Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هیچکس امید نباید داشته باشد مگر به خدا و نباید ترس داشته باشد مگر از گناه خودش و ترس از گناه در کنار  امید به خدا معنی پیدا می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهارداشت: اهل سیر و سلوک یکی از مراحل در راه خدا را مراقبه معرفی کردند و یکی از مراحل قرب به پروردگار است و یک بنده باید این مراحل را طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان هر روز باید عملیات روزانه خود را چه کارهای معمولی و چه مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه و فن را بررسی کند اینکه کجا مطابق رضای خدا بود و کجا برخلاف ذات پروردگار و اینکه همه اعمالمان منطبق با رضای خدا باشد به آن مراقبه می‌گویند.

علم‌الهدی تصریح کرد: توجه به رضای خدا در اعمال و ارزیابی اعمالمان  را مراقبه می‌گویند در مناجاتی که با خدا داریم بیشتر توجه به مراقبه است و بر اساس آن با خدا مناجت داریم که دو اثر و نتیجه دارد روحی و عملی، نتیجه روحی در زندگی این است که انسان در عرصه زندگی بین خوف و رجا زندگی می‌کند. به نظر می‌رسد بین ترس و امید زندگی کردن حالت میانی باشد  در حالی که امید در مقابل ترس نیست بلکه در مقابل یاس است و حالت اختلاتی است و ترس و امید باید باهم آمیخته باشد.

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد:ترس از خدا معنی ندارد کسی از خدا نمی‌ترسد بلکه از مقام خدا می‌ترسد؛ همه قدرت‌ها و خواسته‌ها بر مشیت ذات پروردگار است هیچکس امید نباید داشته باشد مگر به خدا و نباید ترس داشته باشد مگر از گناه خودش و ترس از گناه در کنار  امید به خدا معنی پیدا می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی: استکبار ستیزی جبهه مقاومت مرز ندارد/ عده ای به نفع دشمن در فضای مجازی آبروی نظام اسلامی را می‌برندآیت‌الله علم‌الهدی: هیچ‌کس جز رهبر انقلاب عمق فتنه 88 را درک نکرد/ خواص بی‌بصیرت‌ ‌فقط تماشاچی آشوب شدندآیت‌الله علم‌الهدی: دستگاه‌های مرتبط با ساماندهی معتادان به تکالیف خود عمل کنند

خبردر حال تکمیل است  ... 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داشته باشد مگر علم الهدی خدا معنی الله علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معنی جالب جنگ زرگری + فیلم

بهروز اتونی، پژوهشگر حوزه ادبیات در برنامه صبحانه ایرانی گفت: جنگ زرگری ریشه اش از زرگرها می آید که کنایه از مخالفت و جنگی ساختگی و ظاهری و جدال و نزاعی دروغین است که میان دو یا چند تن برای فریب دادن شخص سوم یا دیگران درمی‌گیرد.

 جنگ زرگری پایه و اساسی جز فریب و زیاده‌طلبی ندارد، در واقع دو نفری که به نظر دشمن می‌آیند یک هدف مشترک دارند و جهت پیشبرد آن جنگ زرگری می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سرپرست نفت آبادان: بازی مرگ و زندگی را از مس رفسنجان بردیم/ محکوم به پیروزی تا پایان فصل هستیم
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • مصائب کودکان سرراهی
  • (ویدئو) معنی جالب جنگ زرگری
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است