Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این شرکت داروسازی می‌گوید در بررسی خون افرادی که قبلا دو دوز واکسن آسترازنکا یا واکسن‌های mRNA (فایزر و مدرنا) دریافت کرده بودند و بعد دوز سوم یادآور واکسن آسترازنکا به آنها تزریق شده بود، افزایش پاسخ آنتی‌بادی‌ها بر ضد سویه اُمیکرون و نیز سویه دلتا مشاهده شد.

شرکت آسترازنکا این واکسن را با همکاری پژوهشگران دانشگاه آکسفورد ساخته است و بررسی‌ آزمایشگاهی که ماه قبل بوسیله این دانشگاه انجام شد، نیز نشان داد که دوره سه دوزی واکسن این شرکت به نام «واکس‌زوریا» (Vaxazevria) میزان‌های آنتی‌بادی را در خون افراد در مقابل سویه اُمیکرون افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوز یادآور آسترازنکا بر ضد کرونای اُمیکرون موثر است

در بیانیه آسترازنکا آمده است که یافته‌های این بررسی «به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌شوند که از تزریق واکس‌زوریا به عنوان دوز سوم یادآور یا تقویتی بدون توجه به اینکه دوزهای اولیه واکسن دریافتی چه بوده‌اند، حمایت می‌کنند.»

داده‌ها درباره اثر بالقوه «واکس‌زوریا» به عنوان دوز یادآور از یک بررسی مقایسه‌ای در کارآزمایی به دست آمده‌اند که یک شکل بازطراحی‌شده این واکسن بر ضد سویه اکنون فروکش‌کرده بتای کروناویروس را مورد استفاده قرار داده است. آسترازنکا در تلاش است نشان دهد این واکسن اختصاصی سویه بتا بالقوه می‌تواند بر ضد سایر سویه‌ها هم عمل کند و انتظار می‌رود داده‌های بیشتری از این کارآزمایی در نیمه اول سال میلادی فعلی منتشر شود.

یک کارآزمایی بزرگ دیگر در انگلیس در ماه دسامبر، پیش از انتشار انفجاری سویه اُمیکرون انجام شد، نیز نشان داده تزریق واکسن آسترازنکا به عنوان یادآور میزان آنتی‌بادی‌ها را در افرادی که واکسن‌های اولیه‌شان از نوع فایزر بوده است، بالا می‌برد. البته این بررسی در آن هنگام به این نتیجه رسید که تزریق دوز سوم یادآور با واکسن‌های mRNA ساخت شرکت‌های فایزر و مدرنا بیشترین افزایش در میزان آنتی‌بادی‌ها را ایجاد می‌کند.

آسترازنکا و تولیدکنندگان طرف قراردادش با وجودی که این واکسن هنوز در آمریکا تایید نشده است، تا به حال ۲.۵ میلیارد دوز این واکسن را در سراسر جهان عرضه کرده‌اند.

کد خبر 649918 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا واکسن آسترازنکا آنتی بادی ا میکرون دوز سوم سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد