Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر امیرنیا عصر پنجشنبه در جمع مدیران موسسات قرآنی ضمن تاکید به اهمیت جایگاه موسسات قرآنی در چهل ساله ی دوم انقلاب افزود: دستور العمل اجرایی برای همه موسسات قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه موارد هشت گانه این بیانیه است.

وی به مظلومیت فرهنگ اشاره کرد و عنوان داشت : هر چند فرهنگ در جامعه و نگاه مسئولان مظلوم واقع شده اما فرهنگ دینی مظلوم تر است و برای پیگیری مطالبات این حوزه در جهت ترویج قرآن و عترت در جامعه نیاز به همگرایی و هم افزایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت قرآن و عترت و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاثیرگذاری فرهنگ اشاره کرد و افزود : حوزه فرهنگ اگر می خواهد تاثیرگذار باشد باید با معنویات، باورها، ارزش ها، آموزه های قرآنی و سیره انبیاء همراه باشد و امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ مردمی و عمومی، ارتقاء و شناسایی ظرفیت های این حوزه و معرفی آن معتقد است.

امیرنیا اضافه کرد: منابع دولت در همه حوزه ها محدود است و سهم فرهنگ از کل اعتبارات نیم درصد است که بخش زیادی از این نیم درصد صرف نگهداری و نیروهای زیر مجموعه می شود و حمایت از حوزه های دیگر بر اساس طرح و برنامه های پیشنهادی که متناسب با رویکرد فرهنگ مردمی و عمومی باشد صورت می گیرد.

وی به لزوم تغییر دیدگاه در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت : تاکنون نگاه سرمایه ای به فرهنگ نشده است و فرهنگ را بعنوان هزینه قلمداد کرده ایم و اصلاح اقتصاد فرهنگ وابسته به تغییر این نگرش است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به وضعیت بیمه فعالان قرآنی افزود : مجزا بودن صندوق حمایت از فعالان قرآنی مشکلاتی را ایجاد کرده بود که به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی صندوق های حمایتی تجمیع شده و تحت عنوان صندوق هنرمندان و فعالان قرآنی و بر اساس ضوابط مشخص حمایت های لازم صورت می پذیرد.

وی در خصوص استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و تکنولوژی برای تسهیل در ترویج قرآن در جامعه گفت : فضای مجازی ظرفیتی عظیم است که از آن غفلت کرده ایم و باید محتوای این فضا توسط فعالان قرآنی و هنرمندان اشباع شود و استفاده از این ظرفیت می تواند باعث کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت آموزش و خدمات شود.

وی در ادامه در خصوص تسهیلات کم بهره برای موسسات قرآنی ، واگذاری خدمات فرهنگی و قرآنی به بخش های غیر دولتی ، نحوه توانمند سازی موسسات ، محور قرار دادن مساجد ، اتحاد و همدلی مراکز و موسسات قرآنی و ... مطالبی را بیان کردند.

کد خبر 5398965

منبع: مهر

کلیدواژه: اصغر امیرنیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان آلودگی هوا مراسم تودیع و معارفه قاسم سلیمانی واکسن کرونا دهه فجر سویه اومیکرون کرونا لیگ برتر فوتبال ایران حکم انتصاب فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسات قرآنی فعالان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند