Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون در تازه ترین توییت خود با اشاره به کمبودهای بسیار شبکه امدادرسانی و فوریت های پزشکی و لزوم پشتیبانی از آن، به پیشنهاد اصلاح بودجه ای خود اشاره و چنین نوشت:

«‏در راستای تجهیز شبکه امدادرسانی، پیشنهاد تخصیص یک درصد از فروش شرکت های خودروساز و ۲ درصد از مبلغ بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی به خرید آمبولانس و تجهیزات پایگاه های فوریت های پزشکی در بودجه ۱۴۰۱ را ارائه دادم»

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و تشریح این موضوع اظهار داشت: حوادث حمل و نقل زمینی و حوادث ترافیکی از مهمترین دلایلی که سالانه بیشترین مرگ و میر و معلولیت ها در کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ضرورت دارد زیرساخت‌ها، افزایش توان عملیاتی سازمان اورژانس کشور از طریق افزایش سرعت عمل و ارتقاء کیفیت خدمات فوریت های پزشکی توسعه یابد. 

محمدبیگی بیان داشت: پیشنهاد من در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ این است که تمامی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و موتورسیکلت به منظور ارایه به موقع و با کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در کشور موظف باشند یک درصد از مبلغ فروش خود را جهت تجهیزات و توسعه پایگاه های اورژانس، خرید آمبولانس و موتورآمبولانس و هلی کوپتر امداد به حساب سازمان اورژانس کشور واریز کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و زیرساخت‌های ارتباطی اورژانس بیمارستانی پیشنهاد بنده این بود که ۲ درصد از فروش بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله ناوگان زمینی، ریلی، هوایی، دریایی، داخل شهری مترو و اتوبوسی در اختیار مرکز فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، تصویب این طرح می‌تواند بخش مهمی از نیازها و مطالبات حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی را مرتفع سازد.

برچسب‌ها کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استان قزوین سازمان اورژانس کشور لایحه بودجه 1401

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استان قزوین سازمان اورژانس کشور کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی استان قزوین سازمان اورژانس کشور لایحه بودجه 1401 فوریت های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم