Web Analytics Made Easy - Statcounter


باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - برگزاری یادواره سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی دیشب همراه با روایت گری سردار ابوالحسنی و تهامی، همرزمان حاج قاسم سلیمانی و حاج یونس زنگی آبادی با سخنرانی حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در مصلی زنگی آباد برگزار شد.

در این مراسم، محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس درخصوص سه موضوع، جایگاه شهیدان، وظیفه همرزمان ، خانواده ، فرزندان و نسل حاضر بعد از شهدا چیست و جایگاه خانواده شهدا سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به آیات کلام الله در سوره‌های مبارکه بقره، آل عمران و محمد (ص) و اینکه درمورد شهیدان چگونه صحبت کنیم گفت: قرآن کریم می فرماید نگویید که شهیدان مرده اند، بلکه شهیدان زنده اند و شما متوجه نمی شوید و از این جهت صحبت کردن ما درمورد شهیدان نباید تعبیر مرگ ، موت و مرده باشد چراکه آنان زنده اند و همانطور که همه موجودات عالم تسبیح خدا را می کنند، ولی آدمی متوجه این مسئله نمی شودو چه بسا که برخی عارفان متوجه این موضوع هستند.

به گفته حجت الاسلام محمدی، خدای متعال می فرماید زنده بودن شهیدان حقیقتی است پس گمان نبرید و خیال نکنید شهیدان مرده اند بلکه آنان زنده اند و یکی از نشانه‌های زنده بودنشان اینست که نزد پروردگارشان روزی می خورند و همچنین در قرآن آمده است که شهیدان خوشحال هستند نزد پروردگارشان و به همرزمان و دوستانشان که به آن‌ها ملحق نشدند مژده می دهند که نگران و ناراحت نباشید، و روزی خوردن و خوشحال بودن و مژده دادن از نشانه‌های زنده بودن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: دشمن به گمان باطل خود تصور داشت با کشتن سردار سلیمانی جبهه مقاومت را فلج می کند و از بین می برد، اما این فقط گمانی باطل بود، چراکه هنوز هم از خون شهید سلیمانی وحشت دارند.

حجت الاسلام محمدی درباره شهادت امام حسین علیه السلام اشاراتی کرد که یزید با کشتن امام قصد نابودی اورا داشت، اما نور امام حسین (ع)همه عالم را فرا گرفت.

او درخصوص اینکه وظیفه ما در قبال شهدا فقط صحبت کردن نیست، گفت: البته این عمل بسیار ارزشمندی است همانطور که حضرت امام خامنه‌ای می فرمایند امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست بلکه باید توجه کرد به هدف شهیدان و در همان راه قدم گذاشت و منحرف نشد. راه شهدا راه دین و ائمه بود و همه آن‌ها در وصایای خود به این مهم اشاره کردند.

او گفت: مسئله اصلی این است که از راه حق منحرف نشویم همانطور که تا شب عاشورا عده‌ای در کربلا حضور داشتند اما توفیق حضور در کنار ابی عبدالله را نداشتند و این مسئله در زمان امام حسن مجتبی (ع)هم رخ داد که عده ای گفتند این راه پایانش شکست است، اما امام فرمودند که هدف ما والا و مقدس است و عاقبتی نورانی برایمان به همراه دارد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس می‌گوید: پایه و اساس مکتب شهید سلیمانی که در وصیت نامه وی نیز مشهود است و مکرر بازگو کرده، تمام اندیشه و تفکر امام خمینی (ره)و رهبر معظم انقلاب است و همه شهدا و شهید سلیمانی در این مکتب پرورش یافته و حاصل این مکتب هستند و امروز دشمن همه تلاش خود را برای از بین بردن این تفکر و اندیشه دارد.

در پایان مراسم از مادران و همسران شهدای منطقه زنگی آباد تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یادواره شهدا خانواده شهدا ولی فقیه در سپاه قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟