Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - یک شرکت طراحی ایتالیایی از جدیدترین کشتی تفریحی لوکس خود رونمایی کرده است. این کشتی برای پرواز و همچنین شناور شدن در اقیانوس‌های جهان طراحی شده است.

به گزارش دیلی میل؛ تصاویر مفهومی از این وسیله نقلیه فوق‌العاده که Air Yacht نام دارد، توسط شرکت طراحی لازارینی دیزاین مستقر در رم منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرعت این کشتی ساخته شده از فیبر کربن خشک، به لطف چهار پروانه برقی که با انرژی خورشیدی و دو مخزن پر از هلیوم کار می‌کند، می‌تواند به ۶۰ گره برسد و به آن اجازه پرواز در آسمان و شناور شدن روی آب را نیز می‌دهد.

کشتی Air Yacht با گازی سبک‌تر از هوا، یعنی هلیوم پر شده و به همین دلیل این کشتی می‌تواند در هوا معلق بماند. مشخص نیست که هزینه ساخت Air Yacht چقدر خواهد بود، اگرچه این شرکت می‌گوید که این کشتی بادبانی با در نظر گرفتن مالکان خصوصی و میلیونر طراحی شده است.

طول کلی سازه فیبر کربن خشک نزدیک به ۳۰۰ فوت (۱۵۰ متر)، با عرض ۲۶۰ فوت (۸۰ متر) خواهد بود. این در حالی است که عرشه مرکزی اصلی ۲۶۰ فوت طول (۷۹ متر) و ۳۰ فوت (۱۰ متر) عرض دارد. بادگیر‌های دوقلوی Air Yacht حاوی ۴۰۰ هزار متر مکعب هلیوم فشرده است که توسط هشت موتور چرخان متقابل حرکت می‌کند که هرکدام از باتری‌های فوق سبک و پنل‌های خورشیدی تغذیه می‌کنند. به گفته لازارینی، این فضاپیما می‌تواند با حداکثر سرعت ۶۰ گره دریایی (نزدیک به ۷۰ مایل در ساعت) برای بیش از ۴۸ ساعت پرواز کند.

به گفته شرکت سازنده هدف از ساخت Air Yacht، حمل و نقل عمومی یا فعالیت‌های توریستی نیست و برای استفاده شخصی طراحی شده است.

سوئیت های اختصاصی برای سفرهای چند روزه

در اطراف محفظه‌های هلیوم، سالن‌ها و سوئیت‌های خصوصی حاوی تخت‌خواب و سرویس بهداشتی وجود دارد تا مسافران بتوانند در طول سفر‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنند. در هر طرف کشتی پنج سوئیت برای مسافران با چشم‌انداز‌های چشمگیر وجود دارد. حتی یک سکوی دید عریض و بدون پنجره در هر سمت کشتی وجود دارد که به مسافران این امکان را می‌دهد که برخورد آب با کشتی زمانی که روی آب هستند را مشاهده کنند و در هوا و در ارتفاع ۱.۵ کیلومتری مسافران می‌توانند از هوای تازه لذت ببرند.

هر دو مخزن هوا توسط چهار پل کربنی به یک محفظه مرکزی متصل می‌شوند که مسافران می‌توانند از طریق آن تردد داشته باشند. این محفظه مرکزی به عنوان فضایی مشترک برای جمع شدن مسافران، استراحت و صرف غذا تعبیه شده است.

یک منطقه لوکس برای مسافران فراهم شده که دارای یک استخر شنا، سالن پذیرایی با فرش و یک اتاق نشیمن بزرگ با امکانات غذاخوری است. در پایین هر مخزن بخشی به نام inflatable basements وجود دارد که هنگام نزدیک شدن به آب با هوا پر می‌شود و به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد در صورت لزوم شناور شود.

به گفته شرکت سازنده، این کشتی قادر است به آرامی و با سرعت پنج گره (۹.۲۶ کیلومتر بر ساعت) در آب حرکت کند. این شرکت طرح مفهومی این کشتی لوکس را بدون ساختن آن منتشر کرده و ممکن است که تبدیل این طرح به Air Yacht در واقعیت هزینه ساز و حتی غیرممکن باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتی تفریحی پرواز طراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پرواز با وسیله نقلیه شخصی هم اکنون به سرعت در حال پیشرفت است زیرا فناوری های جدیدی توسعه یافته اند. مرحله بعدی صنعت پروازهای شخصی به زودی آغاز می شود که شامل تولید نسخه ای از این نوع هواپیما است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی هنگامیکه «فهرست جهانی هواپیماهای برقی عمود پرواز» (World eVTOL Aircraft Directory) اعلام شد، فقط تعداد کمی هواپیمای برقی با این مشخصات ثبت شده بودند. اکنون ۸ سال از آن تاریخ گذشته و بیش از هزار طرح اولیه هواپیمای برقی عمود پرواز ثبت شده اند.

بسیاری از هواپیماهای جدید قرار است در ۳۶ ماه آینده عرضه شوند اما به نظر می رسد شرکت Pivotal Helix زودتر از بقیه بازار را تصاحب کند. این شرکت قصد دارد به زودی ارسال محموله های نخستین هواپیمای برقی عمودپرواز تجاری خود را آغاز کند.

نخستین مرحله تحویل هواپیماهای برقی عمودپرواز این شرکت در ماه جولای سال جاری انجام می شود. البته فروش تجاری محصولات این شرکت از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی آغاز شده و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا ۴ هواپیما و همراه ۲ شبیه ساز پرواز را سفارش داد که در فوریه ۲۰۲۴ میلادی تحویل شدند.

این آزمایشگاه هم اکنون مشغول ارزیابی پتانسیل هواپیمای برقی عمود پرواز مذکور برای طیف وسیعی ازماموریت ها از جمله نظارت، عملیات نیروهای مخصوص، تامین ذخایر برای مناطق دور افتاده و عملیات های نجات است.

این یکی از طرح های مربوط به خودروهای عمودپرواز است که تحت بررسی آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا قرار دارند. شرکت مذکور بخشی از نقشه مسیر توسعه محصول خود را منتشر کرده که شامل یک نسخه ۲ نفره از هواپیمای عمود پرواز هلیکس با ۱۲ پروانه (به جای هلیکس ۸ پروانه ای در حال تولید) و یک نسخه با قابلیت حمل بار ۴۵۰ بار یا فرد به طور خودران است.

هواپیمای برقی عمود پرواز این شرکت با بهای ۱۹۰ هزار دلار، نسبت به هلی کوپترهای معمول ارزان تر است.

کد خبر 6096273 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود