Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری لبنان درباره درخواست میشل عون برای گفت‌وگوی ملی در این کشور بیانیه داد.

دفتر عون در این بیانیه تأکید کرد، به دنبال رایزنی‌های رئیس جمهور با رئیس پارلمان و نخست وزیر و رهبران جناح‌های پارلمانی برای گفت‌وگوی ملی، مشخص شد که تعدادی از آنها گفت‌وگو را رد و با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه خبری النشره لبنان ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، عواقب ناشی از عدم حضور در این گفت‌وگو و به تبع آن تداوم توقف فعالیت دولت، پارلمان و دستگاه قضا نیز بر عهده این احزاب است.

در این بیانیه تأکید شد، دعوت رئیس جمهور برای گفت‌وگو همچنان ادامه خواهد داشت و امیدوار است که روحیه ملی‌گرایی تحریم کنندگان این گفت‌وگو بر آنان غلبه پیدا کند و آن را بر هر منفعت دیگری ارجح بدانند.

عون از این گروهها خواست که دست از تکبر بردارند و مشکلات مردم لبنان را مد نظر قرار دهند و در سریعترین زمان ممکن، با مشارکت در این گفت‌وگو موافقت کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور در این گفت‌وگوها، باعث خواهد شد که آینده لبنان بر اساس اراده ملی رقم بخورد، خاطر نشان کرد، تداوم توقف فعالیت هیأت دولت، مانع‌تراشی عمدی در مسیر طرح بهبود مالی و اقتصادی است که بدون آن، هیچ مذاکره‌ای با صندوق بین‌المللی پول نیز در کار نخواهد بود.

رئیس جمهور لبنان ادامه داد، کسانی که گفت‌وگو را نمی‌پذیرند، «خود را به خوبی می‌شناسند و لبنانی‌ها نیز آنها را می شناسند. [این افراد] و مسئول هدر رفتن پول مردم و از دست رفتن منابع دولت هستند».

وی ضمن قدردانی از گروههایی که حاضر شد در گفت‌وگوی ملی مشارکت داشته باشند، تصریح کرد، ریاست جمهوری لبنان در اتخاذ هر تصمیمی که در راستای حمایت از لبنان و لبنانی باشد، تردید نمی‌کند و این گفت‌گو «بر محور طرح بهبود [وضعیت] ملی و اقتصادی لبنان و مسائل مربوط به تمرکززدایی اداری و مالی گسترده است».

در بیانیه ریاست جمهوری لبنان در پایان تأکید کرد: «این تعهد، به خاطر سوگند رئیس جمهور مبنی بر احترام به قانون اساسی و قوانین، حفظ استقلال و تمامیت ارضی میهن است. لذا، نه رئیس جمهور، سوگند خود را نقض می‌کند و نه در برابر مشکلات، عقب‌نشینی می‌کند. رئیس جمهور در از سرگیری گفت‌وگو، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد».

این در حالی است که جنبش حزب الله لبنان اخیرا موافقت خود را با مشارکت در گفت‌وگوی ملی این کشور اعلام کرد.

میشل عون اوایل دی ماه جاری خواستار گفت‌وگوی ملی فوری به منظور حصول توافق درباره سه مسئله و تصویب آن اعم از تمرکززدایی اداری و مالی گسترده، استراتژی دفاعی برای حمایت از لبنان و طرح بهبود مالی و اقتصادی شد.

وی با تأکید بر بر ضرورت برگزاری نشست کابینه در سریع‌ترین زمان ممکن، این سؤال را مطرح کرد که با چه منطق و قانونی جلسات کابینه تعطیل و فعالیت آن به دلیل مسئله‌ای که اختلافات اساسی نیست، متوقف می‌شود؟.

از ۱۳ اکتبر گذشته پس از اصرار دو وزیر وابسته به جنبش حزب‌الله و جنبش أمل برای بررسی پرونده تحقیقات انفجار بندر بیروت و برکناری قاضی «طارق البیطار»، جلسات کابینه به حالت تعلیق درآمده است.

منبع: تقریب

کلیدواژه: گفت وگوی ملی گفت وگو رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • رئیس‌جمهور به کشور بازگشت
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند