Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا امیدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عصر رویش با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ادبیات مقاومتی، اقتصاد مقاومتی، محله و خانواده اسلامی، جهاد، خدمت، اخلاص، ایثار و ازخودگذشتی، شکوه و بالندگی ایران و گام دوم انقلاب اسلامی از موضوعات محوری این رویداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عصر رویش در رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و شامل بخش های مختلف هنرهای نمایشی شامل فیلم کوتاه، تئاتر و نماهنگ ، هنرهای تجسمی شامل عکس، نقاشی، کاریکاتور و پوستر، هنرهای آوایی شامل خوانندگی ، سرود و تواشیح، هنرهای ادبی شامل داستان کوتاه، دلنوشته و شعر برگزار می شود و عموم مردم، هنرمندان و دانش‌آموزان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. مهلت ارسال آثار به این رویداد هشتم بهمن است و البته این مدت قابل تمدید هم خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف و شناسایی استعدادهای مردمی و مساعدت به رشد آن‌ها برشمرد و ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با حضور داوران سرشناس به مدت دو هفته داوری و آثار برگزیده اواخر بهمن‌ماه معرفی و از صاحبان آنها با اهدای جوایز ارزنده تقدیر خواهد شد.

به گفته وی این جشنواره با مشارکت و همت نهادهای فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تهران اعم از آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری منطقه ۱۴ تهران و بنیاد فرهنگی‌هنری شهید همت سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود.

امیدی گفت: با توجه به اینکه «مردم» از کلیدواژه‌های مهم حاج قاسم بود، لذا این جشنواره در همین راستا تعریف شد و عنوان جشنواره مردمی را به خود اختصاص داد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری عصر رویش با بیان اینکه راه‌های ارتباطی با این جشنواره پیام‌رسان‌های ایتا، تلگرام و اینستاگرام باعنوان asrerouyesh است، افزود: فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای، خوانندگی، پوستر و داستان مصور، عکس، نماهنگ و فتوکلیپ، موشن‌گرافی، تئاتر، داستان کوتاه و ستون ادبی، نقاشی و کاریکاتور، دلنوشته، شعر و ترانه، سرود و تواشیح از عناوین مهم این جشنواره مردمی است که عموم مردم می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

امیدی گفت: از تمام ظرفیت‌های خود در محله‌ها در راستای اطلاع‌رسانی این جشنواره استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بعد از معرفی آثار برگزیده و شناسایی استعدادهای برتر زمینه برای پیشرفت و توسعه این استعدادها فراهم شود؛ چون علاوه بر تجلیل، دیده شدن این آثار مهم‌ترین دغدغه شرکت‌کننده‌هاست.

وی اضافه کرد: تاکنون سه هزار اثر مختلف از دانش آموزان و فرهنگیان ارسال شده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ایران انقلاب اسلامی ایران دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ایران فرهنگی هنری عصر رویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است