Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی چنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان هرمزگان که به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استان پایلوت کشت شور ورزی و کشاورزی با استفاده از آب دریا انتخاب شود، افزود: اقتصاد مردم این خطه بر اساس دریا و شغل بیشترشان هم صیادی بوده است و اکنون حدود ۱۲ هزار نفر به عنوان صیاد غیرمجاز معرفی می شوند و نیاز است تا با تفویض اختیارات ویژه به استان این مشکل برای همیشه حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی با اشاره به اینکه در حوزه پرورش میگو نیز نیاز به تامین زیر ساخت های لازم از جمله برق هستیم تا بهره وری و میزان تولید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: به علت مشکل قانونی امکان صدور مجوز بیشتر برای صید در آبهای دور وجود ندارد و نیاز به اصلاح قانون در این زمینه است.

وی ادامه داد: همچنین ۵ هزار استخر کشاورزی داریم که امکان پرورش ماهیان تیلاپیا وجود دارد و سبب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در روستاها می شود اما مشکل قانونی در صدور مجوز باعث شده تا امکان این سرمایه گذاری بزرگ فراهم نشود.

دوستی با اشاره به اینکه با توجه به بیکاری و حوادث متعدد سیل و زلزله و این تغییر ژنتیک در ماهیان اتفاق افتاده و امکان پرورش در استخرها فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مساله بعدی لایروبی خور هاست، اکنون به علت نبود لایروبی بخش زیادی از خورها مسدود شده که باعث ایجاد فشار به معیشت صیادان شده است.

وی ادامه داد: مساله بعدی تزانزیت است. بندر و زیرساخت های موجود استان هرمزگان وقتی ارزش دارد که سهمشان از حمل و نقل دریایی را افزایش دهیم که اکنون نیاز است تا به واگذاری و اجاره اراضی پس کرانه به سرمایه گذاران بصورت ویژه توجه شود.

دوستی با بیان اینکه برخی گمرکات هم در استان فعال نیست و نیاز است تا همه گمرکات فعال و خدمات ۲۴ ساعته فعال شود. برای مثال با زیرساخت های فعلی امکان افزایش سهم تزانزیتی خودرو از بندرلنگه به سه برابر میزان موجود وجود دارد، عنوان کرد: در خصوص رویه های ته لنجی سازوکاری مشخص ایجاد شود و بخشی از واردات کلان بصورت خرد به مرزنشینان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه در هرمزگان امکان راه اندازی پایانه های تخصصی صادارت در حوزه شیلات و کشاورزی فراهم شود، اضافه کرد: در حوزه گردشگری هم در جزایر هرمزگان و ساحل خمیر و بندرعباس یک اکوسیستم گردشگری تشکیل و به عنوان پیشران گردشگری در کشور دیده شود و دولت در این زمینه حمایت ویژه ای کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه استان از نظر بیکاری در رتبه اول کشور است و با الزام صنایع به فعال کردن حوزه پایین دستی شان و انتقال گردش مالی شرکت های مالی بزرگ به استان مشکل بیکاری حل شود، ادامه داد: هنرستان های فنی و حرفه ای در استان ضعیف است و زیرساخت های لازم را ندارند و نیاز است هنرستان های زیادی در استان راه اندازی شوند.

دوستی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای رسیدن به رشد ۶.۵ درصدی در استان فراهم شده است، افزود: ۱۳۲ طرح در استان شناسایی و برای توسعه استان برنامه ریزی شده است.

در پایان استاندار از رئیس جمهور خواست تا امکان تردد خودروهای منطقه آزاد قشم به سرزمین اصلی فراهم شود.

کد خبر 5399123

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی دوستی استانداری هرمزگان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان آلودگی هوا قاسم سلیمانی عکس استانها واکسن کرونا مراسم تودیع و معارفه دهه فجر استانداری کرمانشاه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این کارخانه ۵ سال پیش بر اساس نیاز صنعتی معدنی و کشاورزی استان کرمان راه اندازی شد که با راه اندازی این کارخانه دیگر نیازی نیست رانندگان به استان های دیگر مراجعه کنند واین تریلر کفی محصول بزرگترین کارخانه سازنده کاربری‌های جاده‌ای در جنوب شرق کشور است.

در 5خط تولید این کارخانه 520نفر مشغول بکارند و با اجرای خط توسعه به بیش از 1000نفر می رسد و تنوع محصولات از 13به 20می رسد .

 ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز هم در این واحد فعال صنعتی بومی‌سازی و تولید شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد