Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:48:31 GMT

اختتامیه دوسالانه«حسین منزوی»28 دی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۲۷۳۶

اختتامیه دوسالانه«حسین منزوی»28 دی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد ربیع احمدخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین دوسالانه غزل به نام حسین منزوی در سه بخش کتاب مجموعه غزل چاپ شده از ابتدای سال 96 تا 98، بخش دوم مربوط به تک‌اثر و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل این شاعر فقید برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال 500 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره غزل حسین منزوی افزود: کار داوری آثار در سه حوزه و با حضور 8 نفر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: داوران بخش پژوهشی این جشنواره ادبی هم مهدی محبتی و قربان ولیئی، داوران بخش غزل فارسی محمد سلمانی، غلامرضا طریقی و بهروز یاسمی و داوران بخش ترکی هم سعید سلیمان‌پور و علی کریمی معرفی بودند.

احمدخانی با اشاره به اینکه مهدی میرزا رسول‌زاده از اردبیل، وحید طلعت از ارومیه، ملاحت نادری از خلخال، عارف ساسانی از مراغه، پرویز سودی از زنجان، بهزاد بیات فرد از زنجان نامزدهای بخش غزل ترکی هستند، اضافه کرد: طبق رأی داوران وحید رحمانی، میترا سادات دهقانی، علی اصغر مقنی، دنیا تورج و عاصم اسدی نامزدهای بخش پژوهش هستند.

 وی تصریح کرد: همچنین افسانه سادات حسینی، حسین بهرامی، آرزو سبزوار قهفرخی، حسن خسروی وفادار و علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی در بخش تک اثر غزل فارسی نامزد دریافت جایزه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از چند ماه تلاش برای برگزاری این جشنواره بزرگ به مرحله پایانی رسیده‌ایم و مراسم اختتامیه آن برگزار خواهد شد، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی اختتامیه این جشنواره ملی 28 آذرماه با حضور معاون وزیر ارشاد و صاحب‌نظران حوزه، اساتید و همچنین برگزیدگان برگزار خواهد شد.

«حسین منزوی» غزلسرای نامی زنجان در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد و در طول دوران حیات خود مجموعه‌هایی از جمله با عشق در حوالی فاجعه، این ترک پارسی‌گوی (بررسی شعر شهریار)، از شوکران و شکر، عبور سیاوش از آتش، از ترمه و تغزل از کهربا و کافور، با عشق تاب می‌آورم شامل اشعار سپید و آزاد، به همین سادگی (مجموعه شعرهای سپید)، این کاغذین جامه؛ مجموعه برگزیده اشعار کلاسیک، از خاموشی‌ها و فراموشی‌ها، حنجره زخمی تغزل؛ دفتری از شعرهای آزاد و غزل‌های سروده شده، «حیدر بابا» ترجمه نیمایی از منظومه «حیدر بابایه سلام» سروده «شهریار» را سرود.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز حسین منزوی استان زنجان شعر شهریار حیدر بابا حیدر بابایه سلام جشنواره غزل حسین منزوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حسین منزوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌

‌با حضور معاون رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی سپاه، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ظهر امروز اختتامیه چهاردمین جشنواره بین المللی خلیج فارس با حضور سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. 

در این آیین هیئت داوران اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد.

اشکان چاووشی از کرمانشاه برترین فیلمنامه و جایزه ویژه را کسب کرد.

بهترین فیلم نامه پویانمایی به مهدی مرادی از استان قزوین تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه تجربی نیز به پریسا قادری از ارومیه انتخاب شد.

بهترین فیلم اقتباسی کسی انتخاب نشد.

از آرسان صفا و نیما صفا از بندرعباس برای فیلم نامه قلعه گمشده تقدیر شدند.

در بخش ویژه جشنواره بهترین فیلمنامه با موضوع خلیج فارس به میرقاسم موسوی برای فیلم نامه در دل دریا تعلق گرفت.

همچنین از مهدی مرادی برای فیلم نامه زیرآوار قدردانی شد.

در بخش بهترین فیلم نامه با موضوع محیط زیست خلیج فارس،‌لوح تقدیر به بابک علوی تنها از زنجان تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه در بخش مردم شناسی خلیج فارس به اشکان چاووشی از کرمانشاه تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه با موضوع شهدای خلیج فارس به مسعود عارفی از آبادان تعلق یافت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود