Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به سالک در این شهرستان نسبت به سال‌های قبل تغییر چشمگیری نداشته است گفت: طی سال جاری تاکنون ۴۸ مورد سالک مشاهده شده که مورد درمان قرار گرفته اند.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته آمار مبتلایان به سالک ۳۳ مورد و سال ۹۸ تعداد ۴۴ مورد بوده است گفت: در روستاهایی مانند «محمدآباد»، «جوادآباد»، «قلعه بلند» و «حصارگلی» سالک به صورت آندمیک وجود دارد که ریشه آن جنوب ورامین و جوندگان موجود در اراضی کشاورزی و باغ پسته‌های این نواحی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین عنوان داشت: مواردی نظیر تجمع نخاله و انباشت کودهای کشاورزی، رها شدن فاضلاب، دفن نخاله‌های سازمانی همگی دست به دست هم داده و زیستگاه مناسبی برای پشه خاکی به وجود می‌آورند که این موارد توسط پزشک مرکز خدمات جامع سلامت در ناحیه محمدآباد در حال رصد و کنترل است و با توجه به آندمیک بودن این مورد ساکنان برای جلوگیری از انتقال بیماری از توری و حشره کش و پشه بند استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سالک بیماری است که در صورت بروز و مراجعه به موقع قابل درمان می‌باشد و افراد می‌توانند برای گرفتن دارو و پروسه‌های درمانی رایگان به شبکه‌های بهداشت وراجعه کنند.

کد خبر 5398867

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه بهداشت و درمان ورامین ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مراسم تودیع و معارفه آلودگی هوا قاسم سلیمانی واکسن کرونا عکس استانها دهه فجر سویه اومیکرون کرونا حکم انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رحیم فلاح‌زاده بیان کرد: اقدامات و آمادگی لازم برای بروز حادثه و ایجاد اختلالات احتمالی در شبکه بر اثر بارش باران و یا وقوع سیلاب پیش‌بینی شده و درصورت نیاز اقدامات مقابله‌ای لازم برای رفع خرابی و پایداری ارتباطات مخابراتی و خدمت‌رسانی به مشترکین انجام می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از آماده باش کامل برای پایداری ارتباطات مخابراتی در پی هشدار باران شدید و وقوع سیلاب احتمالی خبر داد.

فلاح‌زاده با اشاره به ورود سامانه بارشی و صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای استان گفت: در همین راستا، مخابرات منطقه خوزستان نیز همپای دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان، تیم‌های فنی و عملیاتی شبکه‌های ارتباطی خود را برای رفع اختلالات ناشی از بارش شدید باران و وقوع سیلاب احتمالی برای پایداری ارتباطات مخابراتی در استان با تجهیزات و ملزومات مورد نیاز به حالت باش مستقر کرده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات و مسائل برای حفظ و پایداری ارتباطات و کاهش آسیب‌ها به شبکه‌های مخابراتی اندیشیده شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به بارش شدید باران در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود