Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:29:50 GMT

تزلزل مدیریت‌ها به نفع بهداشت و درمان نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۲۸۲۳

تزلزل مدیریت‌ها به نفع بهداشت و درمان نیست

ایسنا/اردبیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تزلزل مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان به نفع رویکردهای پیش‌بینی شده در این حوزه نیست و باید تغییر مدیریت‌ها در این حوزه با نظر پزشکان و متخصصان انجام شود.

علی محمدیان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: سال‌های طولانی است که در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی مشغول فعالیت هستم و همچنان بر این باورم توفیق خدمت در نظام اسلامی نعمت و منت الهی بر بندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ما در شرایط خاصی قرار داریم که بحران کرونا از یک طرف و افزایش تحریم‌ها شرایط متفاوتی را در کشور به وجود آورده که در سال‌های اخیر این شرایط استثنایی است.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تزلزل مدیریتی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را از آسیب‌های جدی برشمرد و گفت: تغییرات به حدی سریع و گاه غیرمتعارف انجام می‌شود که این امر به فعالیت حوزه بهداشت و درمان آسیب زده و اسباب دلسردی نیروی انسانی و حتی عدم تعلق سازمانی را زمینه‌ساز شده است.


محمدیان وضعیت شکننده کرونایی را در سطح کشور و استان یادآور شد و افزود: با گذشت 2 سال از شیوع کووید 19 هنوز ابعاد این بیماری و شرایط این ویروس چند وجهی برای همه مشخص نشده و باید مراقبت‌های بیشتری را در پیشگیری از بروز و ظهور این بیماری در افراد مختلف داشته باشیم.


وی به تهدیدها و آسیب‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این آسیب‌ها در حوزه بهداشت و درمان و بیمه‌ها عدم استقلال دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت‌هاست که زمینه نارضایتی‌ها را به وجود آورده است.


محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دوره سپری شده برای پزشکان یک دوره تحصیلی و تخصصی طولانی است که با احترام به این تخصص‌ها و نخبگی باید خود هیئت علمی، پزشکان و متخصصان در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه دخیل باشند.


وی به بی‌انگیزگی و عارضه مسئولیت‌ناپذیری عده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: این وضعیت به شرایط حاد و فاجعه‌آمیز رسیده و باید همه تلاش‌ها بر بهبود شرایط و انجام مأموریت و مسئولیت بر اساس احساس تعلق سازمانی و اداری باشد.
محمدیان ضرورت احیای استقلال دانشگاه‌های علوم پزشکی را یادآور شد و اضافه کرد: چالش دومی که دانشگاه با آن روبه‌روست متغیر بودن اضلاح اهداف، برنامه‌ریزی‌ها، ساختار و نیروی انسانی است که گاه نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را زمینه‌ساز شده است.


وی چالش کمبود فضای فیزیکی را نیز یادآور شد و بیان کرد: ما در اردبیل بیمارستانی با سابقه 90 سال داریم که جز آثار باستانی محسوب می‌شود ولی همچنان مجبور به بهره‌برداری از این فضا برای ارائه خدمات به مردم هستیم که این امر گلایه‌ها و نگرانی‌های مردمی را نیز به همراه داشته است.


محمدیان ضرورت حل این مشکلات را با نگاه همگرایی بیشتر و توجه به شایسته‌سالاری در عرصه‌های مختلف یادآور شد و اظهار کرد: قطعا در انتخاب مدیران و معاونان دانشگاه سعی خواهیم کرد تا از توانمندی‌ها، تجارب و تخصص آنها بیشتر استفاده کرده و به نوعی سایر نگاه‌ها را کنار بگذاریم.


وی اورژانسی‌ترین مسئله استان را مهار بیماری کرونا و پرهیز از غفلت در به ثبات رساندن وضعیت بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: مدیریت ما باید علاج‌محور، تحقیق و پژوهش ما نتیجه‌محور و ارائه خدمات درمانی و سلامت نیز رضایت‌محور باشد تا بتوانیم زمینه حرکت مطلوب را در استان فراهم کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي پزشکان متخصص داخلی استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است