Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@10:10:49 GMT

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۴۸۷۱

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۲۰ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۵۵۱ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۱۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۶۴ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۱۵ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند. ناطقان: بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از ۶۵.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۸۶۹ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هند نیز با آمار بیش از ۳۶.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۲۰ هزار و هند با بیش از ۴۸۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:


# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۶۵,۲۳۶,۴۷۵ ۸۶۹,۲۱۲ ۲ هند ۳۶,۵۸۲,۱۲۹ ۴۸۵,۳۵۰ ۳ برزیل ۲۲,۸۱۵,۸۲۷ ۶۲۰,۶۰۹ ۴ انگلیس ۱۴,۹۶۷,۸۱۷ ۱۵۱,۳۴۲ ۵ فرانسه ۱۳,۲۴۰,۳۰۴ ۱۲۶,۵۳۰ ۶ روسیه ۱۰,۷۲۳,۳۰۵ ۳۱۹,۱۷۲ ۷ ترکیه ۱۰,۲۷۱,۲۴۰ ۸۴,۲۷۸ ۸ ایتالیا ۸,۱۵۵,۶۴۵ ۱۴۰,۱۸۸ ۹ اسپانیا ۷,۹۳۰,۵۲۸ ۹۰,۶۲۰ ۱۰آلمان۷,۸۰۵,۱۴۹۱۱۵,۸۶۶


بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۱۹ هزار جان‌باخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی بیش از ۱۴.۹ میلیون بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۸۱ ابتلا و ۱۳۲ هزار و دو مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۰ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، آفریقای جنوبی، هلند و فیلیپین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. منبع: ایسنا برچسب ها: آمار جهانی ، کرونا ، مبتلایان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آمار جهانی کرونا مبتلایان شمار مبتلایان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر

ایسنا/خوزستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر موردی از انتقال محلی بیماری مالاریا در استان خوزستان مشاهده نشده است، از حذف این بیماری در استان خبر داد.

همایون امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم » تعیین شده است.

 مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشورها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان افزود: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امیری گفت: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

وی بیان کرد: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: تمامی مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار» / آمار خوب شاگردان حسینی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا