Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدیثه اسدی‌پور دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی فیزیک ایران در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: اتحادیه های علمی دانشجویی یک نهاد متشکل از انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ‌های سراسر کشور تحت نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در چارچوب فعالیت های دانشجویی به برنامه های مختلفی می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعضای اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی فیزیک ایران را دبیران انجمن علمی دانشجویی فیزیک در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل می دهند. هر دوره یک مجمع سالانه در اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی فیزیک ایران برگزار می‌شود که هدف آن، بررسی فعالیت های یک سال گذشته اتحادیه و ارائه گزارش یکسال اخیر توسط دبیر اتحادیه، مرور و تصحیح اساس نامه اتحادیه، بحث و هم اندیشی پیرامون کاهش چشمگیر علاقمندان رشته های علوم پایه بخصوص فیزیک و ترسیم چشم انداز فعالیت های آتی اتحادیه از اهم موارد مطرح شده در این اجلاس است.

اسدی پور یادآور شد: همچنین در این نشست سالانه دبیر اتحادیه و اعضای شورای مرکزی و بازرسان انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی فیزیک ایران تشکیلاتی دانشجویی است که با تلاش تعدادی از دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای اولین بار اسفند ۱۳۸۶ در دانشگاه اصفهان شروع به کار کرده است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی فیزیک ایران گفت: اتحادیه فیزیک ایران غالب بر ۶۰ انجمن علمی دانشجویی فعال در سطح کشور را درون مجموعه خود جا داده است و برای تقویت و نشاط علمی در دانشجویان برای بالندگی علمی و پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قصد دارد شرایط مناسبی برای دانشجویان علاقمند به فعالیت های فوق برنامه علمی برای استعدادها و برانگیختن خلاقیت و شکوفایی علمی دانشجویان در راستای نهادینه کردن فعالیت های فوق برنامه علمی و پژوهشی در زمینه فیزیک را فراهم آورد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: زمینه سازی جهت انجام پروژه‌ها و پژوهش های مشترک انجمن‌های علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه های کشور، ارتقای برنامه ها ازسطح دانشگاهی به سطح ملی، تقویت ارتباط آموزشی و پژوهشی با اساتید فیزیک کشور و ترویج آخرین اطلاعات علمی، تحقیقاتی و کاربردی در زمینه فیزیک را نیز می توان از اهداف مهم اتحادیه برشمرد.

اسدی پور تاکید کرد: در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب بیش از ۵ دیدار با اساتید، دانشجویان، نخبگان علمی و تشکل‌های دانشجویی داشتند و در این دیدارها توصیه های مهمی را به مجموعه های دانشجویی داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نگاه به آینده کشور را از دغدغه های دانایان، خردمندان و نخبگان هر کشور برشمردند و فرمودند: ترسیم چشم انداز آینده از آن جهت مهم است که اداره کشور در سالهای آینده بر عهده دانشجویانی است که اکنون در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل و تلاش علمی هستند. اگر در دانشگاه‌ها به این شاخص ها اهمیت داده نشود، در آینده، ایرانی وابسته، از لحاظ فرهنگی رها شده، مبتلا به گسست های اجتماعی و قومی و مذهبی و سیاسی و دارای حاکمیت اشرافی را شاهد خواهیم بود. نتیجه چنین آینده ای، کشوری خواهد بود با قله های ثروت در کنار دره های بدبختی و نابسامانی و محرومیت که نمونه بارز آن جامعه امریکا یا وال استریت امریکایی است. به همین دلیل است که من همواره تأکید بسیار زیادی بر موضوع دانشگاه‌ها، اساتید و وزرای علوم دارم زیرا رسیدن به آینده مطلوب ایران ، نیازمند تربیت انسان‌هایی عالِم، صبور، مجاهد فی سبیل الله، کاربلد و شجاع است که این افراد عمدتاً در دانشگاه‌ها پرورش می یابند.

اسدی پور اضافه کرد: رهبر انقلاب همچنین بارها تاکید داشته اند که از ماموریت های مهم دانشگاه پرداختن به نیازهای علمی و پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی توانمند، صاحب دانش و تحلیل و کار آزموده است. بر همین اساس انجمن های علمی دانشجویی ظرفیتی است که بیشترین قرابت را با این ماموریت‌ها دارد؛ ظرفیت بزرگ و پویایی برای پرداختن به مسائل اساسی کشور و راه انداختن یک نهضت نوآوری علمی و جنبش نرم افزاری همه جانبه و با هدف بنای یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکرات و ارزش های اسلامی.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی فیزیک ایران گفت: به گواه آمارها تنها در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم بیش از 10.000 انجمن علمی دانشجویی به ثبت رسیده که نشان می دهد انجمن علمی دانشجویی بزرگترین و پرمخاطب ترین مجموعه‌ی دانشجویی کشور است.

اسدی پور افزود: با این حال اما در حیرتیم که چرا نهادهای تصمیم‌گیر جامعه کمتر به ظرفیت تشکل‌های علمی دانشجویی توجه دارند؟ چرا از ظرفیت های تشکل های علمی دانشجویی در تصمیم سازی و اجرای قوانین کشوری در حوزه های مختلف استفاده نمی‌شود؟

وی گفت: چرا بزرگترین مجموعه دانشجویی کشور امکان گفت‌وگو و طرح دیدگاه‌ها را در حضور مسئولان کشوری و وزرای مختلف نداشته و عموما از داشتن تریبون در این دیدارها محروم بوده اند؟

اسدی پور در پایان اظهار داشت: امید داریم که با رفع این موانع، استفاده از ظرفیت ها و ایجاد انگیزه برای تشکل های علمی دانشجویی در کشور شاهد رشد و پایداری این تشکلات و همکاری های روزافزون باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز انجمن علمی دانشجویی دانشگاه ها دبیر اتحادیه اسدی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است