Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:04:38 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۳۶۸۷

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تربت‌حیدریه - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از دستگیری اعضای یک باند حفار غیرمجاز در تربت‌حیدریه خبر و ادامه داد: هفت عضو این باند غارتگر پیرو گزارش انجمن های میراث‌ فرهنگی آن شهرستان در حین عملیات غیرمجاز حفاری دستگیر شدند. سرهنگ محمدعلی مدیر در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجرمان که یکی از آنها از اتباع افغانستان است به همراه ابزار و ادوات حفاری تحویل مرجع قضایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌ قصد کسب اموال تاریخی و فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب چنین اقدامی مستوجب مجازات ۶ ماه تا سه سال حبس، ضبط‌ اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌ فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت است.

گناباد - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بر اثر سانحه رانندگی در این شهرستان روز پنجشنبه هفت نفر مصدوم شدند. دکتر امین زمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال اعلام برخورد ۲ دستگاه خودرو سواری در کیلومتر ۱۰ محور گناباد به شهر روشناوند، سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: در این حادثه هفت نفر مصدوم شده بودند که بعد از دریافت مراقبتهای اولیه به بیمارستان علامه بهلول گنابادی انتقال یافتند. شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژآنس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند. مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها بسته خبری مشهد تربت حیدریه گناباد تصادفات جاده ای میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری مشهد تربت حیدریه بسته خبری مشهد تربت حیدریه گناباد تصادفات جاده ای میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از شناسایی و دستگیری دو حفار غیر مجاز به همراه ادوات حفاری و سلاح گرم در محوطه شناسایی شده میراث‌فرهنگی در گرمدره خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی داور روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت اظهار کرد: با عنایت به اهمیت حفاظت همه جانبه از مواریث تاریخی استان و به ویژه مناطق دارای اولویت و همکاری همه جانبه نیروهای خدوم فراجا و پرسنل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز، دو نفر حفار غیر مجاز که درصدد حفاری در محوطه شناسایی شده میرات‌فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ادامه داد: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان گرامی می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری متهمان حفاری غیرمجاز دستگیری ۲۹ نفر به دلیل انجام حفاری‌های غیر مجاز

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی