Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@00:51:03 GMT

علائم سرطان با تغییرات غیر عادی در صدا

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۰۴۶۱

علائم سرطان با تغییرات غیر عادی در صدا

ارتباط علائم سرطان با تغییری عجیب در صدا سرطان هایی که باعث گرفتگی صدا می شوند علائم دیگر سرطان همراه گرفتگی صدا عادات ناسالم دلیل ابتلا به سرطان سر و گردن اگر به مشکلی مشکوک بودید؛ به پزشک مراجعه کنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ وقتی که صحبت از سرطان می شود، احتمالا یاد این قضیه می افتید که باید آزمایشات و تست‌ های مختلفی انجام دهید تا متوجه شوید آیا به سرطان مبتلا هستید یا خیر؛ اما بعضی از علائم هستند که کار را راحت تر می کنند و اگر افراد نسبت به آن ها آگاهی داشته باشند، سریع تر متوجه این موضوع می شوند در نتیجه شانس بهبودی در آنها بالاتر می‌ رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما در این بخش از بهداشت و سلامت همراه شوید تا در این باره بیشتر بدانید.

ارتباط علائم سرطان با تغییری عجیب در صدا

اگر متوجه یک نوع گرفتگی غیر عادی یا خرخر در صدای خود شدید، به پزشک مراجعه کنید. هنگامی که در آب و هوای خیلی نامتعادل هستید، احتمالاً صدای تان می گیرد یا یک نوع خرخر در صدایتان پیدا می شود. اگر این علائم باقی ماند، بسیار مهم است که به پزشک مراجعه کنید و علت را جویا شوید و ببینید که چرا چنین اتفاقی رخ می دهد، زیرا گاهی اوقات تغییرات در صدا می تواند علامت سرطان باشد و شما باید حنجره خود را به خوبی بررسی کنید.

سرطان هایی که باعث گرفتگی صدا می شوند

بعضی از سرطان ها باعث ایجاد صدای گرفته می‌ شوند. سرطان باعث می‌ شود که تارهای صوتی تغییراتی داشته باشند؛ تغییرات که خیلی سریع رخ می‌ دهند و در اطراف بعضی از نواحی بدن، علائم خودش را نشان می‌ دهد. این سرطان‌ ها اگر مورد پیگیری و بررسی قرار نگیرند، وارد غدد لنفاوی می‌ شوند و توده ای را در گردن به وجود می‌ آورند و تارهای صوتی حنجره را تحت تاثیر قرار می‌ دهند.

علائم دیگر سرطان همراه گرفتگی صدا

علاوه بر این که ممکن است صدای تان همیشه گرفته باشد؛ حتی شاید علائم دیگری را هم تجربه کنید که شامل سوزش گلو یا گردن دردی می‌ شود که از بین نمی‌ رود. این علائم دردی را هنگام بلع ایجاد می کنند و شما را آزار می‌ دهند. گوش درد، مشکلات تنفسی، کاهش وزن ناخواسته بدون هیچ دلیل واضح یا ایجاد یک توده یا برآمدگی در گردن می‌ تواند از دیگر علائم سرطان باشد.

البته ممکن است هر کدام از آن ها به خاطر دلایل دیگری هم رخ داده باشد. به همین دلیل تاکید ما این است که به پزشک مراجعه کنید و از شرایط خودتان مطمئن شوید.

عادات ناسالم دلیل ابتلا به سرطان سر و گردن

اکثر افراد مبتلا به سرطان گردن و سرطان سر، عادات ناسالم دارند و در واقع اکثر افرادی که به این سرطان ها مبتلا می شوند، جزء افرادی هستند که معتاد به تنباکو می باشند که باعث آسیب به سلول‌ های موجود در گلو و دهان می شود. هر چقدر که بیشتر و طولانی ‌تر در معرض این موارد باشید، خطر ابتلا به سرطان سر و گردن در شما افزایش پیدا می کند.

اگر به مشکلی مشکوک بودید؛ به پزشک مراجعه کنید

آندوسکوپی، نمونه برداری یا دیگر تست های عکسبرداری را به انجام برسانید تا پزشک سریع تر تصمیم بگیرد و مشکلات تان را تشخیص دهد. گاهی اوقات شما می توانید تومور های کوچک را قبل از این که سرطانی شوند، درمان کنید و یا حتی با دارو تمام مشکلات را برطرف سازید. پس بهتر است که زودتر اقدام کنید و چنین کار مهمی را هرگز به تعویق نیندازید.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ابتلا به سرطان سرطان گرفتگی صدا سرطان حنجره تغییر صدا پزشک مراجعه کنید علائم سرطان گرفتگی صدا سرطان ها سرطان سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش

جوان کاشمری که شاهد مزاحمت اراذل اوباش به ۳ دختر نوجوان در شهرستان کاشمر خراسان رضوی شده بودند با چاقو از ناحیه گردن مجروح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشمر، ساعت 19:20 روز جمعه مورخ 7 اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان با غیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بوده، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود به صورت لسانی به آنها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

حجت الله شریعتمداری، فرماندار کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم پیرامون این حادثه اظهار داشت: خوشبختانه با مداخله و مشارکت مردمم، عاملین ایجاد مزاحمت خیابانی برای چند دختر نوجوان در خیابان خرمشهر شهرستان کاشمر، دستگیر می‌شوند.

وی افزود: پس از این حادثه و درگیری بلافاصله جوان با غیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت 110 تحویل داده می‌شوند.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: جوان باغیرت کاشمری از ناحیه گردن با چاقو مورد حمله قرار گرفته بود که خوشبختانه با انتقال به موقع وی به مراکز درمانی تحت عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر وضعیتش رو به بهبودی است.

حجت الله شریعتمداری گفت: حمایت از تمامی شهروندان که در مسیر تذکر لسانی و اهتمام به محیط پیرامونی خود دچار حادثه می‌شوند وظیفه ذاتی ستاد امر به معروف ونهی از منکر و دیگر مسئولین است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها | عکس
  • عکس‌| ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار