Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید کریم حسینی روز پنجشنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مناطق کم برخوردار منبع آب، چهارصد دستگاه ،کوی سیاحی و آل صافی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید میدانی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مناطق کم برخوردار شهرستان اهواز در راستای معضلات اجتماعی و همچنین ضعف در ارائه خدمات شهری به شهروندان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مناطقی که امروز مورد بازدید قرار گرفت از مشکلات جدی در حوزه آسیب های اجتماعی برخوردار هستند که در این بازدید مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تعداد مناطق کم برخوردار این شهرستان را ۱۵ منطقه عنوان کرد و گفت: در نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مشکلات موجود با حضور مدیران کشوری و استانی مورد بررسی و برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه بخشی از این بازدید میدانی به حوزه عمرانی، توسعه ای، رفاهی و وضعیت معیشتی اهالی این مناطق اختصاص یافت افزود: وضعیت معابر شهری، فاضلاب و خدمات شهری در این مناطق مناسب نیست و باید با اراده جدی تری از سوی مسئولان، این مشکلات مورد رسیدگی فوری قرار گیرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت شبکه های فاضلاب در مناطق کم برخوردار اهواز اذعان داشت: طی روزهای گذشته شرایط نامطلوب شبکه فاضلاب در یکی از مناطق کم برخوردار باعث تلفات جانی شد که باعث ابراز تاسف اعضای کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

حسینی اضافه کرد: خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار اهواز نیازمند ساماندهی فوری است و در این زمینه شهرداری و شرکت های خدمات رسانی منع قانونی ندارند بلکه تسریع و بهبود این خدمات از جمله تاکیدهای مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان کشوری است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مراحل ابتدایی بررسی بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می شود با پیگیری ها و نظر مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس، منابع مالی لازم در حوزه های اجتماعی و عمرانی برای استان خوزستان در بودجه سال آینده درنظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، در سفر سه روزه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند، بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کارگری، مسایل مربوط به حاشیه نشینی و دیگر معضلات اجتماعی موجود خوزستان را در دستور کار دارد.

همچنین با توجه به اینکه این سفر به دعوت بخش خصوصی استان خوزستان صورت گرفته، قوانین مربوط به حوزه تامین اجتماعی، رویه‌های مربوط به اداره کار، کم توجهی صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و شستا برای به کارگیری واحدهای تولیدی داخلی از جمله چالش‌های بخش خصوصی خوزستان محسوب می شود که در نشستی کارشناسی با حضور اعضای این کمیسیون، مطالبات و دغدغه های فعالان اقتصادی استان خوزستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آب و فاضلاب اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آب و فاضلاب اهواز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آب و فاضلاب اهواز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون اجتماعی مناطق کم برخوردار نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود

«زهره سادات لاجوردی» داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تقسیم‌بندی احتمالی حزبی و سیاسی در مجلس آینده، اظهار کرد: با وجود تحرکاتی که شاهد هستیم، به این دلیل که حدود ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی یعنی حدود ۱۵ درصد در دور اول تعیین تکلیف نشده و انتخابات به دور دوم کشیده شده است، هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طبعاً با توجه به اولویت‌های کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، موضوع اقتصاد جزو سرفصل‌های مجلس بعدی نیز خواهد بود.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقتصاد به علاوه فرهنگ از موضوعات در اولویت مجلس آینده خواهد بود، چرا که اقتصاد منهای فرهنگ یا همان تفکر لیبرالیستی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما حتی در همان زمینه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار سال در هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم و تسلط کافی و وافی بر این مقوله حاصل شده، در صورت حضور در مجلس بعد، با توجه به شناسایی مشکلات و علت اساسی آن‌ها، اولویت بنده حضور در کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی خواهد بود.

لاجوردی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر به جهت راه اندازی پویش «با مهر انتخاب کنیم»، گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» فرصت مناسبی است که هم برای کاندیداها ایجاد شده تا بتوانند سوابق و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و از طرفی این فرصت برای مردم هم فراهم شده که بتوانند با افرادی که قرار است نمایندگی آنها را در مجلس دوازدهم برعهده داشته باشند، آشنایی بیشتری پیدا کنند و نمایندگان خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

کد خبر 6080614 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد