Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@17:55:25 GMT

استقلال بهترین تیم ایران؛ فرهاد در پوست فرگوسن!

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۱۹۷۸

استقلال بهترین تیم ایران؛ فرهاد در پوست فرگوسن!

فرارو: استقلال «جذاب ترین» تیم این روز‌های لیگ برتر ایران است؛ اگر تا چند هفته پیش به واسطه بازی‌های نه چندان تهاجمی، نمی‌شد به راحتی واژه جذاب را جلوی اسم این تیم گذاشت، ولی با تغییر رویه‌ای که تیم فرهاد مجیدی داده، بدون تردید استقلال در این هفته‌ها جذاب‌ترین تیم لیگ محسوب می‌شود. برای این ادعا فقط کافی است به آمار ۶ گل زده استقلال در ۲ بازی اخیر لیگ برتر رجوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، البته که شاید «تیم ترینِ» تیم نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر هم همین استقلال باشد که با برتری پرگل برابر نفت مسجد سلیمان در آخرین بازی نیم فصل نخست ۳۵ امتیازی شد و این رقابت‌ها را به عنوان صدرنشین به پایان رساند. این تیم حالا منتظر ادامه رقابت‌های فصل است به این امید که به طلسم ناکامی اش در فتح جام لیگ برتر بعد از سال ۹۲ پایان داد. برای تیم بودن استقلال همین فاکتور کفایت می‌کند که در تمام خطوط، این باشگاه، بازیکنان بی نظیری در اختیار دارد که بعضا تفاوت عمده‌ای بین بازیکن فیکس و ذخیره این تیم دیده نمی‌شود.

از آن گذشته، هارمونی بی نظیری که فرهاد مجیدی در این تیم پیاده کرده و توانسته خط دفاع و حمله را به صورت یکدست و هماهنگ در تیم جور کرده و کنار هم بچیند ستودنی است؛ نتیجه اش شده آنکه استقلال تنها تیم بدون شکست نیم فصل نخست شده و بیشترین تعداد برد در کنار بیشترین تعداد گل زده در همین نیم فصل را به نام خودش کرده است. البته که نیازی به تعریف از خط دفاعی این تیم هم نیست که توانسته عنوان برترین را در نیم فصل به خودش اختصاص دهد. پس، تیمی که شکستی نداشته، کم‌ترین گل خورده را ثبت کرده، بیشترین تعداد پیروزی را در کارنامه داشته و البته تعداد گل‌های زده قابل تاملی هم دارد، بدون تردید این روز‌ها بهترین تیم فوتبال ایران است و با شایستگی صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را به خودش اختصاص داده است.

استقلال در شرایطی به این مهم رسیده که میانگین امتیازی اش هم از ۲ امتیاز در هر بازی تجاوز کرده و طبق فرمول فصول گذشته، حفظ همین رویه، قطعا این تیم را می‌تواند قهرمان لیگ برتر کند. استقلال در این فصل علاوه بر تغییر رویه در عملکرد خط دفاعی و اولویت قرار داشتن گل نخوردن، موفق شده با فرمول ساده‌ای دیگر، گوی سبقت را از سایر رقبا برباید؛ این تیم برابر تیم‌های مدعی لیگ برتر شکست نخورده و سایر تیم‌های کمتر مدعی را به راحتی از پیش رو برداشته است؛ فرمولی که سرالکس فرگوسن سال‌ها با توسل به آن توانست منچستریونایند را قهرمان لیگ برتر انگلیس کند.

البته که نباید از هوش فرهاد مجیدی در خرید بازیکن جدید هم غافل ماند؛ کوین یامگا همین حالا بهترین بازیکن لیگ است و امیرحسین حسین زاده هم بدون ذره‌ای تردید، پدیده لیگ برتر تا به اینجای رقابت‌ها است. ناگفته پیداست که بیش از نیمی از بازیکنان استقلال توانایی حضور در تیم منتخب فصل را دارند که بدون تردید این موارد حاصل تحول استقلال در مسیر قهرمانی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استقلال لیگ برتر فرهاد مجیدی لیگ برتر رقابت ها نیم فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه احتمالات قهرمانی و بقا در لیگ برتر ایران/ شانس ماندن خوزستانی‌ها و نساجی چقدر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

در آستانه آغاز رقابت‌های هفته بیست و ششم دو تیم در بالای جدول برای قهرمانی و ۴ تیم در پایین جدول برای بقا مبارزه می‌کردند. استقلال و پرسپولیس دو قطب پرطرفدار پایتخت با اختلاف یک امتیازی در صدر جدول و به لطف فاصله ۸ و ۷ امتیازی با سپاهان در پله سوم، عملاً فقط یکدیگر را مانع قهرمانی می‌دیدند و حتی روی کاغذ هم شانس قهرمانی سپاهان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده بود.

حالا که ۱۲ امتیاز از این فصل باقی مانده و به دلیل تفاضل گل مساوی بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان با عدد ۲۱ سپاهان تنها باید هر چهار بازی باقیمانده را ببرد و منتظر سه شکست و یک مساوی سرخابی‌های تهران بنشیند تا قهرمان شود، اتفاقی که جدا دور از انتظار و تصور است.

اما تکلیف رقابت در پایین جدول و جنگ برای بقا مثل صدر جدول مشخص و محدود به دو تیم نیست. تا قبل از شروع بازی‌های این هفته صنعت نفت با ۱۶ امتیاز قعر نشین بود. استقلال خوزستان ۲۱ امتیاز داشت و در پله پانزدهم نشسته بود، نساجی و فولاد هم ۲۲ امتیازی بودند که نساجی به لطف تفاضل گل بهتر در رتبه سیزدهم نشسته بود. یعنی سه تیم خوزستانی در سه پله پایین جدول.

البته که روی کاغذ پیکان هم با ۲۵ امتیاز هنوز در خطر سقوط بود و هست، ولی درست مثل شانس قهرمانی سپاهان شانس سقوط خودروسازان هم عددی یک رقمی در درصد بندی است.

اما این هفته با نتایجی که بجا ماند فاصله تیم‌ها در صدر جدول بیشتر شد. استقلال و پرسپولیس بردند و سپاهان مساوی کرد تا حالا اختلاف بین تیم سوم و تیم اول دو رقمی باشد، ولی اتفاق مهمتر در پایین جدول رخ داد.

صنعت نفت با یک گل در خانه تیم مس را برد. تیمی که از شروع دور برگشت با محرم نوید کیا باخت نداشت و حالا آبادانی‌ها ۱۹ امتیاز دارند. آن‌ها کماکان در انتهای جدول هستند، ولی فاصله‌شان با سه تیم بالادستی فقط به امتیازات یک بازی یعنی ۳ رسیده است.

این هفته فولاد با دو گل مغلوب تراکتور شد. آن هم در اهواز تا باز هم یک پله پایین‌تر بیاید و با ۲۲ امتیاز حالا در رتبه پانزدهم است. یعنی در جدول فعلی این فولاد و صنعت نفت هستند که به لیگ آزادگان سقوط می‌کنند، اتفاقی که هر دو تیم تجربه‌اش را دارند.

استقلال خوزستان به لطف یک گل در اصفهان از سپاهان مساوی گرفت و ۲۲ امتیازی شد تا به لطف تفاضل گل بهتر دو پله بالا رفته و جای نساجی را در رتبه سیزدهم بگیرد. خود نساجی هم که در خانه به پرسپولیس باخت و با همان ۲۲ امتیاز به رتبه چهاردهم رفت.

حالا سه تیم ۲۲ امتیازی در پایین جدول داریم. تفاضل گل استقلال خوزستان منفی ۱۰ و برای نساجی منفی ۱۶ است، فولاد تفاضل گل منفی ۲۱ دارد، این یعنی اگر هر چهار تیم چهار بازی باقیمانده را با نتیجه مشابه ببرند، فولاد و صنعت نفت سقوط خواهند کرد....

اما همانطور که این هفته با نتایج بجا مانده فولاد و نساجی یک پله پایین آمده و استقلال خوزستان دو پله بالا رفت، در هفته‌های آینده نیز احتمال وقوع هر اتفاقی هست. صنعت نفت می‌تواند به شرط یک برد و در صورت یک باخت دیگر فولاد -، چون هر دو تیم تفاضل گل منفی ۲۱ دارند - بعد از هفته‌ها از قعر جدول تکان خورده و جایش را به تیم اهوازی بدهد؛ و البته که این قاعده برای استقلال خوزستان و نساجی هم کماکان هست. آن‌ها نیز در صورت یک شکست احتمالی دیگر و با برد صنعت نفت با این تیم هم امتیاز خواهند شد. همانطور که پیکان هم با ۲۵ امتیاز حاشیه امنی ندارد و فقط ۳ امتیاز با سه تیم بعد از خود اختلاف داشته که به شرط برد آن‌ها و باخت مجدد خودروسازان، این فاصله نیز ازبین می‌رود.

پیکان هم تفاضل گل منفی ۱۰ دارد، یعنی همین حالا در تفاضل گل با استقلال خوزستان برابر است و با هر نتیجه‌ای که ببازد و استقلال خوزستان ببرد، جای این دو تیم عوض خواهد شد. اگر به جدول دور برگشت نگاه کنیم خواهید دید که شاگردان پورموسوی و عنایتی هر دو در نیم فصل دوم بسیار بهتر از دور رفت نتیجه و امتیاز گرفتند، پس وقوع هر اتفاقی ممکن است!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سر آلکس فرگوسن بدترین خریدش در منچستریونایتد را فاش کرد
  • همه احتمالات قهرمانی و بقا در لیگ برتر ایران/ شانس ماندن خوزستانی‌ها و نساجی چقدر است؟
  • تهرانی‌ها پیشتاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • تهرانی‌ها پیش تاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • بهترین کلینیک‌ های لیزر موهای زائد آقایان در تهران
  • بلانکو: خوشحالم به تیمم کمک کردم
  • خلاصه بازی سپاهان 1-1 استقلال خوزستان (لیگ برتر ایران - 1402/03)
  • خلاصه بازی استقلال ۲-۱ ذوب آهن (لیگ برتر ایران - ۲۰۲۳/۲۴)
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات