Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@01:01:29 GMT

قصد ترکیه برای دیوار کشی به دور شهر «اعزاز» سوریه

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۳۰۷۵

قصد ترکیه برای دیوار کشی به دور شهر «اعزاز» سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبسایت سوری در گزارشی به نقل از منابع خود از قصد ترکیه برای دیوارکشی به دور شهر «اعزاز» در شمال حلب و جداسازی این شهر از دیگر مناطق این استان خبر داد.

وبسایت أثر پرس، امروز (پنج شنبه) نوشت که ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد زیادی دیوارهای سیمانی پیش‌ساخته وارد اعزاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهری که از شهریور ۱۳۹۵ در اشغال ترکیه و تروریست‌های همسو با این کشور قرار دارد.

ارتفاع این دیوارهای پیش ساخته که چهار متر است، با کامیون از ترکیه حمل شده و با عبور از مسیر عفرین-اعزاز در اطراف این شهر تخلیه شده‌اند. این دیوار قرار است در مرحله اول به طول دو کیلومتر از بیمارستان ملی اعزاز که در خارج از شهر قرار دارد به سمت ورودی «الشط» کشیده شود.

به گفته منابع مطلع، ترکیه با این بهانه که قصد دارد از این دیوار به عنوان یک عامل دفاعی در برابر حملات داعش و کردهای سوریه استفاده کند، اقدام به ساخت آن می‌کند، اما طبق شواهد و قرائن، واقعیت این است که ترکیه صرفا یک هدف را از این کار دنبال نمی‌کند و همزمان سعی دارد میان مناطق تحت اشغال خود با مناطق تحت کنترل دولت سوریه مانع ایجاد کند. کاری که در سال‌های گذشته در برخی مناطق اشغالی «عفرین» انجام داده است.

در این باره وبگاه عنب بلدی نیز به نقل از «یوسف حمود» سخنگوی گروهک تروریستی موسوم به «ارتش ملی سوریه» (وابسته به ترکیه) مدعی شد که این دیوار صرفا در مقابل گذرگاه «الشط» بنا خواهد شد و دائمی نیست و کاربرد دفاعی دارد و هر زمان که نیاز باشد، برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ترکیه اعزاز دیوار بتنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس

تیم آلومینیوم شب گذشته در حالی پرسپولیس را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار گذاشت که احمد گوهری سنگربان اراکی‌ها سهم زیادی در پیروزی تیمش داشت.

گوهری دروازه‌بان سابق پرسپولیس که در ابتدای فصل از جمع سرخ‌پوشان جدا شد بعد از شکست تیم سابقش تصویری را در فضای مجازی منتشر کرد.

گوهری با انتشار تصویری از یک کاغذ با این متن (خدایا یک خواهش بزرگ از تو دارم...می‌خوام بعد از بازی وقتی اومدم خونه خوشحال سربلند و حال خوب داشته باشم) روی دیوار در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «خداوند بعضی از مارو برای بعضی دیگر به عنوان روزی قرار میده».

اینطور که به نظر می‌رسد گوهری این کاغذ را قبل از بازی با پرسپولیس در محلی خاص یا دیوار اتاق خود چسبانده است.

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی