Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس برنامه اعلام شده، باقری ابتدا با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی ملاقات خواهد کرد. موضوعات مربوط به رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و تعهدات هسته‌ای در دستور کار این جلسات قرار دارد.

این برای سومین روز متوالی است که دیدارها به رایزنی باقری و طرف‌های اروپایی محدود شده و به نظر می‌رسد که با توجه به همسویی مواضع چین و روسیه با جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات به مراحل سخت تصمیم‌گیری برای طرف غربی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم زمان جلسات کارشناسی در چارچوب نشست‌های دوجانبه و چند جانبه از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این جلسات در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای جریان دارد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده رو به جلو و در مسیر پیشرفت قرار دارد. دیروز برای نخستین بار در دور هشتم، کارگروه کارشناسی سوم موسوم به کارگروه تمهیدات اجرایی با حضور کارشناسان ایران، اتحادیه اروپا و 1+4 تشکیل جلسه داد. این کارگروه بر نحوه اجرای توافقات احتمالی، از جمله راستی‌آزمایی اقدامات طرف مقابل، متمرکز است.

در این جلسه پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه تکمیل بخش‌های باقی‌مانده دو متن تحت بررسی این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا، مهمترین موضوع مورد بحث در این نشست بود و جلسه در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد.

بر اساس این گزارش، اصل راستی‌آزمایی که زمانی جزو موضوعات اصلی مورد مخالفت طرف‌های غربی بود، اکنون به رسمیت شناخته شده و بحث در خصوص ساز و کارهای انجام راستی‌آزمایی همچنان ادامه دارد.

شنیده‌ها حاکیست که مذاکرات همچنان ادامه دارد و نشانه‌ای از پایان این دور از گفت‌وگوها دیده نمی‌شود.  هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق پایدار و قابل اتکا در مذاکرات حضور دارد و درصورتی که طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام رفع تحریم ها مذاکرات وین انریکه مورا علی باقری کنی مذاکرات برجام هتل کوبورگ راستی آزمایی رفع تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سرهنگ سعید راستی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: هفتم ادیبهشت ماه، جراحت شهروندی در پی درگیری یک اراذل و اوباش در محدوده خیابان "انقلاب" تهران به ماموران پایگاه سوم سازمان اطلاعات پلیس تهران اعلام شد و بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متهم با استفاده از سلاح سرد قمه قدرت نمایی و پس از جراحت شهروند از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی به انجام تحقیقات میدانی و شناسایی هویت و مخفیگاه متهم اشاره کرد و ابراز داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش در محدوده میدان نیلوفر تهران دشتگیر و به پایگاه سوم این این پلیس انتقال یافت.

سرهنگ راستی به معرفی متهم به مراجع قضائی اشاره و خاطرنشان کرد : پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه