Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، جواد اوجی وزیر نفت عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قشم بیان کرد: در کل استان بالغ بر 1060 میلیارد تومان پروژه درمانی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی و ... تعریف شده است و در اختیار استاندار و دوایر دولتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حدود چهار درصد از اعتبارات توسعه میدان‌های نفتی به عنوان مسئولیت اجتماعی به همان منطقه اختصاص خواهد یافت که به طور مثال در میدان‌های رشادت، سیوند و رسالت تنها این مبلغ 580 میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت اظهار داشت: پل خلیج فارس از آرزوهای دیرین مردم قشم است و از آخرین بازدید ما در 11 سال پیش تاکنون تغییر چندانی نکرده است و می طلبد در این زمینه اقدامات عاجلی انجام گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه هرمزگان 39 میدان نفتی و گازی دارد، اضافه داشت: هنوز هم بخش قابل توجهی از این میدان ها توسعه نیافته و ظرفیت افزایش آن ها وجود دارد که در دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

اوجی اعتبار تخصیص یافته برای انتقال گاز را 10 هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: از همین تریبون قول می دهم از خط 7 لوله گاز سراسری، گاز بندرعباس به قشم عملیاتی شود تا علاوه بر تامین نیاز مورد نیاز شهرستان، صنایع نیز توانند از مزیت های ان نعمت استفاده کنند.

وی توسعه میدان های گازی را در دستور کاردولت برشمرد و افزود: هزمرگان قطب پالایشگاهی نفت است و از یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت تولیدی در روز، 850 هزار بشکه در این استان تولید است که امیدواریم تا چهار سال آینده این رقم حدود دو برابر افزایش یابد.

اوجی یکی از مشکلات اصلی کشور را خام فروشی دانست و تصریح کرد: باید با توسعه پالایشگاه ها، تولیدات با قیمت وارزش افزوده بالا مثل بنزین سوپر و ال پی جی را افزایش دهیم تا علاوه بر رفع تحریم ها، زمینه فروش ساده تر و ارزآوری بالاتری را عاید کشور کنیم.

وی همچنین رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، واردات خودروی خارجی به مناطق آزاد، رفع تنش آبی در جزیره، احداث بیمارستان و کمک به ایجاد و توسعه مراکز درمانی، احداث و توسعه بزرگراه های درگهان لافت - قشم و ساحل جنوبی و احداث یک باب هنرستان در قشم به منظور هنرآموزی را از دیگر اهداف قشم دانست که برای حل و انتقال به هیات دولت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت شورای اداری شهرستان قشم جزیره قشم میدان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بیگ محمدی رییس سازمان حمایتی ایثارگران کشور در سفر به شهرستان بختگان از بیمارستان نیمه تمام ۳۲ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

این مرکز درمانی با کمک‌های دولتی و خیران در حال ساخت است و  بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

رییس سازمان حمایتی ایثارگران کشور گفت:  ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نیمه تمام ۳۲ تختخوابی و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان  برای حل مشکلات فرهنگی این شهرستان اختصاص داده شد.

بیگ محمدی افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیمه اول امسال در شهرستان بختگان به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین از گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام مرکز شهرستان بازدید کرد و  با حضور در جلسه شورای اداری از نزدیک با مشکلات مختلف شهرستان آشنا شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر