Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -  وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که مقاماتی که در کنسولگری‌های آمریکا در پاریس و ژنو کار می‌کنند، تحت تاثیر سندرم هاوانا قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، حداقل یک نفر برای درمان پزشکی به آمریکا منتقل شده است. علاوه بر این، گفته شده سه آمریکایی دیگر که در کنسولگری ژنو کار می‌کنند هم به این سندرم مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد پاریس، مقامات ارشد سفارت از طریق ایمیل به دیپلمات‌ها درباره یک مورد مشکوک گزارش دادند و از دیگران خواستند که علائم غیرعادی را گزارش کنند.

پیش از این ۲۰۰ نفر دیگر در حین خدمت در چین، آمریکای جنوبی و سایر نقاط اروپایی به سندرم موسوم به هاوانا مبتلا شده‌اند. دولت بایدن این سندروم را یک حادثه بهداشتی غیرعادی نامیده و معتقد است روسیه پشت این حوادث است اما کرملین همه این اتهامات را رد کرده است.

سندروم هاوانا نخستین‌بار در سال ۲۰۱۶ در کوبا ظاهر شد. نخستین افرادی که دچار این سندروم شدند، مأموران سیا بودند از همین رو این پدیده مخفی ماند. اما به تدریج شایعه وجود چنین پدیده‌ای بر سر زبا‌ن‌ها افتاد و نگرانی‌ها گسترش یافت.

این بیماری باعث ایجاد مجموعه‌ای از علائم از جمله میگرن، سرگیجه و ضعف حافظه می‌شود. پس از آن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، کوبا را به انجام حملات صوتی علیه دیپلمات‌های خود متهم کرد.

۲۶ تن از کارکنان سیا و اعضای خانواده‌شان گزارش دادند که به شکلی دچار این سندروم شده‌اند. در ابتدا برخی ماموران اف بی آی می گفتند کسانی که از این سندروم شکایت دارند، دیوانه شده‌اند و همه چیز «مربوط به ذهن آنها» است.

با گذشت ۵ سال از این واقعه تعداد افرادی که از این سندروم شکایت دارند، افزایش یافته و به صد‌ها مورد رسیده است. در تمامی قاره‌ها چنین گزارش‌هایی وجود دارد و بر عملکرد نیرو‌های آمریکایی در ورای مرز‌های این کشور اثر گذاشته است.

کشف حقیقت این ماجرا اکنون به اولویت امنیتِ ملی در آمریکا تبدیل شده و مقامات آمریکایی می گویند این پدیده یکی از پیچیده‌ترین چالش‌هایی بوده که به چشم دیده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سندروم هاوانا سازمان سیا کنسولگری آمریکا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس

از رسیدن به شهرت در نوجوانی تا موفقیت های اخیرش در موسیقی و رشد فردی، میلیون ها نفر مسیری که جاستین بیبر از ابتدای فعالیت خود تا به امروز طی کرده است را به دقت دنبال کرده اند. با این حال، تنها قطعات رکورد شکن و کنسرت های پرمخاطب بیبر نیست که طرفدارانش را مجذوب داستان زندگی او کرده است، بلکه میل او به در میان گذاشتن مشکلات و آسیب پذیری های خود، به ویژه از طریق شبکه های اجتماعی نیز هست.

بیبر در سال ۲۰۲۳ با تصمیم خود برای پایان دادن پیش از موعد به تور کنسرت هایش برای در اولویت قرار دادن سلامتی اش خبرساز شد. دلیل این تصمیم ابتلای بیبر به سندرم راسمی هانت بود، مشکلی که در اثر همان ویروس آبله مرغان به وجود می‌آید.

علیرغم ناراحتی‌ها از لغو تور کنسرت هایش، بیبر تصمیم گرفت درمورد وضعیت سلامتی اش با طرفداران خود شفاف باشد. او در اینستاگرام خود ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌داد او دچار فلج موقت شده بود که یکی از عوارض این سندرم بود. این صراحت بیبر نه تنها درک و دقیق تری از چالش‌های او فراهم کرد، بلکه ارتباط او طرفدارانش را نیز عمیق‌تر ساخت.

بیبر هفته‌ی گذشته یک بار دیگر از شبکه‌های اجتماعی برای باخبر کردن طرفدارانش درباره‌ی خود استفاده کرد. این خواننده‌ی ۳۰ ساله چند عکس در اینستاگرامش منتشر کرد که لحظات مختلفی از زندگی اش را نشان می‌دادند، از جمله لحظاتی از حضور او بر روی صحنه‌ی کنسرت و چند عکس آماتوری. با این حال، ۲ عکس آخر این مجموعه بود که واکنش طرفدارانش را به دنبال داشت. این عکس‌ها دو سلفی بودند که بیبر را با چهره‌ای غمبار و در حال اشک ریختن نشان می‌دادند.

سیل حمایت طرفداران بیبر فوری و دلگرم کننده بود. آن‌ها در بخش کامنت ابراز نگرانی، همدلی و حمایت کردند. برخی به بیبر درباره‌ی حمایت تزلزل ناپذیرشان از او اطمینان خاطر دادند و برخی هم برای او دعا و طلب آرامش کردند. حتی شریک زندگی بیبر، هیلی بیبر هم به این جمع پیوست و برای او در کامنتی نوشت: «گریان زیبا»

منبع: روزیاتو

tags # موسیقی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟