Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز که امروز (۲۳ دی‌ماه) در جریان سفر اعضای این کمیسیون به خوزستان انجام شد، بازدید کردند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: سفر کمیسیون اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان در پی ضرورت بررسی و لزوم بازدید میدانی از مناطق کم‌برخوردار شهرستان اهواز انجام و بازدید در دو محور صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید کریم حسینی می‌گوید:  وظیفه ذاتی کمیسیون اجتماعی در حوزه اجتماعی است، مناطق کوی سیاحی، منبع آب و کوی آل صافی از لحاظ آسیب‌های اجتماعی دچار مشکلاتی هستند که وضعیت این مناطق در این بازدید مورد توجه اعضای کمیسیون به ویژه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی واقع شده است؛ در این بازدید همراهی مدیران مجموعه‌های مسئول بخش‌های مختلف را نیز حوزه اجتماعی داشتیم.

به گفته این مقام مسئول حدود ۱۵ منطقه کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد که مقرر شد در جلسه جمع‌بندی با حضور مدیران استانی و مدیران کشوری حوزه‌های اجتماعی به ویژه سازمان‌های تأمین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد (ره)، وضعیت اجتماعی و آسیب‌ها در این مناطق و مناطق مشابه آن‌ها بررسی شود و تصمیمات لازم برای پیگیری‌های بعدی گرفته شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در محور دوم بازدیدها، وضعیت عمرانی، توسعه‌ای، رفاهی و همچنین وضعیت معیشتی مردم این مناطق مورد توجه قرار گرفت؛ به ویژه وضعیت شبکه فاضلاب، معابر و خدمات شهری این مناطق خوب نیست که در جلسات جمع‌بندی با حضور مسئولان مربوطه کار‌ها در این خصوص پیگیری خواهد شد.

او می‌گوید: در ابتدای بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس خواهیم بود بنابراین حضور اعضای کمیسیون اجتماعی می‌توانند اثرات مثبتی در تخصیص بودجه‌ها و پیگیری‌ها در حوزه‌های اجتماعی داشته باشد تا مصوبات و تبصره‌هایی در موضوعات مرتبط به این حوزه داشته باشیم.

به گفته حسینی آنچه مورد توجه و تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی قرار گرفت، خدمات ضعیف، ناقص و غیر مستمر در این مناطق است. در روز‌های اخیر در شبکه‌های فاضلاب غیر استاندارد این مناطق قربانی داشتیم که این مساله به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید تا توجه بیشتری به این حوزه شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی خدمات‌رسانی در مناطق حاشیه‌ای را  نیاز مبرمی عنوان کرد که  که باید انجام شود.

این مقام مسئول در پایان گفت:  شهرداری و شرکت‌های خدمات‌رسان منعی برای ارائه خدمات به منطقه حاشیه‌ای ندارند و تاکید و اصرار اعضای کمیسیون و مسئولان دولتی ارائه خدمات در این مناطق است.

 براساس سرشماری انجام شده مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان دارای یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر جمعیت است که با احتساب ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین شهر به جمعیتی نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد، ضمن اینکه مساحت بافت‌های ناکار آمد شهری استان در قالب ۲۰۴ محله و ۳۰ شهر معادل ۱۲ هزار و ۴۸۹ بوده  که از این نظر دارای رتبه دوم کشوری است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق حاشیه حاشیه نشینی اعضای کمیسیون اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای اسلامی حاشیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد