Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، ادموند بزیک درباره تغییر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و حضور رضا درویش به جای مجید صدری اظهار داشت: این موضوع اتفاق جدیدی نیست. دست‌کم در ده سال اخیر مدیران خیلی زیادی در پرسپولیس عوض شده‌اند و بار دیگر شاهد بودیم ثباتی در مدیریت این باشگاه وجود ندارد. امیدوارم دست‌کم مدیریت درویش ثبات داشته باشد تا بتواند کارهایی که می‌خواهد انجام بدهد یا زیرساخت‌هایی که قصد تشکیل آنها را دارد به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته واقعیت امر این است هیچ‌کس از تغییراتی متوالی مدیریت و بی‌ثباتی باشگاه راضی نیست زیرا این حالت به تیم ضربه می‌زند. نتیجه چنین موضوعی هم بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، ناتوانی باشگاه در جذب باشگاه، حذف از لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و این اتفاقات ناگوار برای تیم می‌افتد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس درباره پارگی رباط عیسی آل‌کثیر توضیح داد:‌پارگی رباط صلیبی برای هر بازیکنی اتفاق تلخی است اما اطمینان دارم آل‌کثیر با انگیزه ‌تر از قبل باز می‌گردد و بار دیگر هواداران پرسپولیس را خوشحال خواهد کرد. البته در مقطعی از فصل هستیم که امکان پیدا کردن بازیکن خوب زیاد وجود ندارد و بازیکن خوب در این مقطع از فصل بیرون نمی‌ماند. به تازگی آپشن‌های زیادی در قرارداد فوتبال مد شده و شاید قرارداد برخی بازیکنان خوب آپشنی داشته باشد تا بتواند از تیم خود جدا شوند هر چند کار بسیار سختی است اما امیدوارم کادر فنی بتواند بازیکن خوبی را جایگزین آل‌کثیر پیدا کند تا در ترکیب تیم تأثیر داشته باشد.

بزیک تصریح کرد: در حال حاضر هم بازیکنانی هستند که بتوانند در پست مهاجم برای پرسپولیس بازی کنند اما کمبود مهاجم در این تیم احساس می‌شود. مهدی عبدی هم عملکرد قابل قبولی در پرسپولیس داشته و تعداد گلهایش به نسبت بازی‌هایش در ترکیب تیم خوب است، اما در کل گل‌محمدی در جایگزینی آل‌کثیر کار سختی دارد.

وی در خصوص عملکرد نه چندان خوب جوانان پرسپولیس در این فصل از لیگ تهران اظهار داشت: همین الان می‌گویند تیم گل‌محمدی بازیکن ندارد یا برای وفق دادن نفرات جدید با قدیمی زمان لازم است. در تیم‌های پایه کار سخت‌تر از این است. زیرا در هر سال 90 درصد تیم را از دست می‌دهیم و در فاصله زمانی خیلی کم باید نفراتی را جایگزین جداشدگان کنیم. هر چند فراگیری آموزش در فوتبال پایه بهتر و آسان‌تر است به همین دلیل شرایط راحت‌تر است اما باید زمان ممکن را هم داشته باشیم. اول از همه باید دید باشگاه از تیم پایه چه انتظاری دارد. باید دید آیا هدف باشگاه از تیم پایه قهرمان‌سازی است یا می‌خواهد یا می‌خواهد از طریق آکادمی به تیم بزرگسالان بازیکن تزریق کند. 

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس عنوان کرد: بی‌ثباتی در مدیریت سبب می‌شود تصمیم درستی هم گرفته نشود. بیشتر تیم‌های ایرانی نتیجه‌گرا هستند و با دیر بسته شدن یک تیم شرایط سخت می‌شود. در ده سال اخیر تیم‌های پایه پرسپولیس را رصد کرده‌ام شاید هیچ تیمی به این دلیل که در گذشته به آنها اهمیتی داده نمی‌شود نتایج چندان خوبی نگرفته‌اند. اکنون ساختاری ایجاد شده که درست کار می‌کند. باید صبور باشیم. اگر می‌خواستیم در پنج شش ماه نتیجه بگیریم در پرسپولیس کار نمی‌کردم. اگر می‌خواهید ساختاری قوی داشته باشید تا در درازمدت جواب بدهد باید پنج سال برنامه‌ریزی کنید و از بازیکنان پایه در رده بزرگسالان بهره ببرید. اولین اتفاق مهم برای آکادمی یک باشگاه بازیکن دادن به تیم بزرگسالان است. 

وی در مورد اینکه آیا یحیی گل‌محمدی و حمید مطهری وضعیت تیم‌های پایه پرسپولیس را رصد می‌کنند اظهار داشت: با اولین مساوی پرسپولیس هجمه‌ای به کادرفنی بزرگسالان و مدیریت وارد می‌شود. در این شرایط مربی به دلیل اینکه همه چیز در فوتبال ما نتیجه‌گرایی شده جرأت نمی‌کنند از بازیکن پایه استفاده کنند. اگر نتیجه‌گرایی در فوتبال ما نبود در سه هفته چهار مربی تغییر نمی‌کرد. با احتساب رقابت‌های لیگ یک در پنج هفته 8 مربی تغییر کردند. باید همه چیز را با هم بسنجیم. اکنون پرسپولیس آکادمی ندارد و فقط تیم‌داری می‌کند.

وی در مورد اینکه از درویش به عنوان فردی که در باشگاه بازیکن ساز سایپا فعالیت کرده در باشگاه پرسپولیس چه انتظاری دارد پاسخ داد: اولین چیزی که دوست دارم جلوگیری از شعار دادن است. به جرأت می‌گویم اگر اجبار ای‌اف‌سی نباشد هیچ‌کدام از تیم‌های ما آکادمی و تیم پایه ندارند. یکی از اجبارهای ای‌اف‌سی برای کسب مجوز حرفه‌ای دراختیار داشتن آکادمی است. اگر می‌خواهید از تیم‌های آکادمی استفاده کنید باید بازیکن‌سازی کرده و آنها را در ادامه به تیم بزرگسالان تزریق کند تا به درآمدی هم برسید. در گذشته هم مربی پایه‌های پرسپولیس بودم اما در این یک کلاس هزینه کل چهار تیم پایه آکادمی 3 میلیارد تومان است. مطمئن باشید در این حالت خروجی خوبی نخواهید داشت. 

سرمربی جوانان پرسپولیس ادامه داد: به وضعیت آکادمی فولاد خوزستان نگاه کنید. به دلیل ساختار درست قطعا این باشگاه خروجی خوبی از آکادمی دارد. ما هنوز برای بازیکنان تیم‌های پایه پرسپولیس خوابگاه درستی نداریم. دست فردی که دست‌کم یک زمین به ما داده درد نکند. در این زمین می‌توانیم کارهای تمرینی را انجام بدهیم. برای دراختیار داشتن پایه خود خیلی عوامل تأثیرگذار است. باید بدانید شخصیت بازیکن پایه چگونه است و به چه دلیلی از شهرستان به تهران آمده. باید بازیکن شهرستانی را در تهران در جای خوب اسکان داد و به وی رسیدگی کرد. همه این مسائل معضلاتی است که ما داریم.

وی افزود: بازیکنی به نام شرفی یا شریفی به دلیل خوابگاه نداشتن از آکادمی پرسپولیس به پیکان رفت. کیفیت خیلی خوبی داشت. خدا به مجید صدری و محسن خلیلی اجر بدهد که حداقل امسال برای تیم پایه پرسپولیس زحمت کشیدند و خوابگاهی درست کردند اما باید به بازیکن شخصیت داد. یکی از شاخص‌های مهم برای استعدادیابی شخصیت دادن به بازیکن است. وقتی نمی‌توانند این ویژگی را به بازیکن بدهند نباید از وی انتظاری داشته باشند. در این مسائل خیلی عقب هستیم. با مدیریت بی‌ثبات نمی‌توان کاری انجام داد. با مدیریت باثبات است که می‌توان کارها را جلو برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر ادموند بزیک سرمربی جوانان پرسپولیس رضا درویش جوانان پرسپولیس پایه پرسپولیس تیم های پایه تیم پایه آل کثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

به گزارش صدای ایران از ایرنا، موضوع از این قرار است که در روز‌های اخیر متنی کوتاهی با عنوان " قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر"‌در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران منتشر شده است و در توضیح این اتفاق نیز عنوان شد:‌

این متن با اشاره به قطع ۴۰ اصله درخت در اراضی روستای منجیر بخش کجور توضیح می‌دهد: بیش از ۴۰ اصله درخت پهن پیکر در اراضی روستای منجیر بخش کجور نوشهر توسط افراد ناشناس قلع و قمع شد.

انتشار تیتر این خبر با عنوان" فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی / نابودی درختان پهن پیکر در کجور " در شبکه‌های اجتماعی برای تمامی دوستداران طبیعت دردآور و سخت و برخورد با عوامل این کار به طور قطع خواسته آنان است، اما جوابیه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه مرهمی برای دوستداران طبیعت شده است چرا که این متن مربوط به سال گذشته بود و اکنون از وقوع چنین حوادث دلخراش طبیعی در حاشیه اراضی و عرصه‌های طبیعی روستا‌های بخش کجور خبری نیست.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس روز جمعه در خصوص خبر منتشره " نابودی درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر " در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران آن را مربوط به سال گذشته ذکر کرد.



عبدالله شمس ادامه داد: محل قطع این درختان در عرصه مستثنیات اشخاص قرار داشته که این درختان در سال گذشته و با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده که در نزدیکی این باغ ساختمان اداره محیط زیست قرار دارد.

وی با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان اظهارداشت: برای حفاظت از جنگل و منابع طبیعی باید هم مردم تلاش کنند.

شمس از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.



استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل‌های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.



قدمت جنگل‌های شمال ایران به بیش از ۴۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد و دارای ۹۰ گونه درختی و ۲۱۱ گونه درختچه‌ای و هزار و ۵۵۸ گونه علفی و بوته‌ای است. مساحت این عرصه‌های جنگلی در حدود یک درصد جنگل‌های اروپاست ولی تعداد گونه‌های آن ۱۶ درصد گونه‌های موجود در کل قاره اروپاست.

جنگل‌های هیرکانی با گستره حدود ۱.۹ میلیون هکتار از آستارا در شمال استان گیلان آغاز می‌شود و تا گُلی داغی در شرق استان گلستان به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر پراکنش دارد بخشی کوچکی از جنگل‌های هیرکانی هم معادل ۲۰ هزار هکتار در کشور آذربایجان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به خاطر ضرب و شتم داور
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • لیورپول در سراشیبی نتیجه نگرفتن!
  • گلر پرسپولیس اردوی تیم ملی جوانان را از دست داد
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • مورایس مسلمان شده؟ / ماجرای مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش + عکس و فیلم
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)