Web Analytics Made Easy - Statcounter

فهیمه سلیمانی بازیگر، نویسنده و تهیه کننده تلویزیون که اخیرا تهیه فیلم «خودکار عطری» را به پایان رسانده و همزمان با نگارش سریال «خوشنام» مشغول بازی در سریال سهیل موفق ویژه نوروز شبکه 5 سیما است در مقام نویسنده با خبرگزاری برنا همکلام شد تا جایگاه خانواده را در درام ایرانی بررسی کند. سلیمانی با اشاره به روابط اعضای خانواده و تعاریف استاندارد این ارتباط از فضای طراحی شده برای سریال «خوشنام» به تهیه کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف زاده سخن به میان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانان سینمایی و شخصیت های محبوب و معروف آثار نمایشی در برهه های مختلف زمانی روی سبک و نگاه مردم یک جامعه تاثیر می گذارند و در بسیاری از اوقات شاهد این بوده ایم که چهره های محبوب و معروف بازیگری حتی روی ادبیات کلامی و نوع پوشش مردم تاثیر مستقیم داشتند و گاهی البته این تاثیر از محبوبیت لازم برخوردار نبوده است. در گفت و گو با نویسندگان و تهیه کنندگان موضوع تاثیر فیلم ها و سریال ها بر سبک زندگی را بررسی کرده ایم.

فهیمه سلیمانی نویسنده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری اش آثار ارزشمندی چون «دویدن در مه»، «موقعیت خطرناک یک شهروند»، «زندگی در دست تعمیر»، «دزدی که برای شام آمد»، «رنگ انتظار» و رمان هایی چون «بغض تنهایی»، «قصر یخی»، «برایم بمان»، «چشمهای بارانی»، «دیوار شیشه ای»، «رایکا»، «دوشیزه»، «شبگرد» و همچنین کتاب «فیلمنامه چه می خواهد» را در کارنامه دارد در پاسخ به این سوال که در آثار سینمایی و تلویزیونی چقدر توانسته ایم به سمت ایجاد سبک زندگی استاندارد و اصیل ایرانی به لحاظ نوع زندگی، پوشش، روابط انسان ها با یکدیگر برویم به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در سال های اخیر  برخی از آثاری که از تلویزیون پخش و تماشایی شد متاسفانه احترام به بزرگ ترها ، خانواده و والدین را آن طور که انتظار می رفت تا از آن فرهنگ سازی درستی صورت بگیرد به تصویر نکشیدند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا تمرکز زیادی روی این مسئله در سریال «خوشنام» داشته باشیم درواقع داستان را به سمت و سویی بردیم که نشان دهد خانواده یکی از ارکان اساسی و مهم برای برای هدایت جوانان و نوجوانان به راه درست است.

فهیمه سلیمانی در پایان اظهار کرد: در سریال «خوشنام» با یک جوان  به نسبت خلافکار روبه رو هستیم اما او می داند و آگاه است که چگونه باید حرمت خانواده را نگه دارد و می توان گفت یکی از دلایلی که باعث می شود تا این جوان در طی مدت زمان داستان کم کم سمت و سوی درستی را در مسیر زندگی پیدا کند همین احترام به بزرگ تر خود است. یکی از مسائلی که در چند سال اخیر بنا به هر دلیلی که شاید سختگیری های  گذشته والدین جزیی از آن مسائل باشد باعث شده است تا مادر ها و پدر های این نسل زیادی از آن ور بام بیفتند و حرمت هایی که در قدیم بین فرزندان و خانواده ها بود در جامعه  امروز کمرنگ شده است ولی ما سعی کردیم در سریال «خوشنام» سبک زندگی درستی که در گذشته شاهد بودیم را به تصویر بکشیم تا از این طریق بتوانیم فرهنگ سازی کنیم تا لحظات شیرین گذشته که همه چیز روی روال بود مجددا در ذهن ها به تصویر کشیده شود و یادآوری آن زمان ها باشد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه ادبیات پوشش سبک زندگی سینما و تلویزیون رمان استاندارد فرهنگ و هنر برنا تلویزیون خانواده والدین فرهنگ سازی جوانان و نوجوانان پدر ذهن استاندارد تلویزیون جامعه جوانان و نوجوانان خانواده سبک زندگی سینما و تلویزیون سریال نویسنده سبک زندگی اسلامی خوشنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون

«دیدار در سنگلج» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی، تولید جدید شبکه مستند، پرتره استاد سعید امیرسلیمانی از چهره‌های پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است و به مرور به زندگی شخصی و حرفه‌ای این هنرمند می‌پردازد.

توکلی با اشاره به روند تولید این فیلم مستند گفت: تصویربرداری این مستند از اوایل پاییز سال ۱۴۰۲ شروع شد. ابتدا برای پیش تولید اثر با آقای امیرسلیمانی به گفتگویی دوستانه نشستیم تا از خاطرات و صحبت هایشان نکاتی را برای ساخت و چگونگی تولید دریافت کنیم. در این گفتگو، همراه با استاد آلبوم ها، عکس‌ها و نشریات قدیمی که مربوط به سال‌های فعالیت شان در عرصه بازیگری و اجرای تئاتر در سنگلج را مرور کردیم. ایشان به زیبایی تمام از آنها تعریف می‌کردند که گویی هنوز خودشان و خاطراتشان را در «سنگلج» زنده نگه داشته بودند، برای همین بود که همان لحظه ایده شروع تصویربرداری از این مکان به ذهن مان رسید.

توکلی همچنین در این باره گفت: در این فیلم خانم علی پور، همسرآقای امیرسلیمانی برای کمک به بالاتر بردن کیفیت این فیلم با در دست داشتن نشریات و عکس‌های قدیمی که در طول فعالیت هنری استاد جمع آوری کرده بودند کمک زیادی به ما کردند که بار تصویری کار ارتقاء پیدا کند. همچنین کمند و سپند امیرسلیمانی فرزندان استاد همکاری و همراهی خوبی با من در تولید این اثر داشتند.

وی افزود: استاد ایرج راد از پیشکسوتان مطرح عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران با وجود مشکلاتی که داشتند، در تولید این مستند همکاری و کمک شایانی کردند.

از دیگر عوامل تولید می‌توان به مدیر تولید: امیرمهدی صادقی، تصویربردار: ابوالفضل اعلایی و صدابردار: مهرداد مقدسی اشاره کرد.

رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» از تولیدات جدید شبکه مستند روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر