Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@02:03:46 GMT

از نیرو‌های توانمند بومی هرمزگان استفاده شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۳۳۸۰

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از نیروهای توانمند بومی هرمزگان گفت: فقر و بیکاری در هرمزگان با وجود ذخایر و امکانات اقتصادی، تجاری و نیرو‌های نخبه، معنا ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای ابراهیم رئیسی در دیدار با علما، نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در بندرعباس افزود: هرمزگان دارای ذخایر ارزشمند زیادی از جمله دریا، معادن، صنایع و همچنین نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده است و باید از این نیرو‌ها و همچنین ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هرمزگان را استانی منسجم و حافظ کشور دانست و گفت: تقدیم بیش از هزار و ۲۰۰ شهید و همچنین وجود ایثارگران و آزادگانی که جان خود برای کشور به خطر انداخته اند نشان صدق هرمزگان است.
رئیس جمهور افزود: انسجام در هرمزگان بین همه اقوام و مذاهب سنی و شیعه همواره زبانزد بوده است که این سرمایه بزرگ باید حفظ شود.
رئیسی گفت: یکی از افتخارات این استان غواصان و شهدای نام آور است که در عملیات‌های مختلف برای حفظ و صیانت از دریا در مقابل نیرو‌های آمریکایی داشتند.   وی با بیان این سئوال که چرا در استان هرمزگان با وجود صنایع بسیار و همچنین بیش از هزار کیلومتر مرز دریایی باید شاهد فقر باشیم؛ افزود: پژوهشگران و اتاق‌های فکر که روی این موضوع کار کرده اند موضوع را ریشه یابی کرده و علت ان را برای رفع مشکل ارائه دهند.

تاکید بر استفاده از نیرو‌های بومی
رئیس جمهور بکارگیری نیرو‌های تحصیل کرده بومی هرمزگان در صنایع و بخش‌های مختلف هرمزگان را بسیار مهم برشمرد و گفت: حتماً بکارگیری مدیر بومی بر مدیر غیربومی مقدم است و رعایت این موضوع بسیار ضروری است.

اهمیت سواحل مکران
حجت الاسلام والملسمین رئیسی به موضوع سواحل مکران هم اشاره کرد و افزود: مساله سواحل مکران در هیات دولت مطرح و سازوکاری قوی برای آن تعریف شده است که بتواند از امکانات همه سازمان‌ها و وزات خانه‌ها استفاده کند.
وی فعال کردن اقتصاد گردشگری همچون گردشگری دریایی در هرمزگان را مهم دانست و گفت: به این مساله باید به نحوی پرداخته شود تا نقش مهمی برای هرمزگان و کشور و حتی منطقه خلیج فارس داشته باشد.

صنایع و مسئولیت اجتماعی

رئیس جمهور گفت: همه صنایع فعال در استان هرمزگان سهمی در آبادی و عمران این استان دارند و باید درصدی از درآمد خود را به مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص دهند.
رئیسی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ موضوع تاسیس صندوق پیشرفت در همه استان‌ها در نظر گرفته شده است و در هرمزگان هم بخشی از درآمد‌های استان از جمله درآمد‌های حاصل از فروش اموال مازاد دولت می‌تواند برای رفع مشکلات هرمزگان در این صندوق واریز و استفاده شود.

پرهیز از خام فروشی
رئیس جمهور گفت: با مبادلات کالا در بازار مرزی به نحوی که بتواند محصول استان را به خارج صادر کند موافقیم.
وی افزود: در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس بخشی از محصولات بصورت خام صادر می‌شود که با آن مخالفیم و باید با ایجاد صنایع تبدیلی، صنایع پایین دستی و دیگر اقدامات مقتضی از خام فروشی جلوگیری شود و محصول با ارزش افزوده صادر شود.
دکتر رئیسی گفت: نخبگان و کارگروه‌های فعال در دانشگاه‌ها مشکلات و نظام مسائل این استان را بررسی و راهکار‌هایی برای برون رفت استان از مشکلات ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کمبود پزشک و نیروی درمانی در هرمزگان گفت: توزیع عادلانه پزشک و مراکز درمانی در کشور باید رعایت شود و همه روستا‌های و مناطق کشور به پزشک و مراکز درمانی موردنیاز دسترسی داشته باشند.

رئیس جمهور افزود: آمایش سرزمین استان هرمزگان تدوین شده است و چنانچه فردی نسبت به آن نقطه نظر و نقدی دارد بیان کند.

لزوم ساماندهی سوخت

دکتر رئیسی در خصوص قاچاق سوخت هم گفت: این موضوع نیز نیاز به ساماندهی دارد و اگر کشور‌های همسایه به آن نیاز دارند این موضوع باید ساماندهی شده و دارای انضباط باشد، زیرا قاچاق سوخت و کالا را یکی از موانع مهم تولید است و برای رفع موانع تولید باید بصورت جدی جلوی قاچاق کالا را بگیریم.
وی بر ساماندهی واردات کالا‌های ته لنجی یا ملوانی تاکید کرد و افزود: این موضوع گرچه یک امتیاز مرزنشینی محسوب می‌شود، اما باید مشخص شود که چه کسی چه میزان کالا را و با برای چندمین بار وارد کرده است.

نماینده، ولی فقیه: فقر مشکل اول هرمزگان است

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این دیدار گفت: از امروز صبح میزبان رئیس‌جمهور بودیم و دغدغه‌های ایشان را نسبت به هرمزگان شنیدم و بنابراین خیالمان در رابطه با افق هرمزگان راحت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه اولین مشکل استان، فقر است، افزود: در سال ۹۷ در این حوزه هرمزگان در کشور سوم بود، اما امروز به رتبه اول فقر و بیکاری رسیده‌ایم که زیبنده استان نیست و باید به استان هرمزگان توجه جدی شود.
وی گفت: مردم هرمزگان انتظار دارند سهمی در سازندگی کشورشان در لایه‌های بالاتر داشته باشند و از نخبگان این استان در سطوح مدیریتی استفاده شود.
نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اهمیت حمایت از ساحل نشینان خلیج فارس گفت: امیداوریم با فعالسازی بازارچه‌مرزی در هرمزگان از ظرفیت قانونی ملوانی نیز مردم هرمزگان بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان افزود: بسیاری از مردم هرمزگان برای امور درمانی به استان فارس و یزد با یک وضعیت غم انگیزی مراجعه می‌کنند که امیدواریم در بخش‌های تخصصی حوزه درمان وضعیت ما ارتقا پیدا کند و دولت به این حوزه توجه ویژه کند.

تشنه در کنار دریا
وی با بیان اینکه گرچه هرمزگان درکنار دریا است، اما هنوز تشنه است و خیلی از مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود؛ گفت: امیدواریم در این مبحث نیز دولت برنامه ریزی صحیحی برای رفع بی آبی استان انجام دهد.
نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان به وضعیت نامناسب اشتغال و روی آوردن جوانان به مسئله قاچاق هم اشاره کرد و گفت: در سیستان بلوچستان طرحی را تحت عنوان طرح رزاق اجرا کردند که امیدواریم این طرح در هرمزگان نیز اجرا شود تا رویکرد به کالا‌های قاچاق کاهش پیدا کند و این مسئله را بتوان مدیریت کرد.
امام جمعه بندرعباس توسعه مکران را خواسته مهم مردم هرمزگان برشمرد و گفت: امیدواریم با تشکیل سازمانی با مرکزیت جاسک، سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل شود تا اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مسئله دیگر مورد نیاز این استان را آزادسازی تردد بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد برشمرد و افزود: امیدواریم مسئله تردد خودرو‌ها از مناطق آزاد در مجموعة استان نیز با مدیریت دولت حل شود.
وی گفت: حوزه صنعت یکی از حوزه‌های بسیار مهم است که امیدواریم سهم جوانان هرمزگانی در آن بیشتر شود، ما در کنار دریا و صنعت هستیم و احداث دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه صنعتی می‌تواند سوغات خوبی برای مردم هرمزگان باشد. برچسب ها: هرمزگان ، ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری ، سیل ، فقر ، بیکاری ، مکران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هرمزگان ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری سیل فقر بیکاری مکران استان هرمزگان مردم هرمزگان استفاده شود سواحل مکران رئیس جمهور برای رفع ولی فقیه نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند

دریافت 10 MB کد خبر 6089768

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد