پساب باران و فاضلاب سبک، صنایع کاغذ و چوب، صنایع چرم سازی و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

نحوه کار پمپ کف کش

مکانیسم عملکرد پمپ کف کش به این صورت است که پمپ با نیروی موتور الکتریکی به حرکت می افتد و با حرکت پروانه، انرژی جنبشی آب را افزایش داده و درنهایت آب پمپاژ می‌شود. فشار جریان خروجی آب به میزان و سرعت چرخش پروانه ها و قدرت پمپ کف کش بستگی دارد. اجزای اصلی پمپ کف کش شامل پروانه، محور، الکتروموتور، کابل، درزگیر مکانیکی و حلزون است. مورد استفاده پمپ کف کش عمدتا برای چاه های کم عمق است و به طور کلی دارای هد کم و دبی زیاد است.

پمپ کف کش در مناطقی که دسترسی به برق وجود دارد، می تواند جایگزین مناسبی برای موتور آب باشد. پمپ کف کش نسبت به موتور آب پمپ از قیمت مناسب تر برخوردار بوده و ارتفاع و یا هد بالاتری نیز دارد.

انواع پمپ کف کش

پمپ کف کش به دو دسته اصلی تقسیم می شود : پمپ کف کش استوانه ای و پمپ شناور. پمپ شناور در واقع نوعی پمپ کف کش چاه عمیق است که با افزایش هد بالا برای انتقال آب از چاه های عمیق مورد استفاده قرار میگیرد. پمپ کف کش با محدوده توان متفاوت در انواع خودکار و نیمه خودکار، تمام استیل و نیمه استیل، تک فاز یا سه فاز، دارای فلوتر یا بدون فلوتر، کف کش از بغل و کف کش از رو طراحی می شود. همچنین سایز لوله خروجی و جنس پروانه در انواع پمپ کف کش و برای استفاده های متفاوت درنظر گرفته شده اند و می تواند در انتخاب پمپ کف کش مناسب کاربر تاثیر بگذارد.

هریک از انواع پمپ کف کش فوق کارائی خاص خود را دارند ؛ مثلا قدرت پمپ کف کش تک فاز با نوع سه فاز آن متفاوت است. پمپ های کف کش تک فاز در مقایسه با نمونه‌های سه فاز قدرت کمتری دارند و برای محیط‌هایی استفاده می‌شوند که عمق زیادی نداشته باشند و با توجه به توان کمتر قیمت پمپ کف کش در این نمونه ها مقرون به صرفه تر بوده و برای مصارف خانگی و کارهای سبک همین گزینه تک فاز مناسب تر است.

دسته ی دیگری از پمپ های کف کش که بسیار پرکاربرد هستند، پمپ های کف کش استوانه ای می باشند که با توجه به وسعت استفاده آنها و بسته به نیاز کاربران با بدنه استیل، چدن و پلاستیک روانه بازار شده اند. این پمپ آب در اندازه و ولتاژهای مختلف در دسترس مصرف کنندگان قرار دارند. مثلا می توان با خرید یک کف کش 12 ولتی، یک باغ کوچک را با کمک یک باتری خودرو آبیاری نمود.

پارامترهای اصلی در خرید و انتخاب پمپ کف کش کدامند ؟

گفتیم که پمپ های کف کش اخیرا در سیستم های انتقال آب خصوصا در صنایع کشاورزی نقش بسیار مهمی یافته اند و انواع پمپ کف کش را با توجه به ساختار و عملکرد آنها مورد بررسی کوتاهی قرار دادیم. اما مهمترین فاکتورها در انتخاب پمپ کف کش مناسب کدامند و کوتاه ترین و بهترین راهنمای خرید و انتخاب پمپ کف کش مناسب چیست؟

در انتخاب انواع پمپ های کف کش، معیارهای مختلفی را باید در نظر داشته باشید. اما به طور کلی در انتخاب پمپ کف کش مناسب، توجه به پارامترهای زیر ضروری است :

عمق چاه یا استخر مورد نظر حجم آب در مخزن هد ( ارتفاع آب دهی ) مورد نظر دبی ( حجم آب خروجی براساس میزان مقاطع مصرف کننده ) مورد نظر نحوه محاسبه ارتفاع آبدهی در پمپ کف کش

مهمترین نکته در انتخاب و خرید پمپ کف کش بر اساس هد ( ارتفاع پمپاژ آب ) و دبی ( حجم خروج آب ) است . هد یا همان ارتفاع پمپاژ در حقیقت مقدار ارتفاعی است که با کسر تمام افت فشار های مسیر، میزان آبدهی مناسب را در نقطه مصرف به شما بدهد.

برای مثال عمق چاهی 4 متر و ارتفاع ساختمانی که باید آب در آن پمپاژ شود سه طبقه معادل با 9 متر است. بنابراین کل ارتفاع آبدهی معادل با 13 متر لحاظ می شود. اگر برای سایر اتلافات و عوامل کاهش فشار در مسیر مقدار تقریبی 30 متر را در نظر بگیریم، بنابراین پمپ کف کشی مناسب است که حداقل ارتفاع آب دهی 43 متر را داشته باشد. در نظر داشته باشید محاسبه ارتفاع آبدهی پمپ برای ایجاد فشار آب ایده آل برحسب میزان آب خروجی یا دبی و با توجه به تعداد مصرف کننده ها و میزان مصرف آب صورت می پذیرد.

دبی یا حجم آب خروجی در پمپ های کف کش چگونه محاسبه می شود ؟

به مقدار آبی که در یک ثانیه از یک منبع آب جریان پیدا می کند، دبی می گویند. دبی جریان آب را با واحدهای مختلف حجم بر زمان مثلا مترمکعب بر ساعت ، لیتر برثانیه و ... اندازه گیری می کنند. برای به دست آوردن دبی تامینی پمپ کف کش، می بایست میزان آب خروجی از همه مقاطع مصرف کننده با توجه به مساحت زمین، نحوه آبیاری و یا سیستم آبرسانی و در نظر گرفتن اتلافات مانند خطوط لوله و نازل های آن محاسبه گردد.

سخن آخر

انواع مختلف پمپ کف کش از نظر عملکرد در مکش آب از عمق چاه و استخر یکسان می باشند. مدل‌های مختلفی از پمپ کف کش از نظر جنس، توان، خودکار و نیمه خودکار و ...  وجود دارد که هریک مناسب شرایط خاصی هستند. کارائی ، دوام و قیمت کف کش بر اساس نوع آن و همچنین شرایط استفاده از آن متفاوت است بنابراین توصیه میکنیم قبل از خرید حتما راهنمای خرید و انتخاب پمپ کف کش را مطالعه کرده و یا با کارشناسان فنی ما در مجموعه آی ناین درتماس باشید.

چنانچه سوال و یا نقطه نظری درباره خرید و انتخاب پمپ کف کش دارید از طریق کامنت در انتهای این مطلب در ارتباط باشید.

کد خبر 1592163

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پمپ های کف کش انتقال آب ارتفاع آب آب خروجی عمق چاه پمپ ها تک فاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!

آفتاب‌‌نیوز :

قالب‌های فلزی معمولا برای فرم‌دادن به بتن استفاده می‌شوند. بعد از آن‌که بتن خشک شد، قالب را جدا کرده و از بتن شکل‌گرفته در ساختمان‌سازی استفاده می‌کنند. قالب‌های بتنی در بازار با جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ اما کاربردی‌ترین نوع آن‌ها، قالب فلزی بتنی است. قالب‌های فلزی نسبت به انواع دیگر مانند قالب‌های چوبی، دوام بسیار بیشتری دارند. این مدل قالب‌ها را با‌توجه‌به وزن و ابعاد آن‌ها به‌فروش می‌رسانند. با‌توجه‌به نوع قالب، وزن آن متفاوت خواهد بود. در این مطلب، قصد داریم راجع به قیمت قالب فلزی لبه ۵ صحبت کنیم. برای خرید قالب فلزی لازم است تا قیمت آن را از قبل استعلام کنید؛ بدین‌ترتیب، می‌توانید هزینه‌های کلی پروژه خود را تخمین بزنید.

آشنایی با قالب ۱۰۰*۵۰

همان‌طور‌که اشاره کردیم، برای ساخت سازه‌ها نیاز به شکل‌دهی بتن وجود دارد. برای شکل‌دادن به بتن از قالب فلزی استفاده می‌شود. قالب‌های فلزی از اتصال تسمه‌های مجزا به یکدیگر ایجاد می‌شوند. برای ساخت قالب‌های فلزی، ورقه‌ها را در ابعاد مختلف برش می‌دهند و سپس ورقه‌ها به یکدیگر جوش می‌خورند. برای ایجاد لبه، تقریبا ۵ یا ۶ سانتی‌متر از قالب را بریده و به اطراف آن می‌جسبانند. در‌صورتی‌که عرض تسمه جوش‌داده‌شده ۵ سانتی‌متر باشد، به آن قالب فلزی بتن لبه ۵ می‌گویند. در ادامه، راجع به قیمت قالب فلزی لبه ۵ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قالب فلزی ۱۰۰*۵۰ یکی از کاربردی‌ترین قالب‌های فلزی بتن است که استفاده زیادی از آن در صنعت ساختمان سازی می‌شود. این نوع از قالب، دوام و پایداری بسیار زیادی دارد؛ علاوه‌براین، استفاده از آن آسان بوده و سرعت ساخت به‌وسیله آن بالا است. با یک بار خرید قالب فلزی ۱۰۰*۵۰، می‌توانید تا مدت زیادی از آن استفاده کنید. قیمت قالب فلزی ۱۰۰*۵۰ به وزن آن و نوسانات قیمت آهن در بازار بستگی دارد. از‌آنجایی‌که قیمت آهن در بازار به‌طور مرتب در نوسان است، نمی‌توان قیمت دقیقی برای قالب‌ها اعلام کرد؛ بنابراین، لازم است تا قبل از شروع پروژه، لیست قیمت قالب فلزی لبه ۵ را از فروشنده موردنظر استعلام بگیرید.

مروری بر کاربرد قالب ۱۰۰*۵۰

قالب‌های فلزی بتنی برای ساخت ستون در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند؛ علاوه‌براین، می‌توان از آن‌ها برای ساخت دیوار‌ها و سقف‌ها نیز استفاده کرد. فروشندگان معمولا بعد از خرید، خدماتی را برای حمل قالب‌های فلزی ارائه می‌دهند؛ با استفاده از این خدمات می‌توانید از قالب‌های فلزی بتنی استفاده بهتری داشته باشید. در شرکت تبریز صنعت، می‌توانید قبل از خرید، قیمت قالب فلزی و جک را استعلام بگیرید. این مجموعه انواع قالب فلزی، پلکان موقت، داربست‌های مدولار، قالب نمایان، قالب اکسپوز و ... را به‌فروش می‌رساند.

وزن قالب فلزی لبه ۵

همان‌طور‌که گفتیم، قیمت قالب فلزی ۱۰۰*۵۰ به وزن آن وابسته است؛ به‌همین‌دلیل، این محصول به‌صورت کیلویی فروخته می‌شود و قبل از خرید، لیست وزن و قیمت قالب فلزی لبه ۵ برای خریدار فرستاده می‌شود. قیمت هر کیلو قالب فلزی با‌توجه‌به نوع ورق استفاده‌شده در آن و نوع قالب متفاوت است. قالب‌های فلزی، دو نوع لبه‌تسمه و لبه‌خم دارند. وزن این دو مدل با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. قالب‌های تسمه‌ای سنگین‌تر از قالب‌های لبه‌خم هستند. قالب فلزی ۱۰۰*۵۰ را می‌توانید در سه نوع لبه ۵، لبه ۶ و لبه‌خم تهیه کنید. قالب‌های فلزی لبه ۵ سبک‌تر از قالب‌های تسمه‌ای لبه ۶ سانتی‌متری هستند.

نکاتی قبل از خرید قالب فلزی

عوامل متعددی مانند ابعاد، وزن، نوع آلیاژ مورداستفاده در بدنه، قیمت دلار، قیمت روز آهن و ...، روی قیمت قالب فلزی لبه ۵ تاثیر دارند؛ بنابراین، قبل از اقدام برای خرید، این عوامل را بررسی کنید تا خریدی مطمئن‌تر داشته باشید.

قالب‌های فلزی در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. قبل از اقدام برای خرید، این سوال را از خود بپرسید که کدام نوع قالب برای پروژه شما مناسب‌تر است؟ بعد از تحقیق جامع راجع‌به این موضوع، نوع خاصی را انتخاب کنید.

برای خرید قالب، حتما به مجموعه معتبری مراجعه کنید تا نسبت به کیفیت و قیمت ارائه‌شده مطمئن شوید. مجموعه تبریز صنعت یکی از معتبرترین تولیدکنندگان انواع قالب صنعتی در ایران است. در این مجموعه، انواع سیستم قالب‌بندی بر‌اساس نیاز مشتریان عرضه می‌شود. برای استعلام قیمت قالب فلزی و جک، می‌توانید با کارشناسان مجموعه تبریز صنعت ارتباط بگیرید. قبل از خرید، قیمت هر کیلو قالب فلزی با‌توجه‌به لیست ارائه‌شده به مشتریان، قابل استعلام است.

قیمت قالب فلزی لبه ۵ با‌توجه‌به نوع رنگ، نوع جوشکاری، نوع ورقه استفاده شده و قیمت مواد اولیه مورداستفاده متفاوت است.

قالب‌های فلزی بتنی یکی از مهم‌ترین ابزار در صنعت ساختمان‌سازی هستند. این قالب‌ها انواع متفاوتی دارند. با‌توجه‌به ویژگی‌های مختلف هر قالب، قیمت آن تعیین می‌شود. در این مطلب، راجع‌به نحوه قیمت‌گذاری انواع قالب فلزی صحبت کردیم. برای خرید مطمئن، قبل از هر اقدامی لیست قیمت قالب فلزی را از مجموعه موردنظر تهیه کنید و سپس خریدتان را انجام دهید. برای تجربه یک خرید مطمئن، می‌توانید به مجموعه تبریز صنعت مراجعه کنید. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع قالب‌های فلزی و تخته چندلایی در ایران است.

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع انتخاب و خرید نرم‌افزار حسابداری
  • اوج سرعت سایت با سرور مجازی
  • باید و نبایدهای لباس پوشیدن در سفر بهاری
  • خرید اقساطی ماشین ظرفشویی از الوقسطی
  • راهنمای انتخاب قفل درب هتل
  • راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران