Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در جلسه رفع مشکلات شهرک شیلات روستای زینق مراغه اظهار داشت: توسعه شیلات و غذاهای دریایی به اصلاح سبک زندگی کمک می کند و می توان با احداث این مجموعه غذاهای دریایی را در سبد زندکی مردم با قیمت کم گنجاند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ مسئولان وقت تصمیمی مبنی بر ایجاد شهرک شیلات در روستای زینق شهرستان در اراضی به مساحت ۵۰۰ هکتار گرفتند، گفت: با ایجاد این شهرک این اراضی بایر احیا و آب های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه صوفی چای و از آنجا به دریاچه ارومیه هدایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: ایجاد منطقه گردشگری، رستوان و دیگر صنایع وابسته با راه اندازی این شهرک در این منطقه امکان پذیر است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در طول عمر ۲۷ ساله شیلات در استان، مراغه یکی از بهترین شهرستان ها در تولید محصولات آبزی بوده است.


قاسم جعفروند افزود: در این راستا و با توجه به ظرفیت ها و قدمت شهرستان ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه زینق برای احداث شهرک شیلات در نظر گرفته شد که از جمله مزایای راه اندازی این شهرک را می توان احیای دریاچه ارومیه، تولید با بهره وری بالا و ایجاد منطقه گردشگری عنوان کرد.

وی بیان کرد: همچنین می توان زنجیره شیلات را در ادامه این شهرک در منطقه راه اندازی کرد.

جعفروند اظهار کرد: دقیقا احداث این شهرک در راستای اهداف احیای دریاچه ارومیه بوده که با هدایت آب پس از بهره برداری در شیلات به رودخانه صوفی چای و از آنجا به دریاچه مد نظر بوده است.

وی تاکید کرد: وجود برق و آب از ملزومات پروش ماهی است و می توان برای حل این مشکل از متقاضیان تعهد گرفت.

وی در ادامه به میزان صادارت شیلات استان اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال‌جاری میزان ۴۱۳ تن انواع آبزیان زنده خوراکی و زینتی، خرچنگ، شاه میگو، خوراک و مکمل خوراک ماهی از مرز جلفا و نوردوز در این استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به میانگین جهانی ۲۴ کیلوگرمی مصرف آبزیان در جهان، گفت: این رقم در ایران۱۳.۴ کیلوگرم و در استان ما ۷.۵ کیلوگرم است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: شهرک شیلات مراغه در سال ۹۸ با بیش از ۵۰ متقاضی کلنگ زنی شده است که در حال حاضر ۱۴ متقاضی با مشکلات انشعابات برق و آب و حریم روبرو هستند.

حکیمه انتظاری بیان کرد: در حال حاضر پروانه تاسیس ۹ متقاضی صادر شدهاست که با بهره برداری از آن ها سالانه ۱۱۰ تن به میزان تولید شهرستان افزوده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این جلسه گفت: ۵۰ واحد پرورش ماهی قیزیل آلا با یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه و تولید سالانه یکهزار و ۲۵۰ تن ماهی فعالیت می کنند.

اسماعیل کریمی افزود: همچنین یک واحد مزرعه تکثیر با ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره، پنج مزرعه ماهیان زینتی با ۱۵ هزار قطعه و یک واحد پرورش زالو با ۳۵ هزار قطعه نشان دهنده وضعیت شیلات شهرستان است.



 

رییس جهاد کشاورزی مراغه گفت: سالانه یک هزار تن ماهی در این شهرستان تولید می شود که از این نظر در رتبه دوم استانی قرار داریم.

کریمی به آخرین وضعیت شهرک شیلات مراغه اشاره کرد و گفت: از ۹ واحدی که برای آنها پروانه تاسیس صادر شده ۲ واحد بالای ۸۰ و ۴۵ درصد پیشرفت عملیات اجرایی دارند.

وی افزود: امور آب برای این ۹ واحد ۵۵ لیتر در ثانیه آب تخصیص داده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه سازمان شیلات ایران آذربایجان شرقی مراغه سازمان شیلات ایران شهرک شیلات هزار قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل

فرماندار اردل از کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در حاشیه رودخانه بالد خبر داد.

یعقوب شکوهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با حضور اعضای شورای تأمین در محل حادثه، جسد مربوط به مردی حدود ۴۵ ساله با دستان بسته در حاشیه رودخانه بالد با هویت نامشخص پیدا شد که پس از بررسی‌های لازم و گزارش قاضی، به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

وی افزود: جسد کشف شده با دست و پای بسته بود و تاکنون هویت این فرد مشخص نشده است، طبق بررسی، جسد فردی غرق شده در آب، با دست و پای بسته و پارچه و چسب بر دهان، در این رودخانه پیدا شد.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به اینکه هویت این مرد ۴۵ ساله نامعلوم است، خاطرنشان کرد: جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی شهرکرد منتقل شد، این جسد دو هفته در آب بوده است.

کد خبر 750851

دیگر خبرها

  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه