Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان ـ مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:


آیا مسئولیت استاندارد خودرو بر عهده شماست؟
اسلام پناه: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان حاکمیتی جهت اعتبار بخشی به تولید کالا، واردات و صادرات، طرح تحول کیفیت و زنجیره تامین صنعت در حوزه خودروساز و قطعه‌ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمانت اجرای تعهدات را مدیران مالی پروژه‌ها بر عهده دارند که البته در تعارض منافع ملی قرار دارد و این تعارض منافع باعث عدم بهبود کیفیت خودرو‌ها شده است.

خودرو‌ها در چند سال گذشته از لحاظ کیفی ریزش کیفیت داشتند. مخصوصاً در ۸ سال گذشته محصول کیفی خوبی که در ارزیابی کیفیت خودرو بتواند نظر مردم را جلب کند تولید نشده است.

بی کیفیتی خودرو مسئله‌ای است که صدای ما را هم درآورده است. مسئولیت ما کیفیت است و در جهت اعتماد عمومی و حقوق مردم با هیچ دستگاهی و با هیچ بنگاهی مسامحه نخواهیم کرد. ما دستگاه نظارتی هستیم و تدوین ترویج به وسیله خود دستگاه‌های اجرایی کار ماست.

مسئول استاندارد ایمنی خودرو کدام نهاد است؟

۵ دستگاه ناظر داریم که شامل ناجا، وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست ،سازمان بهینه سازی سوخت و خودروسازان به عنوان عامل و بنگاه اصلی است.خودروسازان باید در میدان کار را به جلو پیش ببرند.مطلب اصلی این است که در انواع آزمون هایی که تعریف می کنیم سرپیچی هایی صورت گرفته است.

از استانداردهای ۸۵ گانه در دولت قبل ۹ مورد تعلیق شده که سبب آسیب به مردم شده است. متولی صدور و اعلام استانداردهای اجباری در صنعت خودرو سازمان استاندارد است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو سازمان استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود