Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:46:57 GMT

تزلزل مدیریتی در علوم پزشکی قابل تأمل است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۱۳۸۸

تزلزل مدیریتی در علوم پزشکی قابل تأمل است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی بعد از ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خدمت در نظام اسلامی را نعمت لهی بر مدیران برشمرد و تصریح کرد: با برداشتن علم دیانت و علم در جامعه اسلامی تلاش بر این است تا جلوی زر و تزویر گرفته شده و حقانیت مکتب اسلام و تعهد در این آئین به خوبی نمایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شرایط سخت کرونایی اشاره کرد و گفت: مدیریت سابق دانشگاه علوم پزشکی با مهارتی کامل سعی کردند تا در شرایط سخت کرونایی و تشدید تحریم‌ها مدیریت کم حاشیه‌ای را داشته باشند اما آنچه که در دانشگاه علوم پزشکی نگران‌کننده است، عزل و نصب مدیران با سرعت تمام و تزلزل مدیریتی است که به این فرآیند آسیب وارد کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: سیستم درمان و بهداشت در این شرایط سخت ایثارگرانه آستین بالا زدند تا با گذر از این دوره نگران‌کننده و شکننده شرایط پایداری را به ویژه در کووید ۱۹ فراهم کنند چرا که امروز بیش از هر زمان دیگر به آرامش و ثبات روحی، روانی و بهداشت جسمی نیاز داریم.

محمدیان افزود: هنوز بعد از گذشت ۲ سال عاقبت و سرانجام این ویروس خطرناک مشخص نشده و ما اگر کوچک‌ترین سستی کنیم با اتفاقات ناگوار در ماه‌های آینده روبه‌رو خواهیم شد.

وی به مهمترین چالش‌ها و تهدیدهای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: به رغم اینکه ۱۲ سال مدیر گروه و عضو چندین کمیته و مسئولیت‌های متعددی را در دانشگاه داشتم و تجربه حضور در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و حتی بیمه‌ای را داشتم، بر این باورم دانشگاه علوم پزشکی هنوز نتوانسته استقلال خود را حفظ کند.

محمدیان با بیان اینکه استقلال دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر مخدوش شده است، خاطر نشان کرد: به جای آنکه پزشکان و اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاه در انتخاب رئیس دانشگاه مشارکت کنند، متأسفانه همچنان فرآیندهای سیاسی دخیل در این موضوع است در حالی که در یک پروسه معقول و منطقی باید متخصصان و متبحران حوزه‌های مختلف در انتخاب مدیران خود پیشقدم شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در این شرایط با نوعی بی‌رغبتی و بی‌انگیزگی در کارکنان و پرسنل سازمانی روبه‌رو هستیم که به نوعی به دور از تعلق خاطر سعی می‌کنند تا گذران وقت کرده و دچار روزمرگی شوند.

محمدیان بیان کرد: باید احساس مسئولیت و تعلق سازمانی را در انجام وظایف مورد توجه قرار دهیم و بیش از هر زمان دیگر سعی و تلاشمان بر حفظ استقلال دانشگاه و توجه به مدیریت شایسته باشد.

وی چالش دوم دانشگاه را چالش ترکیبی تعیین نشدن اهداف، برنامه‌ریزی‌ها، ساختار و توجه به نیروی انسانی برشمرد و اظهار کرد: باید همه اضلاع این هدف‌گذاری‌ها مرتبط با هم حرکت مؤثر و مفیدی را در بهبود شرایط موجود داشته باشند.

محمدیان چالش سوم را کمبود فضای فیزیکی اعلام کرد و گفت: با گذشت سال‌های طولانی ما همچنان با بیمارستان فرسوده و قدیمی در اردبیل روبه‌رو هستیم که امکان ارائه خدمات به شکل مطلوب برای مراجعین فراهم نیست و این حداقل امکانات دغدغه‌ها و نگرانی شهروندان را در ارائه خدمات تخصصی به همراه داشته است.

وی توجه به توسعه فضای فیزیکی و تأمین تجهیزات و امکانات مناسب را در همه حوزه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: برای حل این مشکلات در وهله اول باید همه دانشگاه را خانه خود بدانیم و نسبت به آن تعلق سازمانی داشته باشیم.

محمدیان شایسته‌سالاری و توجه به علم، تجربه و مهارت افراد را در به کارگیری مدیریت حوزه‌های مختلف یادآور شد و افزود: به دور از تعلقات سیاسی، حزبی، جناحی باید افراد شایسته مدیریت در بخش‌های مختلف را بر عهده بگیرند و در کنار آن تلاش ما بر این خواهد بود تا اصل موضوع پیشگیری و علاج‌بخشی را در کنار ارجاع‌محوری، ساختار پژوهشی مناسب و توجه به سلامت و درمان رضایت‌محور را مورد دقت قرار دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اجرای عدالت را سخت توصیف کرد و ادامه داد: هر چند اجرای عدالت سخت است اما با دقت نظر و تعامل بهتر می‌توان در پیشبرد امور و بهبود فرآیندها شایسته عمل کرد.

کد خبر 5398941

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شیوع کرونا کووید 19 شبکه بهداشت و درمان نخبگان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان آلودگی هوا مراسم تودیع و معارفه قاسم سلیمانی واکسن کرونا دهه فجر سیستان و بلوچستان لیگ برتر فوتبال ایران حکم انتصاب دانشگاه علوم پزشکی اردبیل حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی