Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوچک‌ترین دختر رئیس جمهوری سابق قزاقستان در پستی در اینستاگرام برای نخستین بار درباره اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر در کشورش اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فاکس ۲۴، آلیا نظربایف، کوچکترین دختر نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری سابق قزاقستان در این پست رویدادهای رخ داده اخیر در کشورش را تراژدی دانست و به خانواده کشته‌شدگان این ناآرامی‌ها تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: قلبم از رویدادهای غم انگیز اخیر در کشورم به درد آمده است. هیچ واژه‌ای برای بیان درد و تاسف برای قربانبان و افراد کشته شده وجود ندارد. از صمیم قلب به خانواده‌های تمامی این قربانیان تسلیت می‌گویم. اجازه دهید این درس بی‌رحم، برای همه ما آخرین درس در تاریخ‌مان باشد. کشته شدن افراد در زمان صلح درست نیست.

آلیا نظربایف همچنین از شهروندان قزاقستان برای حمایت از پدرش تشکر کرد و گفت: پدرم پیام‌های بسیاری از سوی ساکنین مناطق مختلف دریافت می‌کند.

وی همچنین برای تمامی مردم قزاقستان آرزوی صلح، سعادت، رفاه و ثروت کرد.

پیش‌تر روزنامه ساندی تلگرام گزارش داده بود که آلیا نظربایف در سال ۲۰۰۶ میلادی خانه‌ای در شمال لندن خریداری کرده و قصد دارد شهروندی انگلیس را بگیرد.

نورسلطان نظربایف به مدت ۳۰ سال به عنوان رئیس جمهوری قزاقستان خدمت کرد و در مارس سال ۲۰۱۹ میلادی از این سمت کناره‌گیری کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: داده‌های اقلیمی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که وضعیت مولفه‌های تغییر اقلیم در ایران شرایط مطلوبی نداشته و روند تغییرات دما در ۵۰ سال اخیر افزایشی بوده است.

به گزارش ایسنا سحر تاج بخش مسلمان امروز در مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی موسوم به «ژئوماتیک» در تهران اظهار داشت: یکی از کاربردهای داده های مکانی در حوزه هوا و اقلیم است که سازمان هواشناسی کشور نیز از آن برای پایش و پیش بینی وضع هوا و اقلیم بهره می برد.

وی افزود: به طور کلی بخش اعظمی از مخاطرات طبیعی در دنیا را مخاطرات جوی و اقلیمی تشکیل می دهد که تلفات و خسارات زیادی در پی دارد به خصوص سیلاب ها و طوفان ها که پیامدهای زیادی به همراه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بنابراین پایش و پیش بینی مخاطرات جوی برای کشور ها  بسیار با اهمیت و ضروری است.

تاج بخش مسلمان تصریح کرد: جدیدترین گزارش سازمان جهانی هواشناسی نشان می دهد که بیشترین افزایش دمای هوا بر روی منطقه آسیا اتفاق افتاده است که از بخشی از روسیه تا بخش هایی از این را شامل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییرات وضع دمای آب های سطح اقیانوسی منطقه آسیا نیز نشان دهنده روند افزایش دما است، گفت: سطح آب های متصل به اقیانوس ها نیز در کل منطقه آسیا به جز دریای خزر افزایشی است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: از لحاظ تغییرات اقلیمی، منطقه آسیا جزو آسیب پذیرترین مناطق شش گانه سازمان هواشناسی در دنیا است که تحت تاثیر انواع مخاطرات جوی است.

تاج بخش مسلمان عنوان کرد: داده های اقلیمی سازمان هواشناسی کشور نیز نشان می دهد که دمای هوای ایران در ۵۰ سال اخیر با روند افزایشی همراه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۵۰ سال اخیر میزان بارش در کشور روند کاهشی داشته و همزمان میزان تبخیر سیر افزایشی داشته است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: شرایط مطلوبی از نظر  مولفه های تغییر اقلیم در کشور وجود ندارد بنابراین شاید مدیریت منابع آب یکی از اصلی ترین اقدامات در این شرایط باشد.

تاج بخش مسلمان در ادامه اهداف اصلی چارچوب سندای سازمان ملل متحد را تشریح کرد و گفت: افزایش دسترسی به سامانه های هشدار سریع چند مخاطره ای تا سال ۲۰۳۰  یکی از مهمترین اهداف چارچوب سندای است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: برای این موضوع چهار اولویت تعیین شده است که از جمله آن ها می توان به ایجادی شرایطی برای کاهش خطر، تمرکز حکمرانی کشورها برای تقویت کاهش خطر بلایا به منظور مدیریت بهتر، افزایش تاب آوری کشور ها و پاسخ موثر به بلایای طبیعی اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، وی در بخش دیگری برخی از محصولات سازمان هواشناسی کشور که با استفاده از داده های علوم مکانی و تصاویر سنجش از دور تولید می شود را تشریح کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان