Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب نیروی انسانی تنها در حوزه تولید ممکن است، گفت: در شرایط کنونی حدود پنج میلیون نفر حقوق بگیر در مجموعه‌های دولتی داریم و جایی برای جذب نیروی جدید در این مجموعه‌ها وجود ندارد.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا مصری پنج‌شنبه در مراسم جشن دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُنی آلومینیوم در لامرد فارس افزود: در این شرایط، در ادارات دولتی با بروکراسی نیز روبرو هستیم و نامه‌ها در ادارات ۲۰ دست بین کارمندان می‌چرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در شرایط کنونی، تقویت عرصه تولید،‌تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری است، گفت:‌ اگر مجتمع‌هایی همانند آلومینیوم جنوب ۱۰ هزار نفر نیرو جذب کنند، سالانه می‌توانند ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد و بودجه کشور کمک کنند.
نایب رئیس مجلس اظهار داشت:  ما دو واژه سرمایه و کار را داریم که اگر با یکدیگر ترکیب شوند، شاهد ایجاد مجتمع‌هایی مانند آلومینیوم جنوب در کشور خواهیم بود. امروز چهره نیروهای کار در کارخانه آلومینیوم چنان بشاش بود که غم و غصه را از یاد ما برد و این موضوع جای تبریک دارد. باید دست سرمایه گذاران را بوسید و امیدوارم دست سرمایه‌بران در کشور قطع شود.
مصری با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: کشور ایران با برخورداری از یک درصد جمعیت جهان و داشتن هفت درصد ذخایر معدنی و جغرافیای بی نظیر در شرق، غرب،جنوب و شمال کشور، از ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات علمی برخوردار است که از این منظر، رتبه دوم جهان در زمینه دانش آموختگان علوم و مهندسی را دارا هستیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری اقتصاد را عامل قوی سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری دانسته‌اند و طبق فرمایشات ایشان، اقتصاد می‌تواند محوری برای حفظ همه حریم‌ها و هجمه های فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی کشور باشد.
نایب رئیس مجلس اضافه کرد: تأکید مقام معظم رهبری در اقتصاد بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت‌محور و مصرف به دور از اسراف است و ایشان مهمترین مشکل اقتصاد را وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه دولت نیست و نگاه به خارج به جای نگاه به توان داخلی، می‌دانند.
وی افزود: از آنجا که‌ بزرگترین مشکل‌ها بعد از گران و تورم، بیکاری است و کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است،رُکن فرمایشات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر معطوف به تولید بوده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مردم لامرد و مهر همواره دست به خیر داشتند و در این شهرستان‌ها تمامی مساجد توسط مردم ساخته شده و در ساخت بیمارستان‌ها و مدارس کمک کرده‌اند و این فرهنگ کماکان ادامه دارد و باید به چنین مردم و نمایندگان آنها تبریک گفت.

فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد اردیبهشت ۱۳۹۹ با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم آغاز به کار کرد و چشم انداز تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمس آلومینیوم در سال برای این مجتمع اعلام شده بود که پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ جشن تکمیل ظرفیت این کارخانه با حضور وزیر صمت و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
محصولات این مجتمع در صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و صنایع بسته بندی کاربرد دارد.
در این آیین اعلام شد که مجتمع آلومینیوم لامرد مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه و چهارمین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور است.
این کارخانه با مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۸ جاده لامرد - خنج و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد قرار دارد و در آن، بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه در سفر به جنوب استان فارس از روند احداث پالایشگاه پترو پیمان دانا در شهرستان مُهر بازدید کردند. شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه انرژی لامرد فارس از دیگر برنامه‌های این مقام‌های مسئول بود.
شهرستان‌های لامرد و مهر در جنوب استان فارس به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دولت استخدام نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بسترساز جهش تولید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند و یکی از اقدامات مهم در این بین مانع‌زدایی، جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید و باز کردن قفل و زنجیرها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید صولت مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، در مراسم «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی نمونه کشور و اظهار کرد: هنر نزد مردان و زنانی است که شیره جان‌شان را مصروف اعتلای عزت انسانی می‌کنند.

وی بیان‌داشت: کار و تولید برای انسان شرف، عزت، اقتدار و ثبات است و بستر بالندگی وی را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دستان توانمند بانوان ایرانی قابل ستایش، تقدیر و تشکر است، ادامه‌داد: دنیا بداند که زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه‌های دینی ما از منزلت بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که از قرآن آموخته‌ایم در آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

مرتضوی تصریح‌کرد: یکی از جلوه‌های پرهیزکاری، تلاش، توسعه اشتغال، دستگیری از نیازمندان و کوشش است.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اهمیت بسیار دارد، تاکید کرد: از مجموع ۱۶ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، حدود سه میلیون و ۷۹۵ هزار نفر کارگر زن داریم و در حوزه‌های آموزش و پرورش، پرستاران و اساتید دانشگاه نیز زنان جز سرآمدان جامعه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه‌کرد: در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ما به سه دسته تقسیم می‌شود؛ اقتصاد دولتی که دایره شمول آن بخش از اقتصادی است که به اقتدار و امنیت ملی ما برمی‌گردد. بخش‌های دیگر نیز اقتصاد خصوصی و تعاونی است. تقریباً می‌توان گفت از منظر قانون اساسی باید بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد.

مرتضوی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، اظهار داشت: رهبری فرمودند که جهش با رشد متفاوت است. یعنی یک حرکت بزرگ و خارق‌العاده که نشان از جهش و پرش داشته باشد و این کار نیاز به کوشش دارد.

وی بیان‌داشت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند. یکی از اقدامات مهم که در این بین باید انجام شود مانع زدایی و رفع موانع تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح‌کرد: جلوگیری از مداخلات بی معنای ادارات در حوزه تولید، باز کردن قفل و زنجیرها نیز جز کارهایی است که دولت باید انجام دهد تا فرمایش رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل انجام شود.

مرتضوی خاطرنشان‌کرد: ما به عنوان کارگزار دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارآفرینان و کارگران را به گرمی در این حوزه بفشاریم.

وی افزود: موضوع دیگر مشارکت مردم است. جهش تولید بدون مشارکت مردم عملی نخواهد شد و اگر ما جهش تولید را به مردم بسپاریم، مفاسد و مشکلات اقتصادی پاک می‌شود، زیرا بخش خصوصی دلسوز سرمایه خود است و آستین همت بالا می‌زند و کار می‌کند.

در این مراسم از ۱۴ بانوی نمونه در واحدهای تولیدی با حضور وزیر تعاون تجلیل شد.

کد خبر 748730

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند