Web Analytics Made Easy - Statcounter

  باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس_ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد  درباره رفع مشکل تخصیص نیافتن کد رهگیری از طرف بانک‌ها برای کالاهای وارداتی گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به دستگاه‌های دولتی است که به طور مشخص در حوزه واردات کالاهای اساسی فعالیت دارند.

او گفت: این دستگاه ها با تدوین یک تقویم زمانبندی شده در واردات کالاهای خود دقت‌ لازم را داشته باشند تا مشکلات موجود و ضعف‌های فرایندی که بر قیمت تمام شده کالا موثر و به تولیدکنندگان و تجار خسارت وارد می کند، برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گمرک به عنوان دروازبان اقتصادی کشور در محل تلاقی با بیش از 25 دستگاه دیگر فعالیت می‌کند، گفت: مشکلات دستگاه های همکار با گمرک اعم از دولتی و غیردولتی از جمله طولانی شدن رویه مجوزهای استاندارد یا سازمان غذا و دارو یا کدشناسایی که بانک مرکزی برای ارز ورودی کالا تعیین می‌کند، در دل محوطه گمرکی و فرآیند ترخیص کالاها خود را نشان می دهد.
او گفت: تاکنون این مسائل را به ضعف و ناکارآمدی سازمان گمرک ارجاع می‌دادند درحالی که اگر این دستگاه ها تسهیل در امور را در اولویت قرار می دادند در کوتاه ترین زمان ممکن مساله ترخیص و رسوب کالاها به حداقل زمان ممکن می رسید.
به گفته خاندوزی، این مشکلات گمرکی در جلسه‌ مستقلی با معاون اول رییس جمهور مطرح شده است تا با تدوین یک سازوکار صحیح و افزایش هماهنگی دستگاه‌ها شاهد تسریع زمان و کاهش هزینه‌ها‌ برای تولیدکنندگان و تجار کشور باشیم.
او گفت: از رئیس کل گمرکات کشور خواست در راستای متناسب سازی فعالیت گمرکات استان هرمزگان با حجم تخلیه کالا در بنادر این استان، برای هر نقطه‌ ای که نیازمند فعالیت 24 ساعته گمرگ است برنامه ریزی صورت پذیرد.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بخشی از گردش مالی شرکت‌های فعال صنعتی استان هرمزگان باید در حساب‌های همین استان انجام شود تا قدرت وام دهی بانک‌های هرمزگان افزایش یابد.
خاندوزی گفت: تحقق این موضوع افزایش فعالیت های اقتصادی و تجاری را برای این استان ساحلی در پی خواهد داشت و تلاش ما بر این است تا این موضوع مهم بعد از سفر رییس جمهور رفع شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر اقتصاد گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس

تین نیوز

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه قرار داشت، گفت: در این راستا ۲۷ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی در هرمزگان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس گفت: تغییر در زیرساخت های شهری باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد.

نوبانی ادامه داد: با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می شوند.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی این شهر عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار خطی و طولی شهر، شاید استفاده از دوچرخه و یا محورهای پیاده فقط در فصل معینی از سال امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده از حمل و نقل عمومی از محدود گزینه های در دسترس جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی