Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کردستان گفت: هماهنگی‌های لازم با یک کنسرسیوم اروپایی انجام شده تا برای همکاری در ساخت پروژه‌های بزرگ استان در باب سرمایه‌گذاری حضور یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز در بازدید از طرح‌های پیشنهادی عمران شهری سنندج که همراه با مدیران و شهردار و اعضای شورای شهر سنندج چندین ساعت طول کشید، اظهار داشت: برای توسعه طرح‌های گردشگری، تفریحی و عمرانی، شهرداری‌ها در جذب سرمایه‌گذاران فعال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهر سنندج ویترین استان کردستان است لذا هراندازه بتوانیم به مدیریت شهری کمک کنیم و تز جهات مختلف سنندج را به شهری پیشرفته تبدیل کنیم این مهم به سایر شهرهای استان سرایت و موجب توسعه استان خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های بازدیدی امروز نیازمند کسب مجوز از دستگاه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: برخی دیگر از این پروژه‌ها نیز مستلزم تامین اعتبار و برخی دیگر آماده برای حضور سرمایه‌گذار است.

وی از استقبال و مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پروژه‌های استان خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم با یک کنسرسیوم اروپایی انجام شده تا برای همکاری در ساخت پروژه‌های بزرگ کردستان در باب سرمایه‌گذاری حضور یابند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: جلسه‌ای برای بررسی جزئی این پروژه‌ها با حضور مدیران استانی تشکیل خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به رفع مشکلات نایسر سنندج هم گریزی زد و اذعان کرد: امروز جمعیت قابل ملاحظه‌ای در مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج و بخصوص نایسر با وجود مشکلاتی سکونت دارند.

استاندار کردستان افزود: عمده مشکل ناحیه منفصل شهری نایسر عدم وجود مراکز آموزشی است که بیش از 6هزار دانش‌آموز این ناحیه را برای ادامه تحصیل مجبور به حضور در مرکز شهر سنندج کرده است.

زارعی‌کوشا ابراز داشت: از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در قالب حضور ریاست جمهوری و جذب سرمایه‌گذار میسر است استفاده خواهیم کرد تا شرایط زندگی بهتری را برای ساکنان این نواحی منفصل شهری در سنندج فراهم کنیم.

سرمایه گذاری شرکت پکیج NEWWARM نیووارم ترکیه در ایراناستاندار زنجان: شاخص‌های کلان اقتصادی با پروژه‌های افتتاحی تناسب ندارند

 وعده شهردار سنندج به ساکنان نواحی منفصل شهری 

سید انور رشیدی، شهردار سنندج نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: چند پروژه نیمه کاره در سطح شهر سنندج از جمله تکمیل بلوار اسلام‌آباد که با مشکلات حقوقی مواجه است داریم که با بازدید انجام شده توافق تازه‌ای با اداره‌کل زندان‌ها انجام خواهد گرفت و پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی به مشکلات بلوار سنجر خان نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا عید با حل مشکل معارض این بلوار، این پروژه‌ نیز به بهره‌برداری کامل برسد.

شهردار سنندج تصریح کرد: تردد آسان مردم سنندج از بلوار کردستلن تا شهرک پنج آذر از جمله پروژ‌هایی است که در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: متاسفانه تا به حال هیچ پروژه‌ مطالعاتی در شهرداری سنندج انجام نشده است لذا در اجرای پروژه‌های شهری از این به بعد از مهندسین کارشناس و نخبگان استفاده خواهد شد.

رشیدی به مشکلات نایسر نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به عدم وجود فضای سبز در نایسر مقرر شد تا فضاهایی در اختیار شهرداری سنندج برای احداث فضای سبز قرار گیرد.

شهردار سنندج به استاندار کردستان و اصحاب رسانه وعده داد که برای تمامی نواحی منفصل شهری از جمله ننله، گریزه و حسن‌آباد نیز برنامه‌ریزی شده و خبرهای خوشی برای ساکنان این مناطق در راه خواهد بود.

تکمیل مدرسه نایسر سنندج نیازمند 12میلیاردتومان اعتبار است

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این بازدید اظهار داشت: مدرسه 18کلاسه نایسر تا به امروز 850 میلیون تومان از بنیاد برکت و 4میلیارد تومان از سازمان نوسازی مدارس تامین اعتبار شده و برای تکمیل آن 12میلیاردتومان اعتبار لازم است.

وی افزود: 15هزار دانش آموز در نایسر مشغول به تحصیل هستند که حدود 6هزار نفر آنها برای ادامه تحصیل به داخل شهر سنندج می‌آیند و مابقی در نایسر تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: مشکل ما این است که بنیاد برکت به دلیل وقوع سیل در مناطق مختلف کشور تعهد خود را انجام نداده است‌.

به گزارش تسنیم؛ در این بازدید پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار آزادگان، ادامه بلوار اسلام‌آباد و اتصال آن به جاده قدیم مریوان، بوستان 14هکتاری آشتی، مجموعه تفریحی ورزشی قشلاق-گریزه به طول 6کیلومتر، مدرسه 18کلاسه در نایسر، مجتمع فرهنگی، خدماتی و رزشی نایسربا 85درصد پیشرفت فیزیکی، هنرستان دخترانه 9کلاسه نایسر، پارک ورودی نایسر با مساحت 3هکتار شروع شده و پارک جنگلی نیشتمان که یکی از جاذبه‌های گردشگری با هدایت سرمایه‌گذاری در بهاران است، مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/487/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کردستان شهردار سنندج سرمایه گذاری منفصل شهری شهر سنندج پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است

فرماندار کرمان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، گفت: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، علی بابایی در جلسه بازآفرینی شهری، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، ظرفیت بازآفرینی شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان بسیار فراتر از وضع موجود است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود و ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان از جمله نیازهای شهر کرمان است.

فرماندار کرمان با تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری، این مناطق را دارای ظرفیت مطلوب برای تأمین مسکن دانست و گفت: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم‌افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

وی با مطلوب خواندن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است، تصریح کرد: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرح کارشناسی و آینده‌نگر است و باید نیازهای مردم در آینده از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه بهسازی میدان ارگ یک اثر فاخر است که می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر مناطق نیز باشد، اظهار کرد: لازم است از طرح‌های خلاقانه و کارشناسی استفاده شده و از پراکنده‌کاری پرهیز شود.

وی افزود: به لحاظ مسائل اجتماعی، ایجاد تعادل بین محلات و مناطق شهری اعم از حاشیه و مرکز بسیار مهم است و برای بهسازی بافت تاریخی، آسفالت یا سنگفرش معابر، اصلاح و پیش‌بینی انشعابات آب، برق و گاز نیز باید مورد توجه کارشناسان و طراحان این قبیل پروژه‌ها قرار گیرد.

کد خبر 748353

دیگر خبرها

  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان