Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر انوشیروان صادقی روز پنجشنبه در جلسه مجمع خیرین سلامت استان تهران که در روستای گلزار پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: خیرین حوزه سلامت در ۲ سال بحرانی شیوع ویروس کرونا با تامین تجهیزات و اقلام مصرفی مورد نیاز بیماران کرونایی توانستند کادر درمان را در مدیریت این بحران یاری کنند.

وی افزود: در شهرستان پاکدشت و در طول دوران شیوع کرونا، به واسطه تلاش مسوولان، کادر درمان و همراهی خیرین سلامت، هیچ بیمار مبتلا به کرونا منتظر تخت بیمارستانی نشد و به مراکز درمانی دیگر اعزام نگردید و تمامی نیازهای منطقه به طور کامل تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت گفت: خیرین حوزه سلامت علاوه بر تامین تجهیزات ایمنی حفاظت فردی، الکل، گان و سایر تجهیزات مورد نیاز بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، در تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کمک شایانی کردند چرا که در هر دقیقه، به ۸۰۰ لیتر اکسیژن نیاز بود و با یک دستگاه موجود در بیمارستان، نیاز بیماران برآورده نمی‌شد.

صادقی با یادآوری این که خیرین حوزه سلامت با تهیه یک دستگاه اکسیژن ساز بخش مهمی از نیاز بیماران کرونایی را تأمین کردند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز یک دستگاه اکسیژن‌ساز در اختیار شهرستان قرار داد.

رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت، مرکز جراحی مغز و اعصاب را مهمترین نیاز شهرستان پاکدشت عنوان کرد و افزود: این شهرستان در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور واقع شده و به دلیل کثرت تردد خودروها به ویژه وسایل سنگین، تصادفات متعددی در حوزه شهرستان رخ می‌دهد که ایجاد مرکز جراحی مغز و اعصاب می‌تواند از اعزام بیماران تصادفی به سایر مناطق جلوگیری کند.

خیرین حوزه سلامت ۲۰ میلیارد تومان به تجهیز بیمارستان زعیم کمک کردند

رئیس مجمع خیرین شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با برگزاری این مجمع، خیرین حوزه سلامت برای تجهیز بیمارستان زعیم، ۲۰ میلیارد تومان اختصاص دادند.

احمد نصیری افزود: بیمارستان زعیم پاکدشت، یکی از مراکز درمانی قدیمی شهرستان است که طی سال‌های گذشته، طرح توسعه و ایجاد واحد دیالیز و زایمان آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با برگزاری این جلسه، خیرین سلامت برای تجهیز و تکمیل این بیمارستان ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفتند تا تکمیل این طرح با توسعه بیشتری همراه شود.

رئیس مجمع خیرین شهرستان پاکدشت ادامه داد: علاوه بر این، خیرین حوزه سلامت یک دستگاه مانیتور تخصصی احیاء بیماران به بیمارستان شهدای پاکدشت اهدا کردند.

نصیری گفت: در سال‌های گذشته، خیرین سلامت، اقدام به احداث یک درمانگاه در روستا گلزار پاکدشت کردند که تلاش می‌شود تجهیزات مورد نیاز این مرکز نیز تأمین شود.

در این مراسم از تلاش تعدادی از کادر درمان شهرستان پاکدشت تقدیر شد.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورامین پاکدشت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورامین کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورامین پاکدشت بهداشت و سلامت خیرین حوزه سلامت شهرستان پاکدشت نیاز بیماران خیرین سلامت مورد نیاز یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد