Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  نبود کمربندی در گناباد به یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم شهروندان این شهرستان و از جمله ساکنان بلوار‌های معلم، عدالت و بلوار شهدا تبدیل شده و یکی از مشکلات مهم برای توسعه و عمران شهری گناباد محسوب می‌شود و به همین دلیل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین برای تردد به دیگر نقاط و استان‌های همجوار به ناچار مجبور به گذر از داخل این شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی گناباد، جنوبی‌ترین شهرستان خراسان رضوی و نقطه ورودی و خروجی این استان به سمت استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و مناطق مرکزی کشور است که این موقعیت سبب شده روزانه تعداد زیادی از خودرو‌های سواری و سنگین از مسیر‌های این شهرستان تردد کنند.

طرح احداث کمربندی گناباد از بیش از ۲۰ سال پیش مطرح بوده است، ولی به دلیل مشکلات مختلف به خصوص کمبود اعتبارات و وجود املاک معارض در مسیر اجرای طرح، علیرغم اهمیت بسیار احداث آن، بلاتکلیف مانده است که می‌طلبد مسئولان مربوط در سطوح شهرستانی و استانی برای رفع این مشکل شهروندان گنابادی همت کنند.

عبور وسائل نقلیه سنگین از داخل معابر شهری گناباد که عمدتا عرض مناسبی ندارند دردسرساز شده و حوادث و خطرات زیادی را متوجه شهروندان کرده و موجب وارد آمدن خسارت‌های زیادی به زیربنا‌های این شهر شده است.

به گفته یکی از کسبه حاشیه بلوار عدالت گناباد همیشه پیگیر موضوع کمربندی گناباد بوده ایم، زیرا در این مسیر هیچ وسیله نقلیه‌ای امکان توقف ندارد و در این مسیر شاهد تصادفات متعددی بوده ایم که این وضعیت آرامش همه را برهم زده است.

علیرضا جاویدی گفت: عبور وسائل نقلیه از جمله از برخی بلوار‌ها و خیابان‌های کم عرض، خسارت‌های زیادی به معابر و آسفالت شهری و تاسیسات زیربنایی از جمله شبکه‌های آب وارد کرده است که هر از چند گاهی این مشکلات سر باز می‌کند.

بیشتر بخوانید

اختصاص۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های راهسازی تربت حیدریه و زاوه

یک صاحبنظر در مسائل عمرانی و شهری و رئیس دوره پیشین شورای اسلامی گناباد معتقد است، اجرای طرح احداث کمربندی به عنوان ضرورت توسعه و عمران شهری، در سال‌های گذشته با تنگنا‌های متعددی دست به گریبان بوده است.

سیدحسین پورهاشمی می‌گوید: این طرح به طول ۲۲ کیلومتر از زیرگذر امام رضا (ع) آغاز و با عبور از پشت دانشگاه پیام نور به جاده کاخک و کلات می‌پیوندد که در ادامه به سمت فردوس و استان خراسان جنوبی استمرار می‌یابد.

او گفت: طراحی مرحله نخست کمربندی گناباد در حد فاصل میدان امام رضا (ع)، بلوار انقلاب و میدان بجستان صورت گرفته که ۳۰ درصد تملک زمین‌های مسیر طرح در انتهای محدوده شهری و منتهی به روستای قنبرآباد انجام شده است، اما به دلیل وجود معارض برای ۷۰ درصد اراضی از جمله املاک و زمین‌های کشاورزی خرده مالکی در طول مسیر، اجرای این طرح با کندی مواجه شده است به طوری که در طول سال‌های گذشته ارزش این زمین‌ها افزایش یافته و به تبع آن، اعتبارات بیشتری برای تملک آن‌ها نیاز است.

طرح کاهش عرض کمربندی معلق است

عضو شورای اسلامی شهر گناباد هم گفت: طرح کاهش عرض کمربندی هنوز در کمیسیون ماده پنج  خراسان رضوی در دست بررسی است و آغاز اجرای عملیات اجرایی این طرح منوط به گرفتن مصوبه کمیسیون مربوطه است.

مهران حسین زاده گفت: بر اساس طرح تفضیلی، بخش ناچیزی از طرح احداث کمربندی گناباد اجرا شده، ولی به دلیل بروز مشکلات متعدد و از جمله وجود معارضانی در طول مسیر، متوقف شده است که توجه بیشتر مسئولان نسبت به سرعت بخشی در تصویب این طرح در کمیسیون ماده پنج خراسان رضوی ضروری است.

به گفته شهردار گناباد، ساخت جاده کمربندی به عنوان یکی از مطالبات مهم شهروندان گنابادی مورد توجه خاص شهرداری قرار دارد.

حمید زارع حسینی گفت: با توجه به شرایط کمبود منابع مالی و اعتباری، تملک کردن املاک و اراضی سخت است و تعدادی از املاک دولتی، عمومی و شخصی و زراعی در طول مسیر باید تملک شود.

او معتقد است، کاهش عرض کمربندی به عنوان یکی از مصوبات سفر استاندار وقت خراسان رضوی در تیرماه امسال مورد توجه قرار گرفت که برای بررسی بیشتر به کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی ارجاع شده است.

او گفت: کاهش عرض کمربندی از ۱۳۵ متر به ۶۵ متر از میدان امام رضا (ع) تا ابتدای جاده بجستان امتداد خواهد یافت.

ماشین های سنگین در شهر سردرگم هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گناباد گفت: با توجه به قرار گرفتن محور‌های مواصلاتی گناباد به بجستان در مسیر ترانزیتی، روزانه ماشین‌های سنگین زیادی برای عزیمت از سایر نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی و معادن سنگ آهن سنگان به سمت تهران و محدوده‌های مرکزی و جنوبی کشور مجبور به عبور از داخل گناباد هستند.

سرهنگ رضا محمدی معتقد است، بلوار‌های عدالت و معلم، گذرگاه این ماشین‌های سنگین هستند که تردد آن‌ها خطرات زیادی برای ماشین‌های سواری در حال عبور و مرور و نیز عابران پیاده به دنبال دارد و منجر به بروز نارضایتی‌هایی برای شهروندان گنابادی شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: با توجه به مشکل تملک اراضی و املاک در محدوده اجرای طرح کمربندی، کاهش عرض آن از ۱۳۵ به ۶۵ متر در شورای همتای استان خراسان رضوی بررسی و تایید و به کمیته فنی کمیسیون ماده پنج استان ارجاع شده است.

احمد سفری گفت: در ابتدا عرض ۱۳۵ متری برای احداث کمربندی گناباد در نظر گرفته شده بود و با توجه به اینکه تملک زمین‌ها و املاک واقع در محدوده اجرای آن در توان شهرداری نیست و از طرفی احداث کمربندی با این عرض چندان نیاز نبوده و می‌تواند کاهش یابد، کاهش عرض آن در کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی در دست بررسی قرار دارد.

او معتقد است، تاکنون کد خاصی برای طرح احداث کمربندی گناباد تعریف نشده است و اجرا و تامین اعتبار آن بر عهده شهرداری و شورای اسلامی این شهر است که باید به صورت جدی پیگیر اجرای آن باشند و فرمانداری در سال‌های گذشته اقدامات و پیگیری‌هایی بدین منظور انجام داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احداث کمربندی شهرداری گناباد معدن سنگ آهن سنگان طرح احداث کمربندی کمیسیون ماده پنج استان خراسان خراسان رضوی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندهان لشکری و انتظامی و اعضای شورای ادوار ،مدیران استانی و شهری، معتمدین شهر و خانواده معزز شهدای قزوین، فاز سوم کمربندی نسیم شمال حدفاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر به دست فرزند آتش نشان فقید محمد جواد چگینی به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم از ۱۴۰ دستگاه تاکسی و مینی بوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903097

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • کوهدشت جاده کمربندی ندارد
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • عزاداری شهادت صادق آل محمد در گناباد