Web Analytics Made Easy - Statcounter

" ناصر بیگی"روز پنجشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: امید است حذف ارز ترجیحی با یک برنامه ریزی مدون و به صورت پلکانی انجام شود.

وی تاکید کرد: بر این باور هستیم که باید در شاخه‌های مختلف اقتصادی اصلاحاتی ایجاد شود چرا که اهمیت دوران پساتحریم، کمتر از پایان تحریم‌ها نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: چنانچه تحریم‌ها رفع شود و نرخ رشد اقتصادی و پایه‌های سرمایه‌گذاری را اصلاح نکنیم، امکان رشد صعودی نرخ ارز وجود دارد که امید است در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیگی عنوان کرد: فعالان اقتصادی بر این باور هستند که نرخ ارز در کشور باید یکسان باشد اما حذف ارز ترجیحی نیز نیازمند برنامه ریزی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با اشاره به مصوبات نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز گفت: در این نشست مشکلات شهرک قطب صنعتی اراک مطرح و سه مصوبه مناسبی در خصوص رفع مشکلات این شهرک ارائه شد.
 بیگی بیان کرد: دومین مصوبه این نشست در خصوص قطع بیمه کارگران ساختمانی بود و با توجه به اینکه عمده کارگران در بخش لوله کشی آب و گاز فعالیت داشتند، مقرر شد در این مهم بازنگری تا جامعه هدف از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به سومین مصوبه این نشست گفت: بحث دیگر در خصوص عوارض ساختمانی بخش کشاورزی و دام و طیور و گلخانه‌ها بود که مقرر شد همچون سال گذشته عوارض بیش از یک درصد نباشد و بحث تغییر کاربری به تغییر زیربخش‌های دام و طیور قلمداد نشود و همانند قبل، عوارض یک درصد سازه‌های ساختمانی و گلخانه‌ای تعلق گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: مبحث بعدی در خصوص بند" خ" ماده ۳۳ و فرصت برای بازپرداخت تسهیلات کشاورزانی که از بحران کم آبی در سال‌های اخیر با مشکل مواجه بودند، مقرر شد این مهم مجدد پیگیری شود و مشکل در خصوص ارسال نشدن بخشنامه از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل بود که به صورت ملی نیز این مشکل مورد پیگیری قرار گیرد.
بیگی بیان کرد: مصوبات شورای گفت و گو به صورت سالیانه ارزیابی می‌شود و می‌توان گفت تمام مصوبات اجرایی شده و مصوبات ملی هم از سطح استان به سطح ملی ارسال شده و با جدیت پیگیری و اجرایی شده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی تحریم اتاق ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی تحریم اراک استان مرکزی تحریم اتاق ایران استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • چه کسانی دوست داشتند بابک زنجانی اعدام شود؟
  • بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»