Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس وضعیت بودجه۱۴۰۱ را قابل توجه دانست و گفت: معیشت مردم خط قرمز نمایندگان مجلس است‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان ضمن بررسی زوایا و شاخصه‌های گوناگون گیلان اظهار داشت: این استان دارای امتیازات بسیار بالایی است و در کشور به‌عنوان یک استان طلایی از آن نام برده می‌شود و گردشگری نیز نقش کلیدی در این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پسماند، آب و وضعیت شهر رشت تصریح کرد: چرا باید استانی مانند گیلان در تامین آب شرب و کشاورزی از چنین مشکلاتی رنج ببرد.

حاجی‌بابایی معضل انباشت زباله سراوان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همه چیز را نمی‌توان به منابع مالی و پول گره زد بلکه هرکسی در دوره مسئولیت خود وظیفه دارد به خوبی کار و تلاش کند و طوری برنامه‌ریزی کند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

استاندار گیلان: رفع معضل پسماند استان‌های شمالی نیازمند اعتبار بیشتری از محل بودجه 1401 استمطالبات دستگاه‌های اجرایی استان گیلان از دولت‌ها به 14 هزار میلیارد تومان رسیداستاندار گیلان: هیچ توقفی در رفع‌ مشکلات شهرستان‌های محروم استان قابل پذیرش نیست

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حجم از مشکلات پسماند، وضعیت رودخانه‌های شهر رشت و وضعیت بیمارستانی این استان واقعاً نگران‌کننده است؛ بیمارستانی که بیش از 20 سال است به بهره‌برداری نرسیده است.

وی وضعیت بودجه1401 را قابل توجه دانست و با بیان اینکه بودجه سال آینده حاوی پیام‌هایی در بحث عدالت اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری، رشد و سایر موارد است گفت: وضعیت معیشت مردم خط قرمز نمایندگان مجلس است‌.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس همواره در کنار مردم خواهند ایستاد تصریح کرد: معتقدیم از این معبر و دوران سخت عبور خواهیم کرد اما در این معبر باید از مردم مراقبت کنیم‌.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم بدانند که نمایندگان آن‌ها در مجلس برای حمایت از دولت انقلابی مسیری را طی خواهند کرد که هم مردم آسیب نبینند و هم به دولت کمک شود و در عین حال جایگاه مجلس حفظ شود.

به گزارش تسنیم، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به گیلان ضمن بازدید از برخی پروژه‌های نیمه‌کاره استان، مشکلات استان در بخش‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/612/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون برنامه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۲۰) که از سوی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده و مربوط به مطالعه برای طرح‌ها پروژه‌های استان‌های مختلف است، به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان همچنین جدول شماره (۱۶) که درباره ﺗﻌﺮﻓﻪ‌های درآمدی است را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: جدول شماره ۲۰ جایگاهی است که هر پروژه‌ای شرایط مطالعه و اجرا دارد، طبق این جدول برای عملیاتی کردن آن پروژه وارد عمل می‌شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: کمیسیون تلفیق بودجه، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای جدول شماره ۲۰ در نظر گرفته که هر پروژه‌ای نیاز مالی دارد، به اجرا برسد. به عبارتی جدول شماره ۲۰ جدول اعتماد و اطمینان نمایندگان و مسوولان است و این جدول در کمیسیون تلفیق احیا شده است.

علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: جدول شماره ۲۰ سرابی است که به نمایندگان نشان داده شده است. یعنی هر نماینده که یک پروژه‌ای به ذهنش برسد برای اینکه پاسخ آن فرد را بدهند آن پروژه را در جدول شماره ۲۰ قرار می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه هفتم و سیاست کلی که درباره این برنامه ابلاغ شده است، جدول شماره ۲۰ دیگر جایگاهی ندارد. اگر برای پروژه‌ای مقدمات فنی و مسیر مالی آن طی شده است که بودجه لازم به آن اختصاص داده شده و عملیاتی شود. اما هزاران پروژه‌ای که از گذشته مانده است به دلیل همین جدول شماره ۲۰ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارقام در بودجه کاملا مشخص شود که چه میزان و چه عددی برای کدام پروژه اختصاص داده می‌شود و جدول شماره ۲۰ با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با جدول شماره ۲۰ بودجه گفت: جدول شماره ۲۰ سبب خواهد شد خط ترانزیت شرق به غرب و نزدیک شدن ترانزیت کشور به اروپا فراهم شود.

مهدی نیازی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که توسط کمیسیون به آن اضافه شده است، گفت: این جدول به پروژه‌هایی که به دلیل کمبود منابع مجال رسیدگی نداشتند و حتی مطالعات برای آن صورت نگرفته، ضرورت ندارد و فقط یک فهرستی است که انتظارات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک طرح به دلیل محدویت منابع سال‌ها در جدول شماره ۲۰ می‌ماند در حالی که امسال طرح‌های تملک دارایی سرمایه ۶.۷ درصد رشد دارد و در شرایط تورمی چند سال اخیر، اعتبارات عمرانی به شدت کاهش یافته است.

نیازی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فهرست از طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعتبارات عمرانی ندارد و باید به تازگی در فهرست مطالعه قرار گیرد، فقط ایجاد انتظار، عدم پاسخ گویی و کاهش اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و دولت با این جدول مخالف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است