Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:04:40 GMT

اتهام زنی عجیب دانمارک علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۱۵۶۱

اتهام زنی عجیب دانمارک علیه ایران

 سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک، روسیه، چین و ایران را به جاسوسی از این کشور متهم کرد.

آندرس هنریکسن، رئیس مرکز ضد جاسوسی در سرویس امنیت و اطلاعات دانمارک در گزارشی اعلام کرد: «تهدید فعالیت‌های اطلاعاتی خارجی علیه دانمارک، گرینلند و جزایر فارو در سال‌های اخیر افزایش یافته است. از جمله این اقدامات می‌توان به جاسوسی در منطقه قطب شمال که در آن قدرت‌های جهانی برای منابع و مسیر‌های دریایی در حال جدال هستند، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گرینلند و جزایر فارو قلمرو‌های مستقل تحت پادشاهی دانمارک و همچنین اعضای مجمع شورای قطب شمال هستند که کپنهاگ بیشتر امور خارجی و امنیتی آن‌ها را اداره می‌کند.

در این گزارش به حادثه‌ای در سال ۲۰۱۹ اشاره شده که در آن نامه جعلی وزیر امور خارجه گرینلند به یک سناتور آمریکایی ارسال و در آن از یک همه پرسی برای استقلال خبر داده بود. در این بیانیه ادعا شده است که به احتمال زیاد این نامه از سوی عوامل نفوذی روسیه نوشته و به منظور ایجاد سردرگمی و درگیری احتمالی بین دانمارک، آمریکا و گرینلند در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است.

به ادعای هنریکسن، سفارت روسیه بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است و اتهامات جاسوسی اخیر غرب را به سخره گرفته است. قطب شمال اهمیت ژئوپلیتیکی فزاینده‌ای دارد و روسیه، چین و آمریکا برای دسترسی به منابع طبیعی، خطوط دریایی، تحقیقات و مناطق استراتژیک نظامی با هم رقابت می‌کنند. سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از جمله چین، روسیه و ایران در تلاش هستند تا با دانشجویان، محققان و شرکت‌ها ارتباط برقرار کنند تا از اطلاعات مربوط به فناوری و تحقیقات دانمارکی استفاده کنند.

رویترز در ماه نوامبر نوشت: یک استاد چینی در دانشگاه کپنهاگ بدون افشای این ارتباط، تحقیقات ژنتیکی با ارتش چین انجام داده است.

رویترز روز گذشته اعلام کرد که چهار کارمند فعلی و سابق دو سرویس اطلاعاتی دانمارک در دسامبر سال گذشته میلادی به دلیل افشای اطلاعات بسیار محرمانه بازداشت شدند. در این میان، فایندسن، رئیس اطلاعات خارجی دانمارک تنها کسی است که همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

به گفته شبکه تلویزیونی DR دانمارک، این پرونده در مورد درز اطلاعات طبقه‌بندی شده به رسانه‌های دانمارکی است. اتهامات و ماهیت دقیق اطلاعات فاش شده هنوز به طور کامل علنی نشده است.

این شبکه سال ۲۰۲۰ گزارش داد که سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک داده‌های خامی را با آژانس امنیت ملی آمریکا به اشتراک گذاشته است. این بدین معناست که احتمالا آژانس امنیت ملی آمریکا به داده‌های شخصی شهروندان دانمارکی و اطلاعات خصوصی آن‌ها دسترسی داشته است.

آمریکا تا سال ۲۰۱۴ از شبکه اطلاعاتی دانمارک برای شنود سران کشور‌های آلمان، سوئد، نروژ و فرانسه استفاه می‌کرده است./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: دانمارک سرویس امنیت و اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تأمین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسرائیل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 6094853

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید