Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، جلسه‌ای با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، فرماندار بندرعباس و نمایندگان اقشار مختلف مردم برگزار شد.

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر امروز پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ در این جلسه با اشاره به اینکه در سفرهای استانی، مشکلات و موضوعات را رصد می‌شود، افزود: مشکلات و موضوعاتی که در جلسه مطرح شد موضوعات روز استان‌هاست که به دولت انعکاس می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بافت های فرسوده شهر بندرعباس گفت: موضوع بافت های فرسوده و عمرانی را قطعاً انعکاس می‌دهیم و از شهردار می‌خواهیم بحث‌های زیرساختی را با شدت و حدت بیشتری به وزارت کشور انتقال دهند.

واحدی بابیان اینکه قبل از جلسه هیئت دولت، درباره مشکلات استان‌ها به‌صورت تخصصی بحث و بررسی‌ها انجام می‌شود، افزود: پس از بررسی، نتیجه گیری و تأمین اعتبار می‌شود یعنی مصوبات آماده است و فقط با حضور در استان این مصوبات پالایش، تصویب و ابلاغ می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در حوزه گردشگری 700 میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌ها مصوبه گرفتیم که شهردار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان باهم به هماهنگی برسند و به مدت یک هفته این پروژه‌ها را اعلام کنند.

وی در خصوص مسئله حریم دریا گفت: برای موضوع ۶۰ متر حریم دریا، استان‌های ساحلی یک کمیته سه‌نفره تشکیل دادند و کد منفی ۲۴.۷ را مبنا قرار داده با ۶۰ متر، ضروریات موردنیاز را در آن مصوب کرده و در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب می‌کنند و وقتی شورا تصویب کرد در حکم مصوبه قابل‌اجرا است.

واحدی ادامه داد: به این صورت این خلأ قانونی را پر می‌شود و با این کار می‌توان مجوزهای حریم دریا داده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره اشتغال ایثارگران گفت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استخدام خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در دستور کار قراردادیم و قوانین خدمات کشوری را در حوزه خودمان اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: قطعاً در سایر وزارتخانه‌ها هم با تأکیدی که ریاست جمهوری در جلسات دولت خواهند داشت، یکی از موضوعاتی که مطرح می‌شود در همین حوزه است.

واحدی درزمینه کارآفرینی و‌ توزیع تسهیلات گفت: در حوزه کارآفرینی و تسهیلات، در تبصره ۱۸، دولت تسهیلاتی را برای صنعت‌کاران اختصاص داده که سایر وزارتخانه‌ها هم در آن دخیل هستند و اعتبار سنگینی را دولت گذاشته که مجلس در حال پیگیری است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقریباً ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال در تبصره ۱۸ فقط به این وزارت اختصاص‌یافته است و بیشترین اعتبار هم به وزارت صنعت داده‌شده است که هر چه زودتر دوستان در استان تسریع کنند.

وی در خصوص ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی گفت: برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی آمادگی داریم در هر شهرستان و هر بخشی اگر تصمیم به این کار گرفته شد، شهرداران به ما زمین اختصاص دهند، ما ساخت آن را انجام می‌دهیم و در این مورد مشکلی در بحث تأمین اعتبار نداریم.

در این جلسه نمایندگان اقشار مختلف مردم از جمله ملوانان، شهرداران، پرستاران، صیادان، اهل سنت و... به بیان مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بندرعباس وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی حقوقی و استان ها میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی معاون امور مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس