Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پناهی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: ۸۰ درصد مردم کشور دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و کار واکسیناسیون با سرعت و جدیت در حال انجام است.

 

وی واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن را به کشور یادآور شد و تصریح کرد: از لحاظ ذخیره واکسن مشکلی نداریم و هموطنان در انواع مختلف واکسن کرونا می‌توانند در برابر این ویروس چموش و وحشی واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی سیاست دولت قبلی را واردات داروهای مختلف و رویکرد درمان‌محور در بخش کرونا اعلام کرد و گفت: در دولت سیزدهم اقدامات پیشگیرانه به ویژه تزریق واکسن در اولویت قرار گرفته و در کنار آن از هموطنان انتظار داریم تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک را جدی بگیرند.

 

پناهی به کاهش مرگ و میرها در ابتلا و بستری کرونایی اشاره کرد و افزود: روز به روز ابعاد جدیدی از این ویروس وحشی نمایان می‌شود به طوری که سرعت انتشار امیکرون بسیار بالاست و شبیه کبریت زدن به یک جنگلی است که به سرعت امکان مشتعل شدن آن وجود دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر مراقبت‌های لازم و اقدامات پیشگیرانه مؤثر انجام نشود، ما در هفته‌های آینده گرفتار امیکرون خواهیم شد چرا که در بسیاری از کشورهای دنیا این ویروس در حال انتشار گسترده است.

 

پناهی بهترین راه مقابله با این سویه جدید را واکسیناسیون و تزریق هر ۳ دز واکسن کرونا اعلام کرد و ادامه داد: به اندازه کافی واکسن تولید شده داخلی و خرید خارجی وجود دارد و هموطنان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

کاهش هزینه‌های درمان در اولویت دولت سیزدهم

 

معاون وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ضرورت کاهش هزینه‌های درمان و تحقیقات را یادآور شد و اضافه کرد: باید به سمت کارآمدی بیشتر نظام سلامت حرکت کنیم و اولویت اصلی در این زمینه اقدامات پیشگیرانه باشد.

 

وی با بیان اینکه با گذر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم به مأموریت دانشگاه‌های نسل سوم رسیدیم، بیان کرد: دانشگاه‌ها در مسیر حرکت و تکامل خود از مرحله آموزش‌محوری به سمت تحقیق و پژوهش‌محوری حرکت کردند و در حال حاضر نیز باید به سمت تولید دانش‌بنیان حرکت کنیم تا هموطنان به شکل ملموس زمینه بهره‌مندی از فواید پژوهش و تحقیقات را در زندگی و ارتقا سلامت خود لمس کنند.

 

پناهی ادامه داد: تمام تحقیقات پژوهشی در دانشگاه‌ها باید نیازمحور و پاسخگومحور باشد که انتظار می‌رود در این حرکت استقلال دانشگاه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تولید پژوهش، علم و تحقیقات بدون استفاده و نظام کاربردی قابل قبول نیست و ضرورت دارد هر چه بیشتر و بهتر در این حوزه مردم از نتایج طرح‌های تحقیقی و پژوهشی استفاده کنند.

 

پناهی استان اردبیل را با آمار بسیار بالای سرطان دستگاه گوارشی یادآور شد و تصریح کرد: در این حوزه باید تحقیقات به شکلی باشد تا آثار و نتایج این امر خطیر به بهبود سلامت مردم منجر شده و اقدامات پیشگیرانه مورد دقت باشد.

وی گفت: همه این تحقیقات باید به ارتقا زندگی مردم منجر شود و مردم به شکل ملموس بتوانند از ثمرات و نتایج آن استفاده کنند.

 

معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی افزود: هیچ کمبودی در حوزه تحقیق و پژوهش نداریم و از استان‌های مختلف در این زمینه حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون وزارت بهداشت تزریق واکسن واکسن کرونا واردات واکسن دوز سوم واکسن اقدامات پیشگیرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور